پربازدیدترین مطالب

معرفی محصول

آشنایی با دوربین بدون آینه نیکون Z۸ با قابلیت فیلمبرداری ۸K

شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۴۳

آشنایی با دوربین بدون آینه نیکون Z۸ با قابلیت فیلمبرداری ۸K

آشنایی با دوربین بدون آینه نیکون Z8 با قابلیت فیلمبرداری 8K

دوربین بدون آینه Nikon Z8 بالاخره پس از کش و قوس‌ های فراوان به صورت رسمی رونمایی شد. طراحان و متخصصین نیکون تصمیم گرفتند که برای عکاسان حرفه ای یک دوربین بدون آینه را با امکانات بی نظیر و مشخصات فوق العاده روانه بازار نمایند.
در همان نگاه اول به دوربین نیکون Z8 می توان متوجه شد که شباهت زیادی به مدل Z9 از محصولات این برند دارد. در عین حال نسخه جدید ارائه شده توسط نیکون با بهره گیری از قابلیت های ویژهt عکاسان حرفه ای را یاری خواهد کرد تا بتوانند برای ثبت تصاویر جذاب و خارق العاده از محصولی کوچک و قابل حمل کمک بگیرند. پس از آنکه سونی از نسل جدید دوربین های خود رونمایی کرد، نیکون نیز تصمیم گرفت یک دوربین بدون آینه با سنسور قدرتمند روانه بازار نماید.

طراحی دوربین Nikon Z8

همانگونه که می دانید برند نیکون علاوه بر قابلیت هایی که بر روی دوربین های حرفه ای خود به کار می‌ گیرد، برای ساخت آن ها نیز حساسیت بالایی به خرج می دهد.

دوربین نیکون Nikon Z8

با بررسی نوع طراحی و ساخت دوربین نیکون Z8 می توان متوجه شد که این دستگاه قادر است در دمای منفی ۱۰ درجه سلسیوس نیز فعالیت خود را انجام دهد. علاوه بر این برای ساخت دوربین بدون آینه جدید نیکون Z8 از ترکیب آلیاژ منیزیم و فیبر کربن استفاده شده است. این انتخاب خلاقانه کمک می کند تا وزن دستگاه به میزان قابل توجهی کاهش یابد. متریالی که برای ساخت بدنه دوربین بدون آینه Z8 نیکون به کار رفته اند آن را در برابر آب و هوا کاملا مقاوم خواهند نمود. این دوربین نسبت به دوربین نیکون Z9 تا ۳۰ درصد جمع و جورتر بوده و از دوربین NIKON D850 نیز 15 درصد کوچکتر است.
صفحه نمایشی که نیکون برای این دوربین حرفه‌ ای خود انتخاب کرده دارای ابعاد ۳.۲ اینچ است. بد نیست بدانید که پس از ثبت تصاویر نیز نمایشگر به هیچ عنوان سیاه نمی شود. این مدل نمایشگر که نیکون انتخاب کرده ۴ محوری بوده و به خوبی می توانید برای ثبت تصاویر و فیلمبرداری، جزئیات را بر روی آن مشاهده کنید.
در یک جمع بندی می توان بیان کرد که دوربین سبک و کوچک نیکون مدل Z8 برای گیمبال و کار بر روی دست، گزینه ای مناسب خواهد بود.

مشخصات فنی دوربین نیکون Z8

جدیدترین دوربین بدون آینه نیکون یعنی Z8 با سنسور پشته ای 45.7 مگاپیکسلی در دسترس کاربران قرار گرفته است. این سنسور فول فریم پشته ای توان بالایی برای ثبت تصاویر خارق العاده از خود ارائه خواهد داد. سنسوری که نیکون برای دوربین Z8 انتخاب کرده در کنار پردازنده EXPEED V یک ترکیب ایده آل را به وجود آورده اند. ترکیبی که می‌ تواند با بهره گیری از نرخ اسکن فوق العاده بالا و بدون نیاز به استفاده از شاتر مکانیکی برای کاربران حرفه‌ ای جالب توجه باشد. نوع سنسوری که نیکون برای دوربین زد 8 انتخاب کرده همان سنسور موجود در Z9 بوده که دارای فرمت FX است.

دوربین نیکون Nikon Z8

جدیدترین دوربین بدون آینه که توسط نیکون روانه بازار شده، قادر است بیش از ۱۰۰۰ فریم تصویر RAW را با نرخ ۲۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند. علاوه بر این دوربین بدون آینه نیکون زد 8 قادر است روی به بهره گیری تا نرخ ۱۲۰ فریم فوکوس خودکار بیاورد.
کاربر می تواند با استفاده از دوربین Nikon Z8 با نرخ 4K 120fps و یا 8K 60fps و به صورت ۱۲ بیت N_RAW مشغول به ضبط فیلم شود.
با استفاده از این دوربین می توانید در حالت 4K UHD به مدت 125 دقیقه فیلم با سرعت 60P و یا با کیفیت 8K مدت زمان 90 دقیقه فیلم را با سرعت 30P ضبط کنید.
عکاسان حرفه ای می توانند برای بهبود عملکرد رنگ در ثبت تصاویر با دوربین جدید نیکون تصاویر را با استفاده از فرمت 10 بیتی HEIF به جای فرمت JPEG به ثبت برسانند. فناوری Synchro VR که بر روی دوربین بدون آینه Z8 نیکون قرار گرفته است، به خوبی می تواند برای مدیریت لرزش ترکیبی لنز و درون بدنه تا شش استاپ عمل کند.

دوربین نیکون Nikon Z8

این پایان کار نیست و با بررسی مشخصات دوربین بدون آینه نیکون زد 8 متوجه خواهیم شد که طراح از جدیدترین ویژگی ها استفاده کرده است. از جمله این قابلیت ها می توان به وجود چندین درگاه کاربردی بر روی دوربین اشاره نمود. 2 درگاه USB_C بر روی دوربین Nikon Z8 قرار گرفته اند. یکی از این درگاه ها برای شارژ کردن دوربین و دیگری برای انتقال اطلاعات به کمک شما خواهند آمد. در کنار این دو درگاه می‌ توان بر روی دستگاه یک درگاه بزرگ HDMI را نیز مشاهده نمود. علاوه بر این پورت ها، می توانید از 2 شکاف جهت نصب کارت حافظه نیز بر روی دوربین نیکون بهره ببرید. یکی از شکاف ها برای کارت حافظه SD و دیگری برای CFExpress Type_B هستند.
نوع باتری که برای این دوربین به کار رفته لیتیوم‌ یون و از مدل EN_EL 15 بوده و با هر بار شارژ کردن آن می‌ توانید ۳۴۰ فریم عکس ثبت کنید.

طراحی شاتر الکترونیک

نیکون به خوبی توانسته است با تکیه بر سنسور Stacked و سرعت، شاتر مکانیکی را کنار بگذارد. کاربر می تواند از شاتر الکترونیک برای ثبت تصاویر استفاده کند.

دوربین نیکون Nikon Z8

جالب است بدانید که سنسور استکد به شما کمک می کند تا در هنگام ثبت تصاویر از سوژه‌ هایی مانند خودرو، چوب گلف، بیسبال و توپ، دقت بالاتری داشته و تصاویری جذاب تر به ثبت برسانید. این پایان کار نیست و کنار رفتن شاتر مکانیکال کمک خواهد کرد تا برای تصویربرداری بدون صدا نیز بتوان عمل نمود. با حذف شاتر مکانیکال دیگر نگرانی جهت پوشش دوربین نخواهید داشت. جالب است بدانید که نیکون برای اینکه سوژه ها را از عکسبرداری آگاه کند، برای شاتر الکترونیکی نیز ولوم تنظیم صدا را قرار داده تا در موقعیت های مختلف بتوانید از آن کمک بگیرید.

تصاویر پرتره را به زیبایی ثبت کنید

استفاده از سنسور قدرتمند بر روی دوربین نیکون Z8 و همچنین ابزارهایی جهت اصلاح رنگ و پردازش تصاویر شما را یاری می کنند تا برای ثبت عکس‌ های پرتره نیز بتوانید از بالاترین کیفیت بهره مند شوید. قابلیت نرم کردن پوست یا Skin Softening، امکان تنظیم دلخواه روشنایی و رنگ و همچنین تنظیمات خودکار در وایت بالانس شما را یاری خواهند کرد که تصاویر سوژه را به خلاقانه ترین شکل بتوانید ثبت کنید. در این بین باید بدانید که به هنگام کمک گرفتن از فناوری Skin Softening می توان تنظیمات را به گونه ای قرار داد که شارپنس در مو و چشم به هیچ عنوان کاهش نیابند.

فوکوس خودکار هوشمند و سریع

جدیدترین دوربین ارائه شده توسط نیکون با مجهز شدن به سیستم فوکوس خودکار می تواند عملکردی بسیار دقیق است و سریع به همراه داشته باشد.

دوربین نیکون Nikon Z8

این سیستم ۴۹۳ نقطه ای قادر به پوشش تمام سطح سنسور خواهد بود. نوع سیستم فوکوس خودکاری که بر روی دوربین بدون آینه Z8 نیکون به کار رفته عملکردی کاملا پاسخگو حتی در زمان فیلمبرداری با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه به اجرا خواهد گذاشت.
اگر به دنبال ثبت تصاویر و همچنین فیلمبرداری در شرایط نوری ضعیف هستید، سیستم فوکوس ۴۹۳ نقطه ای این دوربین به کمک شما خواهد آمد. کاربر می‌ تواند حالت Starlight را با مراجعه به تنظیمات فوکوس انتخاب کرده و عکاسی از کنسرت، ستاره ها و همچنین در نور کم را به بهترین شکل انجام دهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای تشخیص سوژه

به کارگیری سیستم تشخیص سوژه با سیستم یادگیری ماشینی در کنار استفاده از الگوریتم ها کمک می کند تا بتوان انواع مختلفی از سوژه ها مانند وسایل نقلیه، حیوانات و انسان ها را به راحتی تشخیص داد. کاربر می تواند با انتخاب حالت Auto_Area AF در تنظیمات دوربین به این قابلیت دسترسی داشته باشد که به صورت خودکار تمام سوژه ‌ها تشخیص داده شوند.
در سیستم فوکوس خودکار دوربین بدون آینه Nikon Z8 قابلیت تشخیص چشم را نیز می توانید مشاهده کنید. در هر مسافتی این سیستم می تواند به بهترین شکل چشم انسان و موجودات را تشخیص دهد.

قیمت و زمان عرضه دوربین نیکون Z8

دوربین بدون آینه Nikon Z8 را می توان از اوایل خرداد ماه سال ۱۴۰۲ خریداری نمود. این دوربین با قیمت 3999 دلار در دسترس کاربران قرار می گیرد. علاوه بر این در کنار دوربین می توانید 349 دلار دیگر پرداخت کرده تا باتری کمکی MB_B12 را نیز خریداری کنید. عکاسان حرفه‌ ای بی صبرانه منتظر هستند که عملکرد دوربین Nikon Z8 را در دنیای واقعی نیز مشاهده کنند.

دوربین های عکاسی          دوربین های نیکون

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.