پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

آشنایی با تکنولوژی شارژ‌ سریع ۴ پلاس و عملکرد فوق العاده آن

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

آشنایی با تکنولوژی شارژ‌ سریع ۴ پلاس و عملکرد فوق العاده آن

خرداد امسال شرکت معروف Qualcomm از تکنولوژی شارژ سریع 4 پلاس رونمایی کرد. در این مقاله به بررسی عملکرد این فناوری خواهیم پرداخت.

تراشه های قدرتمند اسنپدراگون از محصولات کمپانی کوالکام توسط بسیاری از تولیدکنندگان مطرح در عرصه تلفن و تبلت های هوشمند استفاده می شود. به جرات می توان کوالکام را بزرگترین کمپانی سازنده چیپست های موبایلی دانست. یکی از دستاوردهای کوالکام در سال های اخیر، تکنولوژی شارژ سریع می باشد.

مسئولان این شرکت تنها پس از شش ماه از معرفی نسخه چهارم این تکنولوژی، در اقدامی عجیب از ورژن جدید این فناوری تحت عنوان شارژ سریع 4 پلاس (Quick Charge 4+) رونمایی کردند. عده ای از کارشناسان این اقدام عجولانه کوالکام را استراتژی صحیحی نمی دانند. هرچند که باید به این نکته توجه داشت که درصد زیادی از محصولات فعلی بازار فاقد فناوری شارژ سریع نسل چهارم کوالکام می باشند. رونمایی یک تکنولوژی جدید اتفاق مثبتی به شمار می رود اما هنوز از عملکرد دقیق آن بی خبر هستیم. بیایید به نتایج تست آزمایشی فناوری شارژ سریع 4 پلاس در چند گوشی خاص نگاهی بیاندازیم.

در نسخه جدید فناوری شارژ سریع کوالکام سه ساختار شامل شارژ دوگانه، تعادل حرارتی هوشمند و قابلیت های پیشرفته امنیتی در مقایسه با نسخه قبلی بهبود یافته اند. مورد اول جریان انرژی را بین دو آی سی مدیریت می کند. مورد دوم نیز جریان الکتریکی را از سردترین بخش ممکن به صورت خودکار منتقل کرده تا دما پایین بماند. مورد آخر، دمای قاب گوشی و کانکتر شارژ را همزمان کنترل می کند. در نتیجه این تغییرات و بهینه سازی ها، مدت زمان شارژ محصولات 15 درصد کمتر شده و شارژ محصولات نیز 30 درصد بهینه تر شده اند.

برای بررسی عملکرد این تکنولوژی از چند گوشی مختلف در تست های مشخص استفاده شد. همچنین جهت پیگیری این تست، از یک شارژر مخصوص خودرو استفاده شده است. این کابل شارژ از تکنولوژی شارژ سریع 4 پلاس در جریان‌های خروجی 5 ولت/ 3 آمپر ، 9 ولت/ 3 آمپر ، 11 ولت/ 2.4 آمپر و 12 ولت/ 2.25 آمپر پشتیبانی می کند. جریان ورودی نیز بایستی بین 10.8 تا 16 ولت باشد.

گوشی U11+ اچ تی سی تا سقف 18 وات و 9ولت/ 2 آمپری پشتیبانی می کند؛ در تست به عمل آمده، جریان خروجی 17 وات را مشاهده کردیم.

اولین دستگاهی که از فناوری شارژ سریع 4 پلاس کوالکام پشتیبانی می کند، نوبیا Z17 می باشد. اما فقط شاهد جریان 10 واتی بودیم. جریان مربوط به آیفون 10 اپل، 14 وات بوده که می توان از این شارژر برای پرچم دار اپل استفاده کرد.

در نهایت باید به موفقیت کوالکام در ارئه سطح جدیدی از فناوری شارژ سریع اذعان نمود و البته باید اعتراف کرد که نسخه 4 پلاس فراتر از یک آپدیت ساده و معمولی می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.