پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

گوشی هوشمند phoneKid؛ محصولی برای کنترل فرزندان

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

گوشی هوشمند phoneKid؛ محصولی برای کنترل فرزندان

در نماشگاه کنگره جهانی موبایل 2018 یک گوشی هوشمند مخصوص کودکان با نام PhoneKid معرفی شد که محصولی جالب است. این گوشی مخصوص استفاده کودکان است و به والدین قابلیت کنترل فرزندان را هدیه میکند.

یکی از رسانه ها گزارشی را منتشر کرده است که براساس آن حدود 47 درصد از والدین آمریکایی بر این باورند که فرزندانشان به گوشی های هوشمند اعتیاد دارند واین موضوع کمی نگران کننده است. اما باید به این والدین نوید دهیم که دیگر نگران نباشید چراکه با عرضه این گوشی هوشمند مخصوص کودکان شاهد کاهش این درصد خواهیم بود. این محصول توسط یک شرکت اسپانیایی با نام EscudoWeb عرضه شده است. کار این شرکت عرضه محصولات آموزشی میباشد. این گوشی هوشمند بر مبنای اندروید است  و به والدین این امکان را میدهد تا بر استفاده فرزندانشان از این محصول نظارت داشته باشند.

در این محصول از یک نسخه بهبود یافته اندروید استفاده شده است که از محدودیت های امنیتی توسط کودکان جلوگیری میکند. این گوشی به والدین اجازه میدهد تا به طور مستقیم بر برنامه ای که در حال حاضر فرزندشان در حال کار باآن است نظارت داشته باشند. با استفاده از این محصول میتوانید بر روی استفاده از برنامه ها برای فرزندتان محدودیت تعیین کنید و یا اینکه پروفایل های کاربری را برای دسترسی به برخی برنامه ها تنظیم کنید.

یکی از جالب ترین حالت های این دستگاه Study Mode  است، که به حالت مطالعه شناخته میشود. بعنوان مثال اگر شما این حالت را برای فرزندتان فعال کرده باشید، او دیگر نمیتواند به هیچ برنامه غیر مرتبطی با درس دسترسی داشته باشد، دیگر خبر از اینترنت، شبکه اجتماعی،بازی و ... نخواهد بود و تنها قادر است به برخی از برنامه ها چون ماشین حساب و آفیس که برای مطالعه نیاز هستند دسترسی داشته باشد. یکی دیگر از قابلیت های این دستگاه این است که شما میتوانید صفحه Home را قفل کنید و به جای آن یک چک لیست از کارها را برای فرزندتان قرار دهید تا او بتواند آنها را انجام دهد و به ترتیب چک لیست را پر کند تا در نهایت صفحه برای او فعال شود.

کار به همین جا ختم نمیشود، این دستگاه بیشتر از اینها فرزند شمارا محدود میکند. برای مثال او نمیتواند گوشی را خاموش کند و نیز قادر نیست ردیاب مکان را غیر فعال کند. عملا این دستگاه تمام راه های فرار را برای فرزندتان سد میکند.

خب حالا باید به این موضوع برسیم که آیا این دستگاه بازاری برای فروش دارد؟ مطمئنا فرزندان شما علاقه زیادی به یک گوشی هوشمند که والدینشان بتوانند در هر لحظه آن را کنتر ل کنند ندارند. چرا که آنها فکر میکنند هیچ حریم خصوصی نخواهند داشت. البته این پایان ماجرا نیست، با توجه به قابلیت های امنیتی این گوشی و استفاده از یک نسخه بهبود یافته اندروید در این دستگاه انتظار میرود این دستگاه قیمت نسبتا بالایی داشته باشد که همین امر موجب افت فروش آن در بازار خواهد شد. البته هیچ چیز قابل حدس زدن نیست و ما باید منتظر بمانیم و بعد از عرضه آن عملکرد را مشاهده کنیم.

اما ما در این مقاله قصد داریم به شما یک راه خیلی راحت تر برای کنترل و حفاظت از فرزندتان عرضه کنیم. این راه حل علاوه بر اینکه میتواند تا حد زیادی به شما کمک کند کاملا رایگان است. بازهم کمپانی گوگل است که به شما در این کار کمک میکند این کمپانی یک سرویس به نام Google Family Link راه اندازی کرده است که این برنامه به شما اجازه میدهد محدودیت هایی را که میخواهید برای  فرزندتان اعمال کنید. شما با کمک این برنامه میتوانید برخی از سایت ها را مسدود کنید،برنامه های خاصی را قفل کنید و نیز ساعت خواب تنظیم کنید که دستگاه در زمان اعلام شده خاموش شود و کودک شما دیگر قادر به استفاده از آن نباشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.