پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

کدام گوشی های ۲۰۱۸ از لحاظ عمر باتری و شارژدهی بهترین هستند؟

چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

کدام گوشی های ۲۰۱۸ از لحاظ عمر باتری و شارژدهی بهترین هستند؟

امروزه یکی از چیز هایی که در گوشی ها مهم  تلقی می شود  مجهز بودن به منبع تغذیه و انرژی قدرتمند می باشد ،امروز با هم به بررسی بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ که دارای بیشترین عمر باتری و طولانی‌ترین ماندگاری شارژ می باشند خواهیم پرداخت .

اگر تصمیم به خرید گوشی هوشمند دارید و میزان شارژ دهی آن نیز برایتان حائز اهمیت می باشد و به دنبال دستگاهی می باشید که شارژ آن در طولانی‌ترین روزها هم همراه شما باشد، باید اول اطلاعاتی از اعداد و ارقام مربوط به باتری های آن‌ها کسب نمایید. هرچند که بنا بر تست های انجام شده از سوی ‌سایت معتبر Phonearena، برای انتخاب بهترین گوشی های سال ۲۰۱۸ بیان گوی آن می باشد که ظرفیت باتری تنها، فاکتور تعیین کننده درستی نمی باشد؛ بلکه کیفیت و اندازه صفحه نمایش، سخت افزارها، نرم افزارها و سایر بهینه‌سازی‌ها نیز نقش بسیار  مهمی در دوام شارژ باتری ها است.

میتوان گفت که سنجش عمر باتری گوشی های هوشمند، مقوله‌ی چندان ساده ای نیست بلکه به موارد زیادی حتی به نحوه استفاده از گوشی هوشمند نیز مرتبط می باشد. مثلا  در دستگاه‌هایی که مجهز نمایشگرهای اولد می باشد تک تک پیکسل‌ها بر مصرف انرژی موثر می باشند به گونه ای که  نمایش تصویری که رنگ‌های روشن و سفید زیادی دارد، نسبت به تصویری که  شامل رنگ‌های تیره است، درصد بسیار بیشتری از شارژ باتری را مصرف می نماید چرا که در پنل‌های OLED هر پیکسل سهمی جداگانه در مصرف انرژی را دارا می باشد و مصرف انرژی آن مشابه پنل‌های LCD که نور پس‌زمینه تمام قسمت‌های آن‌ها را روشن می‌کند نمی باشد .

همچنین  حالت آماده به کار (standby) گوشی‌های مختلف نیز  رفتار متفاوتی را از خود نشان می‌دهند و مصرف انرژی آن‌ها نیزدر این موضوع  بسیار متفاوت می باشد. با توجه به اطلاعات بیان شده ‌سایت معتبر Phonearena به مقایسه مطرح‌ترین گوشی‌های سال و بدون توجه به ادعای کمپانی‌های سازنده، با شرایط مساوی پرداخته است.  که منجر به نتایج زیر شده است.

هواوی میت 20 (Huawei Mate 20)
اولین گوشی که باید معرفی کنیم هواوی میت 20 (Huawei Mate 20) می باشد که برترین نیز شناخته شده است  به گفته دست اندرکاران وب سایت  Phonearena این گوشی در تست های انجام شده بالا ترین جایگاه را به خود اختصاص داد است . اعداد گویای دوام 14 ساعت و 26 دقیقه‌ای شارژ باتری آن می باشند. همچنین عمر باتری این پرچمدار، حدود 50 درصد بیشتر از اکثر پرچمداران دیگر محاسبه شده است، که با توجه به این نتایج، حتی کاربران پرمصرف نیز می‌توانند روی ماندگاری دو روزه شارژ این گوشی  حساب نمایند.

باید گفت میت 20 همچنین مجهز به فناوری شارژ سریع می باشد و هواوی آن را همراه با سوپر شارژر هواوی عرضه نموده است.

اپل آیفون 10 آر (Apple iPhone XR)
نوبت به برندی خوش نام که جایگاه دوم را نصیب خود نموده  است اپل آیفون 10 آر (Apple iPhone XR) می باشد. درست است که آیفون ایکس آر از لحاظ عمر باتری، به پای هواوی میت 20 نخواهد رسید ؛ اما میتوان گفت که به راحتی بر سایر گوشی های اندرویدی غلبه خواهد کرد. تست ها نیز اعدادی حدود 11 ساعت را عنوان کرده اند که گواه تا کید سران اپل بر روی این ویژگی محصول خود، چندان  هم بی ربط نبوده است. باید گفت در صورت عدم استفاده سنگین، انتظار شارژدهی دو روزه‌ی آن دور از ذهن نخواهد بود؛ اما به طور کلی باید به کاربران پر مصرف گفت قطعا باتری آیفون ایکس آر شما را راضی نگه نخواهد داشت.

پوکوفون اف 1 (Pocophone F1) و وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T)
جایگاه سوم مشترک (با عددی حدود 10 ساعت ماندگاری شارژ) را میتوا ن به دو گوشی قدرتمند پوکوفون اف 1 (Pocophone F1) و وان پلاس 6 تی (OnePlus 6T) نسبت داد.

شیائومی پوکوفون اف 1 با بهره مندی از تراشه قدرتمند اسنپدراگون 845  مجهز به باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی  می باشد و در تست های گرفته شده، توانسته است عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارد. همچنین در مورد وان پلاس 6  نیز با بهره مندی از باتری 3700 میلی‌آمپر ساعتی تست ها ی گرفته شده گویای عملکردی قابل قبول بوده است .

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.