پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر پس از نصب ویندوز

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۷

کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر پس از نصب ویندوز

کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر پس از نصب ویندوز 

بدون تردید با نصب ویندوز باید مجموعه ای از نرم افزارهای کاربردی را بر روی آن نصب کرده تا بتوانید از قابلیت های کامپیوتر خانگی خود بهره ببرید. امروزه برنامه های کامپیوتری در شکل های مختلف می توانند قابلیت های متعددی را در اختیار کاربران قرار دهند. با این حال برخی از نرم افزارها به عنوان نرم افزارهای ضروری شناخته می‌ شوند. صرف نظر از اینکه شما تازه اقدام به نصب ویندوز کرده ‌اید یا یک کامپیوتر جدید خریداری کرده اید، باید این برنامه ها را بر روی آن نصب کنید. بررسی لیست نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر نشان می دهد که هر کدام از آن ها می ‌توانند به عنوان به مهمترین گزینه برای تمام افراد نصب شوند. علاوه بر این در این میان برخی از افراد به واسطه کاربردی که از کامپیوتر خود انتظار دارند، باید نرم افزارهای خاص را نیز بر روی ویندوز خود نصب کنند.

با این حال ما در این مطلب برای شما نرم افزارهایی را معرفی می کنیم که برای تمام افراد کاربردی و ضروری به نظر می رسد.

کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر کدامند؟

همانگونه که عنوان کردیم برخی از نرم افزارها برای تمام افراد به عنوان مهمترین گزینه ها شناخته می شوند. با ما همراه باشید تا لیست جامعی از نرم افزارهای کاربردی و ضروری کامپیوتر را برای شما بیان کنیم.

آنتی ویروس و امنیت

ویندوز ها آسیب پذیر هستند. بدون تردید بلافاصله پس از نصب ویندوز یا خرید یک کامپیوتر جدید، مهمترین گزینه ای که باید در نظر داشته باشید، نصب یک آنتی ویروس خواهد بود. امروزه آنتی ویروس ها به شکل رایگان و با قابلیت های متعدد به منظور بررسی و اسکن سیستم و مبارزه با بد افزارها به بهترین شکل می توانند عملکرد داشته باشند. پس از گذشت مدت زمانی کوتاه اقدام به بروز رسانی آنتی ویروس نصب شده بر روی کامپیوتر خود نمایید.

مطالب بیشتر : برترین آنتی ویروس ها

مرورگر

کامپیوتر و سیستم بدون بهره مندی از اینترنت کامل نخواهد بود. با این حال اگر قصد دارید به صورت جامع از قابلیت ‌های بستر اینترنت بهره‌ مند شوید باید یک مرورگر قدرتمند را بر روی سیستم خود نصب کنید. بررسی کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر نشان می ‌دهد که مرورگرها با توجه به سرعت بسیار بالا و جستجوی سریعی که در اختیار کاربران قرار می ‌دهند، می ‌توانند به عنوان یکی از مهمترین گزینه ها نام برده شوند.

مرورگر گوگل کروم، مرورگر موزیلا فایرفاکس و برخی از مرورگرهایی که امروزه در این حوزه طراحی شده اند به خوبی می توانند پاسخگوی نیازهای شما باشند. با این حال گوگل کروم به بهترین شکل با سرعت بسیار بالا و جستجوی سریع تصاویر می ‌تواند به عنوان محبوب ترین گزینه برای شما مورد استفاده قرار گیرد. در این بین مرورگر اپرا نیز یک مرورگر سریع و رایگان بوده که بر روی اتصالات کند نیز عملکرد مناسبی خواهد داشت.

جهت مشاهده مطالب بیشتر : بهترین مرورگر های اندروید

نرم افزار فایل های pdf

امروزه به منظور یکپارچه سازی فایل های متنی، بسیاری از افراد از فرمت pdf استفاده می کنند. با این حال برای خواندن ‏pdf نیاز به نرم افزارهایی خاص خواهید داشت. بهترین نرم افزارها که می توانند علاوه بر خواندن pdf به شما این قابلیت را بدهند که بتوانید بر روی آن یادداشت نوشته و بخشی از متن را هایلایت کرده، نرم افزارهای ادوبی ریدر Adobe Reader و فوکسیت ریدر Foxit Reader هستند. این دو نرم افزار به واسطه کاربری ساده و خوشایند و امکانات گسترده ‌ای که دارند به خوبی می توانند توسط شما مورد استفاده قرار گیرند.

ویرایش تصاویر

بدون تردید این نرم افزار به عنوان گزینه برای تمام کاربران شناخته نخواهد شد. با این حال برخی از کاربران نیاز گسترده به استفاده از این اپلیکیشن دارند. با توجه به اینکه اعمال تغییرات بر روی تصاویر نیاز به نرم افزارهای خاص دارد، با استفاده از نرم افزارهایی مانند فتوشاپ به خوبی می توانید از قابلیت های ویژه بهره مند شوید.

در این بین نرم‌ افزار فتوشاپ به عنوان یکی از حرفه ای ترین نرم افزارها نیز استانداردهای لازم را برای انجام تغییرات در اختیار شما قرار می دهد.

مدیا پلیر

اگر قصد دارید تمام فرمت های ویدیویی را بر روی کامپیوتر شخصی خود اجرا کنید، باید از یک مدیا پلیر قدرتمند استفاده کنید. امروزه مدیا پلیرها به شکل های مختلف و با توانایی اجرای انواع فرمت های ویدیویی در دسترس شما قرار می گیرند. بدون تردید یکی از کاربردی ترین نرم افزارهای کامپیوتر، مدیا پلیر بوده که به شما کمک می کند تا به راحتی و با کیفیت بسیار بالا بتوانید فیلم ها را بر روی کامپیوتر شخصی خود اجرا کنید .در این بین یکی از بهترین مدیا پلیرها برای اجرای فیلم های با کیفیت مدیا پلیر کلاسیک نام دارد. علاوه بر این مدیا پلیر VLC و PotPlayer در کنار پلیر قدرتمند KM Player به شما کمک می‌ کنند که تمام فیلم ها و فرمت های ویدیویی را بتوانید مورد بازدید قرار دهید.

مدیریت دانلود

اگر بخواهیم بهترین نرم افزارهای کامپیوتر و گزینه های کاربردی آن را برای شما بیان کنیم و نامی از برنامه مدیریت دانلود نبریم می توان بیان کرد که لیست ارائه شده ناقص است. طبیعتاً با توجه به اینکه سرعت دانلود مرورگرها بسیار پایین است، برای بهره‌مندی از بالاترین میزان سرعت جهت دانلود داده های مختلف نیاز به یک مدیریت دانلود خواهید داشت.

نرم افزار اینترنت دانلود منیجر به عنوان محبوب ترین گزینه می تواند حجم زیادی از فایل ها را در سریع ترین زمان برای شما دانلود کند. علاوه بر این قابلیت از سرگیری و دانلود خودکار نیز در این نرم افزار برای شما تعبیه شده است.

سایر نرم افزارهای کاربردی کامپیوتر

در کنار مواردی که بیان کردیم و به عنوان محبوب ترین و مهم ترین نرم افزارهای کامپیوتر پس از نصب ویندوز شناخته می شوند، برخی دیگر از نرم افزارها نیز باید بلافاصله پس از تعویض ویندوز بر روی سیستم شما نصب شوند. از جمله این نرم افزارها می توان به نرم افزار فشرده سازی فایل، نرم افزار پیام رسان، نرم افزارهایی برای گرفتن اسکرین شات و نرم افزار آفیس اشاره کرد. بسته به نوع فعالیتی که انجام می دهید می توانید از نرم افزارهای مختلف دیگری نیز استفاده کنید. امروزه بستر اینترنت به شما کمک می کند تا بتوانید طیف گسترده ای از نرم افزارهای کاربردی را دانلود و نصب کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.