پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

چطوری دستکش مخصوص کار با گوشی های لمسی بسازیم؟

چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

چطوری دستکش مخصوص کار با گوشی های لمسی بسازیم؟

همه ما در زمستان از دستکش استفاده می کنیم و اگر از گوشی لمسی استفاده کنیم، مجبوریم برای استفاده از گوشی دستکش خود را درآوریم. و دیده شده افرادی بخاطر همین سرما که بعضی وقتها درآوردن دستکش دست و پا گیر است، از خیر مکالمه و استفاده از گوشی گذشته اند. اگر جزو افرادی باشید که برای چک کردن اس ام اس ها و پیامهای تلگرامی و اینتساگرامی تان هر 5 دقیقه گوشی را از جیبتان درمی آورید و مجبورید برای باز کردن قفل صفحه گوشی لمسی، دستکشتان را مرتب در بیاورید، متوجه وخامت اوضاع خواهید شد.

در این مطلب ما به شما آموزش می دهیم که چطوری دستکشتان را به یک دستکش مخصوص گوشی های لمسی تبدیل کنید بدون اینکه هزینه زیادی برای خرید این نوع دستکشها هزینه کنید. اگر شما آیفون 7 یا گلکسی اس 7 دارید، جای نگرانی نیست. برای این گوشی ها دستکش های مخصوصی تولید شده اند که می توانید تهیه کنید و با این گوشی ها کاملا سازگار هستند.

تنها دلیل واکنش ندادن صفحه نمایش گوشی های لمسی هنگام استفاده از دستکش این است انگشتان ما از طریق جریان الکتریکی که به صفحه نمایش لمسی وارد می کند، ارتباط برقرار می کند و دستکش ها مانند یک عایق عمل کرده و مانع ایجاد این ارتباط می شوند.

تهیه این دستکش ها بسیار ساده و راحت است و با سلیقه خودتان می توانید بسازید. برای ساخت دستکش لمسی سه روش وجود دارد:

روش اول: استفاده از خمیر حرارتی

خمیر حرارتی دارای خاصیت رسانا است و خیلی راحت می توانید از ابزار فروشی یا مغازه های الکترونیکی تهیه کنید. این خمیر بنام خمیر پردازنده یا گریس حرارتی هم معروف است که بیشتر برای تعمیر قطعات کامپیوتری استفاده میشود. یک تیوپ آن حدود 10 تا 15 هزار تومان است.

ساخت دستکش لمسی در این روش بسیار آسان است. کافیست مقداری از خمیر را به سر انگشتان دستکش بمالید و اجازه دهید خشک شود. با خواص رسانایی که این خمیر دارد، باعث میشود انگشتان شما با صفحه گوشی لمسی ارتباط برقرار کند.

خمیر حرارتی بسیار چسبنده است. مراقب باشید به دستان و لباستان آغشته نشود. البته وقتی این خمیر به سر انگشتان دستکشتان می چسبد، ضخیم و خشک است و احساس سفتی در انگشتانتان می کنید که ممکن است نتوانید خوب با گوشی تان کار کنید. به هر حال این هم روشی بود که باید می گفتیم.

روش دوم: استفاده از نخ رسانا

این روش بسیار مفید و نسبت به راههای دیگر بهتر است. تنها چیزی که نیاز دارید یک دستکش معمولی، چند نخ رسانا و سوزن رفوگری است. ضخامت این نخ ها از نخ های معمولی بیشتر است و قیمت آن ها هم کمی زیاد است؛ در هنگام خرید این نخ ها دقت کنید که اصل باشند؛ زیرا نمونه های تقلبی آن هم در بازار فروخته می شود.

برای تهیه دستکش لمسی، تنها کافی است نخ های رسانا را با سوزن به نوک انگشتی که با آن از گوشی لمسی استفاده کنید، بصورت ضربدری بدوزید. توجه داشته باشید که باید نخ ها را در هر دو قسمت داخلی و خارجی در نوک انگشت دستکش بدوزید؛ زیرا نخ هایی که در قسمت داخلی دستکش هستند با انگشت شما و نخ های قسمت خارجی دستکش با صفحه نمایش تماس پیدا می کنند و این باعث میشود بخاطر رسانا بودن نخها، انگشت شما با صفحه نمایش ارتباط داشته باشد. در هنگام دوخت نخ ها دقت کنید که نخ ها را به میزان مناسبی دوخته شوند؛ زیرا برخی از گوشی ها به لمس های کوچک و سطحی واکنشی نشان نمی دهند و تصور می کنند که انگشت کاربر به صورت تصادفی با صفحه نمایش تماس پیدا کرده است.

پس از دوخت نخها، دستکش را بپوشید و عملکرد آن را تست کنید. مطمئن شوید که نخ های قسمت داخلی گوشی درست روی انگشت شما قرار گرفته باشند.

روش سوم: استفاده از محلول Any Glove

محلول Any Glove یک ماده شیمیایی مایع و فوق العاده رسانا است که حتی پس از خشک شدن هم خاصیت رسانا بودن دارد. شاید پیدا کردن این محلول برایتان سخت باشد. این محلول برای هر نوع دستکشی قابل استفاده است. قیمت این محلول کمی گران است. بطری 500 میل آن حدود 60 هزار تومان است که برای 5 جفت دستکش می توانید استفاده کنید و تا یک هفته دوام دارد. یعنی بعد از یک هفته باید مجدد از محلول استفاده کنید.

تنها عیب استفاده از این روش اینست که باید برای خشک شدن محلول یک روز صبر کنید و رنگ دستکشتان هم تغییر می کند. اگر این مورد برایتان اهمیت ندارد، روش کاربردی برایتان خواهد بود.

امیدواریم از این مطلب خوشتان آمده باشد.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.