پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پنچ قابلیت‌ متمایز و منحصر به فرد گلکسی نوت ۹

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

پنچ قابلیت‌ متمایز و منحصر به فرد گلکسی نوت ۹

در این مقاله قصد داریم به 5 ویژگی و قابلیت جدید گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) بپردازیم. این فبلت هم اکنون بر سر زبان‌ها است و به عنوان یک دستگاه منحصر‌به‌فرد از آن یاد می‌شود، تمام این محبوبیت به لطف همین 5 ویژگی جدید به ارمغان آمده‌اند.

گلکسی نوت 9 یک فبلت جدید، جذاب و با کاربرد‌های تازه است. این دستگاه جدید با بهره‌مندی از صفحه‌نمایش بزرگ 6.4 اینچی سوپر آمولد،‌ تراشه اسنپدراگون 845 و دوربین قدرتمند مبتنی بر هوش‌مصنوعی می‌تواند توجه هر کاربری را به خود جلب کند. اما چه چیزی این گوشی را به یک مورد منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده است؟

1. قلم هوشمند بلوتوثی S Pen
گلکسی نوت 9 اولین گوشی هوشمندی است که توسط یک قلم هوشمند از راه دور کنترل می‌شود. قلم S Pen جدید سامسونگ در انواع رنگ و سازگار با نوت 9 به کاربران هدیه می‌شود، قلمی ‌که به لطف فناوری “Bluetooth Low Energy” یا “BLE” می‌تواند در موارد زیادی به کنترل گوشی نوت 9 از فاصله حداکثر 9 متری کمک کند. مواردی مانند ورق‌زدن اسلاید، پخش یا متوقف کردن ویدیو و کنترل شاترِ دوربین از جمله قابلیت‌های جدید قلم هوشمند سامسونگ خواهند بود.

به ادعای سامسونگ اتصال قلم به مدت 40 ثانیه به شارژ می‌تواند نیروی 40 دقیقه کار با قلم را در اختیار کاربران قرار دهد. در ظاهر خبری از باتری فیزیکی در قلم جدید نیست، در واقع سامسونگ از یک ابر‌خازن برای تامین نیروی قلم بهره‌برده است. از نکات مثبت این ابرخازن عمر بالای آن می‌باشد، این خازن همانند باتری‌های قابل شارژ در دراز مدت دچار مشکل نمی‌شود و از ظرفیت آن کاسته نخواهد شد. به‌علاوه سرعت شارژ این ابرخازن بسیار بیشتر از سرعت شارژ باتری‌ها می‌باشد.

قابلیت‌های جدید این قلم به اینجا ختم نمی‌شود! کاربران می‌توانند با استفاده از قلم حتی زمانی که صفحه خاموش است، مشغول یادداشت‌برداری شوند. به‌علاوه رنگ نوشته‌ها با رنگ قلم یکسان خواهند بود. مثلا اگر با قلم زرد روی نوت 9 آبی یادداشت‌برداری کنید، نوشته‌های شما به رنگ زرد نمایش داده خواهند شد. البته امکان تعویض رنگ نوشته نیز وجود دارد.

2. حافظه داخلی 512 گیگابایتی
از دیگر نقاط قوت گلکسی نوت 9 حافظه ذخیره‌سازی بالای آن می‌باشد. این میزان حافظه‌داخلی برای اولین بار نیست که در یک گوشی هوشمند به کار گرفته می‌شود، چراکه قبلا هم شاهد گوشی‌های هوشمندی همانند هواوی میت RS با 512 گیگابایت حافظه‌داخلی بوده‌ایم. البته قیمت میت RS حدود 2400 دلار است، بنابراین گزینه‌ی معقولی به‌شمار نمی‌رود. با این میزان حافظه‌داخلی نباید انتظار یک محصول ارزان قیمت را از سامسونگ داشته باشیم، قطعا قیمت گلکسی نوت 9 مجهز به 512 گیگابایت حافظه بالا خواهد رفت، اما همچنین این قیمتِ بالا تقریبا نصفِ قیمت میت RS خواهد بود.

همچنین امکان استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی در نوت 9 وجود دارد. به این‌ترتیب با استفاده از یک کارت حافظه 512 گیگابایتی می‌توانیم گکلسی نوت 9 را یک موبایل  1‌ترابایتی معرفی کنیم.

3. استفاده از حالت DeX بدون نیاز به داک
DeX از نوآوری‌ها و اختراعات کاربردی سامسونگ است. با استفاده از DeX می‌توانید به آسانی گوشی هوشمند خود را به یک مانیتور خارجی متصل کنید و از نسخه دسکتاپی سیستم‌عامل اندروید بهره ببرید.

تا همین چند وقت پیش استفاده از حالت DeX تنها زمانی امکان‌پذیر بود که گوشی هوشمند در داک مخصوص قرار داشت. به همین دلیل کاربران برای استفاده از حالت DeX باید همیشه داک مخصوص گوشی خود را با خود حمل می‌کردند. اما اکنون با ورود گلکسی نوت 9 همه چیز تغییر می‌کند. حالا دیگر استفاده از DeX به سختی و پیچیدگی قبل نخواهد بود، کاربران تنها با استفاده از یک دانگل HDMI و اتصال آن به موبایل می‌توانند وارد حالت دسکتاپی شوند.

ناگفته نماند که سامسونگ اولین ارائه کننده این سیستم نیست و قبلا هواوی روشی ساده برای اتصال دستگاه به مانیتور آن هم به وسیله یک کابل ارائه کرده بود. اما سامسونگ از طرف دیگر یک تجربه پالایش شده و جذاب از حالت دسکتاپی اندورید را ارائه می‌کند که در نوبه خود منحصر‌به‌فرد است، چراکه کاربران می‌توانند از نمایشگر موبایل خود به عنوان ‌ترک‌پد استفاده کنند. به‌علاوه مدیریت مصرف برق، سخت‌افزار بی‌نظیر و پردازش‌های سنگین از دست‌آورد‌های آن خواهند بود.

4. لنزهای دوربین همیشه تمیز
دیگر نگران کثیف بودن لنز دوربین خود و تار شدن تصاویر نباشید. به لطف قابلیت جدید نوت 9 به نام “Lens Smudge” دستگاه می‌تواند کثیفی لنز را تشخیص داده و شما را از آن مطلّع کند.

اما کثیفی لنز‌ها مربوط به کدام زمان‌ها می‌شود؟ باید اعتراف کنیم که لنز‌های دوربین همیشه کثیف هستند! برای مثال برای کاربران بسیار اتفاق افتاده است که به جای سنسور اثر انگشت به اشتباه دست خود را روی لنز دوربین گذاشته‌اند، همین کافی است تا یک لایه چربی روی لنز قرار بگیرید. بسیار اتفاق می‌افتد که در حین تصویر‌برداری شاهد تار شدن تصاویر هستیم و فکرمان به کثیف بودن لنز نمی‌رسد.

گوشی‌های قبلی سامسونگ قبل از عکس‌برداری اعلان‌هایی در مورد تمیز کردن لنز می‌دادند، اما حالا نوت 9 می‌تواند کثیفی لنز را تشخیص دهد و نسبت به آن کاربران را آگاه کند.

5. سیستم خنک‌کننده Water-Carbon
شاید در ابتدا لغت آب را به شوخی بگیرید و آن را یک مبالغه به‌شمار ببرید، اما واقعیت این است که سامسونگ در نوت 9 واقعا از آب استفاده کرده است. اینجا خبری از خنک‌کننده نیتروژنی و نورپردازی RGB نیست، اما سیستم خنک‌کننده Galaxy Note 9 از آب تشکیل شده است، نام آن “Water-Carbon” است و در هنگام انجام بازی، گرما را پخش می‌کند. پس از آن «تنظیم‌کننده عملکرد هوشمند» اجرای روان بازی را بررسی می‌کند تا عملکرد گیمینگ به بهترین نحو انجام شود.

همگی منتظر اخبار جدیدی در مورد این خنک‌کننده آبی هستیم، شاید یک کالبد شکافی، ابهامات را برطرف کند، برای مثال از اساسی‌ترین سوالات این است که چطور آب موجود در خنک‌کننده بخار نمی‌شود و بسیاری از ابهامات دیگر. اما در حال حاضر می‌دانیم که این خنک‌کننده‌، نوت 9 را از دیگر پرچمداران متمایز کرده است.

قابلیت‌های پرچمدار جدید سامسونگ به اینجا ختم نمی‌شود، باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، جک 3.5 میلی‌متری صدا، اینترنت فوق‌سریع و پشتیبانی از کارت‌حافظه هم از دیگر ویژگی‌ها و امتیازات نوت 9 به‌شمار می‌روند. اما این‌ها قابلیت‌هایی نیستند که نوت 9 را به یک گوشی منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده باشند. البته همچنان شاهد تعداد زیادی از پرچمدرارانی که از باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی و جک 3.5 میلی متری بهره‌مند باشند، نیستیم.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.