پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پنج نکته هنگام خرید یک لپ تاپ دانشجویی

دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

پنج نکته هنگام خرید یک لپ تاپ دانشجویی

شما ممکن است دانش آموز و یا دانشجو باشید و نیاز به یک لپ تاپ مناسب برای کارهای درسی و آموزشی تان داشته باشید. اگر به فروشگاه فروش لپ تاپ مراجعه کنید، با لیستی از لپ تاپ هایی مواجه میشوید که انتخاب را برای شما سخت می کند. بسیاری از این لپ تاپ ها نسبت به هزینه ای که پرداخت می کنید، کاربردی ندارند. اگر این 5 نکته زیر را مورد توجه قرار دهید، انتخاب شما راحت تر شده و قطعا بهترین خرید را خواهید داشت.
 


۱. بررسی لپ تاپ ها در وبسایتهای معتبر را مطالعه کنید

 

هرگز بصورت کورکورانه و بدون بررسی اقدام به خرید یک لپ تاپ نکنید. در وهله اول کار کردن با یک لپ تاپ دست اول، دشوار است. بنابراین بهترین راه حل خواندن بررسی های صورت گرفته از آن لپ تاپ در وبسایتهای معتبر است.

ما در آترامارت لپ تاپ های گوناگونی را بررسی کرده ایم و سعی کرده ایم بدون هیچ جانبداری، اطلاعات دقیقی از آن لپ تاپ برای کاربران منتشر کنیم که می تواند به انتخاب مناسب شما کمک کند. در این بررسی ها ما به نکان قوت و ضعف دستگاه پرداخته ایم که با مطالعه اجمالی آن می توانید به راحتی تصمیم مناسب را بگیرید.

۲. یک لپ تاپ قابل حمل را انتخاب کنید

یک دانشجو مدام در حال جابجایی و حرکت است. از این کلاس به اون کلاس و محوطه دانشگاهی. داشتن یک لپ تاپ بزرگ هیچ کمکی به شما نکرده و به مرور شما را از آن خسته می کند. بهترین کار انتخاب یک لپ تاپ با وزن پایین است، به عبارتی نه بزرگ باشد و نه کوچک.

اگر فکر می کنید لپ تاپ تان بیشتر برای یادداشت برداری، مرور وب و پردازش متن استفاده می کنید، یک لپ تاپ ۱۲ یا ۱۳ اینچی کاملا مناسب است. اگر لپ تاپ کوچکتری انتخاب کنید، مطمئن باشید بر روی صفحه نمایش فضای کافی در هنگام مولتی تسکینگ یا چند وظیفگی نخواهید داشت.

اگر از لپ تاپتان برای ویرایش فایل های چند رسانه ای یا کارهای چند وظیفه ای استفاده می کنید، بهترین انتخاب خرید یک لپ تاپ ۱۴ یا ۱۵ اینچی است.

۳. دنبال لپ تاپی که قرار است تا دو سال آینده منسوخ و قدیمی شود، نباشید

دوره های دانشگاه عموما چهار ساله است. این یعنی اینکه شما باید لپ تاپی بخرید که حداقل 4 سال برای شمار کار کند. مهم ترین چیزهایی که باید به آن ها توجه کنید، پردازنده، حافظه رم، هارد دیسک و پورت ها است.

پردازنده ای انتخاب کنید که در همین سال های اخیر معرفی و عرضه شده باشد و جدید باشد. در مورد اینتل، فعلا یعنی تراشه های نسل ششم یا هفتم تا قدرت لازم برای پاسخگویی به نیازهای شما را داشته باشد. برای یک لپ تاپ آموزشی حداقل ۸ گیگابایت حافظه رم و حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت یا بیشتر کافی است. در غیر این صورت، یک هارد دیسک اکسترنال کفایت می کند.

پورت های لپ تاپ بسیار مهم هستند و بستگی به استفاده شما از لپ تاپ دارد. معمولا پورت USB نوع A، پورت USB نوع C، یکی از پورت های صفحه نمایش (مانند HDMI یا Mini DisplayPort) و شاید تاندربولت ۳ نیاز شما خواهد بود.

اگر لپ تاپ با یک پورت واحد یا عدم وجود انواع پورت ها بخرید، این یعنی اینکه باید بعد از خرید لپ تاپ، به دنبال خرید دانگل ها و آداپتور هایی برای رفع نیازهای خود باشید.

۴. لپ تاپ با عمر باتری طولانی انتخاب کنید

داشتن لپ تاپی قوی ولی بدون باتری، برای یک دانشجو یعنی فاجعه. با توجه به اینکه دوره های آموزشی معمولا طولانی بوده و کلاس هایی فشرده برگزار می شود، وقت زیادی برای شارژ لپ تاپ ندارید. بهترین راه حل این است که یک لپ تاپ با باتری قدرتمند انتخاب کنید. شما می توانید یک لپ تاپ با یک باتری داخلی قدرتمند را انتخاب کرده، یا یک لپ تاپ با باتری قابل تعویض را خریداری کنید که در اینصورت می توانید هر وقت بخواهید  یک باتری یدکی بر روی آن قرار دهید.

۵. لپ تاپ با پشتیبانی از قلم انتخاب کنید

یادداشت برداری با دست و بر روی کاغد هنوز هم مانند قبل رواج دارد، اما کم کم باید این شیوه را کنار گذاشته و بصورت دیجیتالی انجام دهید. پشتیبانی از قلم برای لپ تاپ های با صفحه نمایش لمسی در حال تبدیل شدن به یک قابلیت رایج است و قلم های اینگونه لپ تاپ ها طوری طراحی و ساخته میشوند که مانند یک مداد معمولی است و تجربه استفاده از آن ها بسیار شبیه به یادداشت برداری سنتی بر روی کاغذ است.

اگر شما یک لپ تاپ ۲ در ۱ یا تبدیل شونده را انتخاب می کنید، حتما به قابلیت پشتیبانی از قلم آن توجه کنید.
 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.