پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پرفروش ترین های AMD ۳۷۰۰X و ۳۶۰۰ دو برابر تمام فروش اینتل

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

پرفروش ترین های AMD ۳۷۰۰X و ۳۶۰۰ دو برابر تمام فروش اینتل

پرفروش ترین های AMD 3700X و 3600 دو برابر تمام فروش اینتل
آخرین خبرها از برآوردهای فروش پردازنده‌های AMD Ryzen 3000 در بازارهای مختلف علی رغم گزارش‌های مبنی برای کمبود موجودی، و با این تصور که  به نظری می رسید فروش AMD به اوج خود رسیده است، اما ظاهرا یکی از اعضای AMD در Reddit با نام ingebor بالاترین فروش خود در ماه سپتامبر را در بحث فروش پردازنده‌ها را به نام خود ثبت نموده است .

 

برای مشاهده و خرید سی پی یوهای رایزن  اینجا کلیک نمایید.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

 

 

براساس گزارشات  فروش ماهانه از سوی Mindfactory نشان می دهد حدود 18000 پردازنده‌ AMD Ryzen که 81 درصد از حجم فروش کلی و 19 درصد یا 5000 عدد پردازنده اینتل آمار فروش پردازنده‌ این خرده فروشی آلمانی  است. این درصدها و اعداد فروش پردازنده ها نمایانگر تقاضا بالا برای نسل سوم پردازنده‌های رایزن است. گفته می شود اگر AMD موفق شود مشکل تامین پردازنده‌های سطح بالای نسل سوم مانند Ryzen 7 3800X و Ryzen 9 3900X را حل کند، قطعا از سهم بازار بیشتری بهره مند خواهد شد.

از این  آمار  نیز می توان نتیجه گرفت که پردازنده‌ AMD Ryzen 5 3600 به تنهایی فروش بیشتری از تمام لاین آپ اینتل داشته است و اگر دو چیپ رده مصرف کننده تیم سرخ Ryzen 7 3700X و Ryzen 5 3600 را باهم ادغام کنید، می توان مشاهده نمود  که دو برابر لاین آپ کلی اینتل فروش داشته‌اند. این موضوع برای کمپانی اینتل یک تلنگر محسوب خواهد شد در واقع اینتل بازار را برای AMD در بخش میان رده ها (150 تا 300 دلار) آزاد  گذاشته است.

اما گفته می شود که اینتل به زودی یک چیپ پرچمدار دیگر یعنی Core i9 9900KS را به همراه لاین آپ Core X 10000 روانه بازار خواهد کرد اما باید گفت که اگر برای اینتل سهم بازار مهم باشد  باید روی آن متمرکز شود و قیمت‌های بهتر و چیپ‌های میان رده قدرتمندتر را ارائه نماید.

سهم فروش  نسل‌های مختلف اینتل و AMD  
در مورد  سهم فروش  نسل‌های مختلف اینتل و AMD  می توان به فروش 53 درصد از پردازنده‌های تیم سرخ Mattise یا سری رایزن 3000 ، 28 درصد Pinnacle Ridge، تقریبا 3 درصد Summit Ridge و 16 درصد باقیمانده را پردازنده‌های Threadripper HEDT و APUها تشکیل می‌دهند. در آن سوی  جبهه  کمپانی اینتل نیز از فروش  74 درصد متعلق به Coffee Lake Refresh یا نسل نهم، 23 درصد Coffee Lake یا نسل هشتم و مابقی نیز Skylake X و نسل هفتم Kaby Lake بوده‌ است .

در آخر نیز باید به این موضوع اشاره کنیم که پردازنده‌های پرچمدار AMD  همچون مدل 16 هسته‌ای Ryzen 9 3950X به دلیل بهینه سازی‌های سرعت کلاک با تاخیر عرضه خواهد شد و نه مشکلات تامین. گفته می شود که اگر AMD موفق شود تقاضای بازار برای Ryzen 9 3950X را به خرده فروشی‌ها برساند، قطعا شاهد افزایش درآمد دوباره این شرکت خواهیم بود. همچنین پیش بینی می شود که AMD با عرضه نسل سوم چیپ‌های Ryzen Threadripper نیز افزایش فروش عالی را در بخش HEDT داشته باشد .

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.