پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

پایان شایعات؛ رونمایی رسمی از دو گوشی آنر نوت ۸ و آنر ۵

سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

پایان شایعات؛ رونمایی رسمی از دو گوشی آنر نوت ۸ و آنر ۵

در طول چند سال گذشته شاهد عرضه گوشی های مختلفی با برند آنر از شرکت هوآوی بوده ایم که خوشبختانه با رضایت مشتریان و خریداران همراه بود. اوایل امسال نیز این شرکت دو گوشی آنر ۵ و آنر ۸ را معرفی کرد. اما مدتی بود که شایعات و اخبار مختلفی درباره گوشی آنر نوت ۸ در دنیای اینترنت و فضای مجازی رد و بدل میشد حالا بالاخره این شرکت آنر نوت ۸ را در چین بطور رسمی همراه با یک گوشی میان رده جدید معرفی کرد.

این گوشی میان رده جدید آنر ۵ نام دارد که به همراه آنر نوت ۸ معرفی شده است. از مهمترین مشخصات سخت افزاری گوشی آنر ۵ می توان به صفحه نمایش ۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰، دو گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی به همراه پشتیبانی از کارت حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت اشاره کرد. این گوشی هوشمند از تراشه ۶۴ بیتی ۴ هسته ای مدیاتک MT6735P که پردازنده گرافیکی مالی T720 را به همراه دارد، بهره می برد. دوربین پشتی گوشی ۸ مگاپیکسلی و دوربین جلویی آن یک دوربین ۲ مگاپیکسلی است. یک باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه تامین نیروی لازم این گوشی را بر عهده دارد. اندروید ۵٫۱ لالی پاپ به صورت پیش فرض بر روی این گوشی نصب است و هواوی اعلام کرده که نسخه دو سیم کارته آن را نیز بزودی عرضه می کند. این گوشی ۱۴۳٫۸ میلی متر طول، ۷۲ میلی متر عرض و ۸٫۹ میلی متر ضخامت دارد و وزن آن نیز ۱۳۸ گرم است.

گوشی دیگری که هوآوی معرفی کرده، آنر نوت ۸ است که فبلت جدید این شرکت محسوب می شود. مهمترین مشخصات سخت افزاری این گوشی عبارتند از: صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی با رزلوشن QHD و شیشه ۲٫۵دی، چهار گیگابایت رم، حافظه های داخلی انتخابی ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی، تراشه ۸ هسته ای ۶۴ بیتی کایرین ۹۵۵ به همراه پردازنده گرافیکی مالیT880-MP4، دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی مجهز به لرزش گیر اپتیکال و  دوربین جلو (سلفی) ۸ مگاپیکسلی. اسکنر اثر انگشت نیز در بخش پشتی این گوشی قرار گرفته است که درست در همین قسمت پشتی، یک باتری غول پیکر ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز قرار دارد و از فناوری شارژ  سریع پشتیبانی می کند. این گوشی از شبکه 4G LTE پشتیبانی می کند و اندروید ۶ مارشملو به صورت پیشفرض بر روی آن نصب است. آنر نوت ۸ دارای طول ۱۷۸٫۸ میلی متری، عرض ۹۰٫۹ میلی متری و ضخامت ۷٫۱۸ میلی متری است و ۲۱۹ گرم نیز وزن دارد که در مقایسه با آنر ۵ سنگین تر است.


گوشی آنر ۵ در رنگ های سفید، مشکی و طلایی و تنها با قیمت ۹۰ دلار عرضه خواهد شد، همچنین مشتریان چینی می توانند از امروز نسبت به خرید این گوشی اقدام کنند. اما برادر بزرگتر این گوشی که همان آنر نوت ۸ است در رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی عرضه می شود. قیمت نسخه ۳۲ گیگابایتی این گوشی ۳۴۶ دلار، نسخه ۶۴ گیگابایتی ۳۷۶ دلار و در نهایت نسخه ۱۲۸ گیگابایتی آن ۴۲۰ دلار خواهد بود. پیش فروش این گوشی از همین امروز آغاز شده و تحویل آن نیز از تاریخ ۱۹ مرداد شروع می شود.

نظر شما در مورد این دو گوشی چیست؟ به نظر شما استقبال خریداران این دو گوشی در ایران به چه صورت است؟

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.