پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ورود هوش مصنوعی به کورتانا، بینگ و آفیس

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

ورود هوش مصنوعی به کورتانا، بینگ و آفیس

مدت هاست هوش مصنوعی در زندگی ما وارد شده و روز به روز در حال پیشرفت و توسعه می باشد. به دلیل منافع موجود در هوش مصنوعی، شرکت های زیادی خصوصا شرکت های مرتبط با فناوری سرمایه گذاری های کلانی در این حوزه انجام داده اند.

در رویدادی که اخیرا در سانفرانسیسکو برگزار شد، شرکت مایکروسافت ویژگی های جدیدی را معرفی نمود که بناست هوش مصنوعی به کورتانا، بینگ و آفیس اضافه شود.

یکی از این ویژگی ها مربوط به موتور جستجوی بینگ می باشد؛ به عنوان مثال اگر کاربر عبارت "آیا کلسترول برای شما بد است" را تایپ نماید، سیستم نتایجی را که از منابع مختلف جمع آوری کرده به صورت گلچین شده به کاربر نشان می دهد.

یکی دیگر از ویژگی هایی که به بینگ اضافه خواهد شد این است که جستجوی دقیق تری را برای کاربر فراهم می کند تا نتایج حاصل شده کامل تر باشد. علاوه بر این، توانایی جستجوی اشیا در عکس ها نیز به بینگ اضافه می شود. ضمنا این موتور جستجو برای نمایش نتایج بهتر به کاربران، از اطلاعات سایت ردیت که یک سرویس اجتماعی-خبری می باشد نیز استفاده خواهد کرد.

کورتانا نیز قادر به مرتب کردن ایمیل هایتان و ارائه خلاصه ای از مهمترین آن ها خواهد بود. علاوه بر این، با افزودن ویژگی جدیدی با عنوان “Skills Chaining” کورتانا می تواند برای شما بلیط رزرو کرده و نتیجه آن را در تقویم شما ثبت و ذخیره کند.

تغییرات جدید شامل مجموعه نرم افزاری آفیس نیز می شود. مثلا اکسل با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل اطلاعات، جدول و نمودار ساخته و پیشنهاد هایی را به صورت کاملا هوشمندانه در تجزیه و تحلیل اطلاعات ارائه می کند.

ابزاری تحت عنوان Acronyms در ورد آنلاین به کاربر کمک می کند تا اطلاعات شرکت ها و نام های اختصاریشان را دریافت کند. ویژگی دیگری با نام Tap نیز به کاربر کمک کرده تا بدون خروج از برنامه، اطلاعات مشابه مانند اسناد و صفحات گسترده مرتبط را پیدا کند.    

همه این ویژگی های جدید، طی هفته ها و ماه های آینده توسط هوش مصنوعی ابری مایکروسافت به سرویس های این شرکت افزوده می شود. نام این پروژه نیز Brainwave می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.