پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

همه چیز در مورد لپ تاپ ویندوز ۱۰ اسنپدراگون مایکروسافت

شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

همه چیز در مورد لپ تاپ ویندوز ۱۰ اسنپدراگون مایکروسافت

کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی در همایش سالانه‌ی 5G کوالکام در شهر هنگ‌کنگ دور هم جمع شده‌اند. یکی از شرکت های مورد توجه این همایش، مایکروسافت بود که با دست پر به این مراسم آمده بودند و در مورد لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ جدید مایکروسافت و مجهزبه تراشه‌ی موبایل اسنپدراگونِ  کوالکام به گفتگو پرداختند.
مایکروسافت این لپ‌تاپ‌ها را در دسامبر۲۰۱۶ معرفی کرد. این لپ‌تاپ‌ها تجربه‌ی کاملی از ویندوز ۱۰ به کاربر ارائه می‌دهند؛ اما نکته‌ی جالب‌ توجه مجهز بودن آنها به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ است. در واقع این همان پردازنده‌ای است که در گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار نظیر سامسونگ گلکسی اس ۸، ال‌جی وی ۳۰ و وان‌پلاس ۵ از آن بهره می برند.

تاریخ عرضه‌ی آن‌ها برای دسامبر ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است
مایکروسافت سال گذشته به هنگام رونمایی رسمی از لپ‌تاپ‌های ویندوز ۱۰ اسنپدراگون اعلام کرد که این محصولات جدید تا پایان سال ۲۰۱۷ عرضه خواهند شد؛ اما تاکنون، اطلاعات بسیاری اندکی در این باره منتشر شده است.
انتظار می رود مایکروسافت لپ‌تاپ‌های جدیدش را تا پیش از فرا رسیدن کریسمس روانه‌ی بازار کند. دان مگوایر، معاون ارشد بخش بازاریابی محصولات در کمپانی کوالکام، در گفت‌و‌گویی تازه گفته است:


    در ماه دسامبر سال پیش، یک جدول زمانی یک‌ساله برای عرضه‌ی این دستگاه‌ها به بازار تنظیم کردیم و بهتر است بدانید که ما همچنان به آن جدول زمانی پایبندیم و مطابق آن جلو می‌رویم. من معتقدم که تا پایان ۲۰۱۷ این دستگاه‌ها عرضه می‌شوند. طی هفته‌های آینده جزئیات بیشتری در رابطه با این دستگاه‌ها منتشر خواهیم کرد.


مایکروسافت در حال آزمایش کردن صدها دستگاه از آن‌ها است
آزمایش و تست صدها دستگاه لپ‌تاپ ویندوز ۱۰ اسنپدراگون با توجه به زمان عرضه این لپ تاپ ها به بازار نشان دهنده ساخته شدن صدها دستگاه و بدون هیچ اشکالی جهت عرضه به بازار است.
پیت برنارد، از سرپرستان داخلی مایکروسافت، در مصاحبه‌ جدیدی گفته است:


   تقریبا به مدت یک سال، محقق شدن پروژه را در دستور کار قرار داده‌ایم. یک سال است که خودمان به‌طور جدی در ردموند و از آن طرف با شرکایمان در سن‌دیگو به سختی کار کرده‌ایم. اکنون صدها دستگاه از این لپ‌تاپ‌ها را آماده کرده‌ایم و روزانه آن‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهیم.


باتری این لپ‌تاپ‌ها تا چند روز دوام می‌آورد
با توجه به ادعای مایکروسافت در مورد عمر فوق العاده باتری این لپ‌تاپ‌های جدید، وب‌سایت TrustedReviews به گفت‌و‌گو با پیت برنارد پرداخت و از او خواست جزئیاتی در این‌باره منتشر کند. او در پاسخ گفت:


    گرچه فعلا ظرفیت نهایی این باتری‌ها مشخص نیست؛ اما درعملکرد واقعا خوب هستند.
    صادقانه می‌گویم که عملکرد این باتری‌ها فراتر از انتظارات ما بود. ما برای توسعه‌دهندگانمان در مورد ظرفیت نهایی این باتری‌ها توضیح داده بودیم و الان باید بگوییم که آن ها توانسته‌اند فراتر از آن‌چه انتظارش را داشتیم، پیش بروند. من به طور روزانه از این باتری‌ها استفاده می‌کنم و لازم نیست شارژر خود را به همراه داشته باشم. از نظر من، این باتری‌های جدید می‌توانند نحوه‌ی تجربه‌ی مردم از کار با رایانه‌های شخصی را تغییر دهند.


انتظار می رود مدلی ارزان‌تر از این لپ‌تاپ‌ها نیز ساخته شود
در حال حاضر مایکروسافت در زمینه‌ی ساخت این لپ‌تاپ‌ها فعلا با سه کمپانی اچ‌پی، ایسوس و لنوو همکاری می‌کند. طبق اعلام دو کمپانی مایکروسافت و کوالکام قرار است دستگاه‌های بیشتری از سوی دیگر شرکا تولید شوند و همین موضوع باعث می‌شود که شاهد تولید مدل‌های مختلف و رقابت درقیمت باشیم.

با توجه به گفتگوهای انجام شده؛ لپ‌تاپ‌های جدید مایکروسافت به هیچ‌یک از تراشه‌های فعلی کوالکام -به غیر از اسنپدراگون ۸۳۵- مجهز نخواهند شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.