پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

همه چیز در مورد سامسونگ گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس

جمعه ۱۱ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

همه چیز در مورد سامسونگ گلکسی S۸ و گلکسی S۸ پلاس

گوشی های جدید و منحصر به فرد سامسونگ طی مراسمی در نیویورک رونمایی شدند. پرچم دارانی که قرار بود در  نمایشگاه MWC 2017 معرفی شوند اما از طرفی به دلیل مسایل امنیتی و از طرفی دیگر شرایط سختی که بر سامسونگ تحمیل گردید سرانجام پس از یک ماه تاخیر معرفی شدند. فاجعه گلکسی نوت 7 برای این شرکت تجربه تلخی را به همراه داشت و حساسیت ایجاد شده در روند ساخت و طراحی گلکسی S8 ، تولید آن را با تاخیر مواجه کرد. این شرکت قصد داشت با ارائه یک محصول فوق العاده با تغییرات زیاد و با طراحی و ویژگی های منحصر به فرد اشتباه خود را در نوت 7 جبران کند.

به واسطه این رویداد مهم همه شایعات و تصاویر و ویدئو هایی که تا حالا دیدم و شینیدیم به کنار رفتند و در واقعیت با دو پرچم دار سامسونگ بیشتر آشنا می شویم.

سامسونگ گلکسی S8 و سامسونگ گلکسی S8 پلاس، به صفحه نمایش های ۵٫۷ و ۶٫۲ اینچی مجهز است و با به حداقل رسیدن حاشیه‌های دور نمایشگر آنها زیبایی خارق العاده ای به آن بخشیده شده است. سامسونگ این دو گوشی را بر خلاف گوشی‌های سری S که یک مدل با صفحه‌نمایش مسطح و یک مدل دیگر با صفحه‌نمایش خمیده عرضه می‌کرد، با صفحه‌نمایش‌های خمیده تولید کرده است.

 


طراحی
گوش های جدید سامسونگ در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری‌،‌ مشکی، طلایی و آبی معرفی شدند و بدنه آنها از فریم آلومینیومی ساخته شده است و از کیفیت ساخت بالایی برخوردارند و در جلو و پشت بدنه از لایه محافظ گوریلا گلس ۵ بهره می برند. این مدل‌ها با اخذ گواهی IP68 ضد آب و ضد گرد و غبار آنها تضمین شده است.

طراحی مدل جدید سری S تغییرات زیاد و شایسته ای داشته است به طوریکه حاشیه صفحه‌نمایش به حداقل ممکن رسیده و نسبت تصویر ۱۸٫۵:۹ می باشد. این کاهش اندازه از طریق حذف دکمه هوم میسر شده است که جلوه خاصی هم به این گوشی ها داده است. سامسونگ این‌بار حسگر اثرانگشت را که در دکمه هوم جاسازی شده بود، در پشت گوشی و سمت راست دوربین قرار داده است. همچنین این گوشی ها مجهز به جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا است که برخلاف بعضی از شایعات در طراحی این مدل‌ها به کار رفته است.

سخت‌افزار
گوشی های جدید سامسونگ بنا به شرایط عرضه به تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ یا تراشه اگزینوس ۸۸۹۵ مجهز هستند و دارای چهار گیگابایت رم بوده و دقت تصویرنمایش آن‌ها ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است و از تکنولوژی صفحه نمایش ‌ Super AMOLED بهره می برند. این گوشی ها همچنین مجهز به حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت با قابلیت ارتقا حافظه هستند.

حرف و حدیث های فراوانی در استفاده از دوربین دوتایی در این مدل‌ها وجود داشت. فناوری ای که تعدادی از شرکت ها ی رقیب در گوشی‌های جدیدشان مورد استفاده قرار داده اند. به واسطه معرفی این پرچم داران معلوم شد این موضوع شایعه ای بیش نبوده است. گوشی‌های گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس مجهز به یک دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی جلویی هستند. دوربین سلفی این مدل‌ها به فوکوس خودکار مجهز است و از سنسور تشخیص عنبیه چشم بهره می برند.

دوربین پشتی ۱۲ مگاپیکسلی این مدل ها دارای دریچه دیافراگم f/1.7، تکنولوژی پیکسل دوتایی مجهز به فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر هستند و قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۲۱۶۰p را دارد. دوربین ۸ مگاپیکسلی جلویی نیز مجهز به دریچه دیافراگم f/1.7 و فوکوس خودکار است و توان فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p را دارد.

در مورد باتری این دو محصول طبق اعلام سامسونگ ، از فناوری خاصی در ترکیب شیمیایی در این باتری ها استفاده شده است که طول عمر باتری ها را افزایش داده است به گونه ای که پس از دو سال کار کردن کیفیت باتری ها هیچگونه افتی نخواهند داشت.

گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس به ترتیب به باتری‌های ۳ هزار و ۳ هزار و ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز هستند.

نرم‌افزار
این دو گوشی از سیستم عامل اندروید نسخه ۷٫۰ نوقا بهره می برند. یکی از ویژگی های هیجان انگیز نرم‌افزاری در این گوشی ها بهره مندی از هوش مصنوعی است. شرکت های رقیب همچون اپل و گوگل در معرفی نوعی از هوش مصنوعی ، سامسونگ نیز تلاش کرده است در گوشی‌های خود از این تکنولوژی بهره ببرد. به همین منظور سامسونگ امسال از یک دستیار صوتی جدید با نام بیکسبی (Bixby) رونمایی کرد که به راحتی با فشردن یک دکمه فیزیکی فعال شده و شما را به بخش جذاب Bixby Home می‌برد. همچنین فشار دادن طولانی تر؛ بخش صوتی Bixby فعال می گردد. در نرم افزار دوربین هم قابلیت دسترسی به امکان واقعیت افزوده Bixby فراهم شده است.

لوازم جانبی
در کنار رونمایی از دو پرچم دار سامسونگ یعنی گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس، تعدادی از لوازم جانبی هم معرفی شدند . یکی از این لوازم جدیدترین هدست واقعیت‌مجازی است که توسط شرکت Oculus طراحی شده است که به همراه کنترلر مخصوص آن به قیمت ۱۲۹ دلار همزمان با عرضه گوشی‌های جدید گلکسی S8 به فروش می رسد.

از دیگر لوازم جانبی دیگر دوربین جدید ۳۶۰ درجه بنام Gear 360 می باشد. طراحی این دوربین به گونه ای است که  فیلم‌برداری را برای افراد آماتور راحت و آسان می‌کند. این دوربین قابلیت ضبط ویدیوها با کیفیت ۴K را دارد، همچنین می‌توانید از طریق آن به پخش زنده و آنلاین ویدیوهای ۲K بپردازید. این دوربین جدید قابلیت ارسال ویدیوهای ضبط شده آنلاین را به صورت بی‌سیم به موبایل را داشته که امکان پخش زنده از طریق اپ‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام را به راحتی فراهم می کند. یک نکته مهم دیگر در مورد این دوربین جدید این است که بر خلاف مدل قدیمی این دوربین که تنها می توانستید فقط با داشتن جدیدترین پرچم‌داران سامسونگ، گوشی را با دوربین اصطلاحا pair کنید؛ اکنون می‌توانید با داشتن موبایل‌های مختلف به آسانی با آن کار کنید.

سامسونگ در کنار این دو محصول، یک داک مخصوص را نیز معرفی کرد که امکان استفاده از موبایل به عنوان یک کامپیوتر شخصی را برای کاربران فراهم می کند. پیشتر شرکت رقیب مایکروسافت این فناوری و داک که موبایل به شکل یک کیس قابل حمل تبدیل می شود را در گوشی های خود مورد استفاده قرار داده است . از طریق این داک می توانید موبایل را از طریق کابل HDMI به حالت دسکتاپ تبدیل نمایید و با ماوس و کیبورد مثل یک کامپیوتر رومیزی با گوشی‌تان کار کنید. این داک از یک خنک‌کننده ویژه نیز بهره می برد که از داغ شدن گوشی برای استفاده طولانی مدت جلوگیری می کند.

تاریخ عرضه و قیمت
سامسونگ بلافاصله پس از مراسم رونمایی امکان پیش خرید این دو گوشی را فراهم نموده است که در صورت پیش‌خرید یک هدست واقعیت‌مجازی به همراه کنترلر و بازی هم به خریدران ارائه می دهد. قرار است به طور رسمی این دو گوشی در ایالات متحده آمریکا در تاریخ ۱ اردیبهشت عرضه شوند و مدل سامسونگ گلکسی S8 قیمت ۷۵۰ دلار خواهد داشت.

 

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.