پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس همراه با قلم اس پن شگفت انگیز

شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به گوشی‌های گلکسی نوت ۱۰ و نوت ۱۰ پلاس همراه با قلم اس پن شگفت انگیز

نگاهی به گوشی‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس همراه با قلم اس پن شگفت انگیز
کمپانی سامسونگ در مراسم Unpacked  بطور رسمی از گوشی‌های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رونمایی کرد. در واقع این اولین‌باری است که  سامسونگ، 4 نسخه متفاوت از گوشی‌های جدید سری نوت خود را به صورت یکجا معرفی کرده است. با پرده برداری  سامسونگ از گوشی های گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس و نسخه‌های 5G می توان گفت تقریبا با اخبار و تصاویر منتشر شده پیش از رونمایی هیچ تفاوتی نداشتند،  که در ادامه به معرفی این مدل ها خواهیم پرداخت .

 

برای مشاهده و خرید سری نوت 10 اینجا کلیک نمایید.

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

زبان طراحی گلکسی نوت 10 سامسونگ
سامسونگ در سبک طراحی گوشی‌های پرچمدار سری نوت همچنان مانند سابق تغیرات خاصی را ارائه نکرده است. البته ناگفته نماند که در گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس (نسخه‌های 5G  طراحی کاملا یکسانی با نسخه‌های اصلی دارند) تغییراتی جزئی در ساختار ظاهری آنها نسبت به گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس انجام شده است و از طرفی نسخه‌های 5G  این سری طراحی کاملا یکسانی با نسخه‌های اصلی دارند. باید گفت گوشی‌های نوت 10 و نوت 10 پلاس در 4 گوشه بدنه خود اکنون زوایای تیزتری هم نسبت به نسل گذشته و هم گوشی‌های اس 10 و اس 10 پلاس را دارا می باشند. همچنین تغییراتی در محل و شکل قرارگیری دوربین‌ها  عقب و دوربین سلفی زیر نمایشگر شاهد خواهیم بود.

نمایشگرهای سری گلکسی نوت 10 سامسونگ
سامسونگ برای سری نوت خود از نمایشگر 6.3 اینچی برای عضو کوچکتر خود گلکسی نوت 10 و برای عضو بزرگتر نوت 10 پلاس از نمایشگر 6.8 اینچی بهره گرفته است که هر دو نمایشگر از نوع Dynamic AMOLED  می باشند. گلکسی نوت 10 از رزولوشن 1080 در 2280 و تراکم پیکسلی 401 پیکسل در هر اینچ  بهره می برد و نوت 10 پلاس نیز از رزولوشن 1440 در 3040  همراه با تراکم پیکسلی 498 پیکسل در هر اینچی بهره مند است.

مشخصات سخت افزاری سری گلکسی نوت 10
در مورد پردازنده ‌های محصولات جدید سامسونگ باید گفت که هر 4 پرچمدارجدید سری نوت از Exynos 9825 با ساختار 7 نانومتری بهره مند گریده اند که همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12  و دارا بودن 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم روانه بازار خواهند شد.

دوربین های سری گلکسی  نوت 10 سامسونگ
در مورد دوربین های پرچمداران جدید سری نوت سامسونگ باید گفت سامسونگ آرایشی سه گانه را برای آنها در نظر  گرفته است که ترکیبی از دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر f/1.5 و f/2.4 مجهز به لرزشگیر اپتیکال، دوربین ثانویه تله‌فوتو با سنسور 12 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال و دوربین فوق عریض با سنسور 16 مگاپیکسلی می باشد. البته باید گفت که نوت 10 پلاس از حسگر زمان پرواز (ToF) نیز بهره مند گردیده است که وظیفه تشخیص عمق را به عهده خواهد داشت. از دیگر قابلیت های این دوربین ها در کنار بهره مندی از کیفیت خوب عکسبرداری و فیلمبرداری می توان به اسکنر سه بعدی اجسام و افکت بوکه زنده (لایو فوکوس) نیز اشاره کرد.

دوربین سلفی سری  نوت 10 در قسمت میانی بالای نمایشگر تعبیه شده است و از کیفیتی 10 مگاپیکسلی با لنز 80 درجه همراه با فوکوس خودکار برخوردار است.

قلم اس پن گلکسی نوت 10 سامسونگ
شناسه اصلی همه اعضای سری نوت گوشی‌های سامسونگ قلم اس پن می باشد و در جدیدترین نسل آن هوشمندتر و کاربردی‌تر از گذشته ظاهر شده است. سامسونگ برای قلم گوشی‌های سری نوت 10 حسگرهای حرکتی شتاب سنج و ژیروسکوپ در نظر گرفته که عملکردهای خیره کننده‌ای با بهره مندی از ژست‌های حرکتی در اختیار کاربران قرار می دهد. همچنین سامسونگ کیت توسعه نرم‌افزاری مرتبط با این قلم را نیز در اختیار توسعه دهندگان قرار داده تا بتوانند برای نرم‌افزارهای گوناگون و حتی بازی‌ها نیز از قابلیت‌های شگفت انگیز  این قلم بهره گیرند.

سایر مشخصات سری گلکسی  نوت 10 سامسونگ
در مورد سایر مشخصات سری جدید محصولات نوت 10 باید گفت که سامسونگ برای گلکسی نوت 10 باتری 3500 میلی آمپر ساعتی و گلکسی نوت 10 پلاس باتری 4300 میلی آمپر ساعتی را در نظر گرفته است و هر دوی آنها  از قابلیت‌هایی همچون شارژ سریع، شارژ سریع بی‌سیم و شارژ معکوس بی‌سیم بهره می برند. حتی سامسونگ برای این گوشی‌ها شارژهای سریع 45 واتی که تنها با 30 دقیقه شارژ یک روز کامل شارژدهی برای این گوشی‌ها به ارمغان بیاورد را نیز در نظر گرفته است که متاسفانه این شارژرها در داخل جعبه همراه گوشی نخواهند بود و باید به شارژر سریع 25 واتی خود محصول اکتفا نمایید.

رنگ های سری گلکسی  نوت 10 سامسونگ
سامسونگ پرچمداران سری نوت10 خود را به 3 رنگ اصلی Aura Glow ، Aura White و Aura Black رنگ آمیزی نموده است  و رنگ‌های Aura Pink برای نوت 10 و Aura Blue را  نیز برای نوت 10 پلاس به صورت محدود در نظر گرفته است.
 
قیمت و زمان عرضه سری گلکسی  نوت 10 سامسونگ
براساس گفته های سامسونگ  قیمت پایه گلکسی نوت 10 استاندارد را چیزی حدود  949 دلار و قیمت پایه گلکسی نوت 10 پلاس را نیز حدود 1099 دلار عنوان نموده  است. سامسونگ زمان عرضه محصولات جدید خود را از تاریخ  23 آگوست (اول شهریور) اعلام نموده است .

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.