پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به پرچمداران جدید هوآوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به پرچمداران جدید هوآوی میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو

نگاهی به پرچمداران جدید هوآوی میت 30 و میت 30 پرو
بلاخره هوآوی طی رویدادی ویژه در مونیخ آلمان از نسل جدید پرچمداران سری میت خود رونمایی کرد. خانواده جدید Mate دارای دو نسخه Mate 30 و Mate 30 Pro  می باشد که در ادامه به معرفی مختصر آنها می پردازیم.

 

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

 

نمایشگر  Huawei Mate 30 Pro
Mate 30 Pro هوآوی مجهز به یک نمایشگر 6.53 اینچی OLED با بهره مندی از رزولوشن 1176 x 2400  پیکسلی با نسبت ابعاد 18.5:9 خواهد بود. نمایشگری که از گوشه‌های خمیده با زاویه 88 درجه بهره مند گردیده است و هوآوی نام آن را Horizon Display  گذاشته است. این نمایشگر از نسبت نمایشگر به بدنه 94.1 درصد بهره می برد و ازکیفیت HDR و تمام فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی خواهد نمود . در ادامه باید گفت از آنجاییکه این نمایشگر خمیده است، هوآوی کلیدهای مجازی برای تنظیم صدا و دوربین در نظر گرفته است. این نمایشگر در قابی دوطرفه از جنس  گوریلا گلس 6 محافظت شده‌اند و قابی آلومینیومی دور آن را فرا گرفته است.

مشخصات داخلی Huawei Mate 30 Pro
قلب تپنده میت 30 پرو هوآوی جدیدترین چیپست هوآوی، یعنی Kirin 990 می باشد که از  فناوری 7 nm+ طراحی شده و مجهز به پردازنده گرافیکی Mali-G76 MO16 می‌باشد. در کنار این پردازنده 8 گیگابایت حافظه رم در کنار بهره مندی از  128/256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS3.0  همراه گردیده  است. همچنین هواوی از یک لایه گرافنی برای خنک‌سازی داخل گوشی بهره گرفته است .

دوربین های میت 30 پرو
میت 30 پرو مجهز به 4 دوربین قدرتمند که قاب پشتی تعبیه شده است می باشد که از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.6   همراه با یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو (f/2.4) در کنار یک سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض (f/1.8) و یک سنسور سه‌بعدی ToF بهره گرفته است.

کیفیت دوربین
در مورد سنسور های دوربین  میت 30 پرو  هوآوی باید گفت که این شرکت نام سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض خود را Cine Camera نامیده و مانند سنسور اصلی می‌تواند از سنسور سه‌بعدی تشخیص عمق برای بوکه کردن پیش‌زمینه در ویدئو بهره گیرد . سنسور 8 مگاپیکسلی نیز مجهز به زوم 3x اپتیکال و 5x هایبرید اپتیکال خواهد بود که این به‌طرز عجیبی در مقایسه با P30 Pro یک تنزل محسوب می گردد.  همچنین هر دو دوربین تله و عریض مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر خواهند بود.

دوربین سلفی میت 30 پرو که در ناچ بالای نمایشگر این گوشی تعبیه شده است شامل یک دوربین 32 مگاپیکسلی عریض در کنار سنسور تشخیص عمق سه‎بعدی، سنسور نور محیطی قرار گرفته است. علاوه‌براین یک سنسور اختصاصی برای تشخیص ژست‌های حرکتی دست در نظر گرفته شده است که با واحد پردازش عصبی Da Vinci هوآوی عمل خواهد کرد .

سایر مشخصات میت 30 پرو  
در مورد سایر مشخصات میت 30 پرو می توان به بهره مندی از یک باتری 4500 میلی آمپرساعتی، بهرمندی از  یک شارژر 40 واتی با‌سیم ، شارژ 27 واتی بی‌سیم اشاره کرد و همچنیین باید افزود که  نسل جدید شارژر بی‌سیم معکوس این گوشی از نظر سرعت در مقایسه با نسل قبلی 3 برابر بیشتر شده است. در ادامه باید به بهره مندی از  21 آنتن ارتباطی که 14 آنتن آن متعلق به شبکه 5G  خواهد بود و به گوشی اجازه می‌دهد تا از 8 باند 5G پشتیبانی کند اشاره کرد و درآخر باید عنوان کرد که پرچمدار جدید هوآوی دارای گواهینامه IP68 نیز می‌باشد.

Huawei Mate 30 Pro به رنگ های مشکی، نقره‌ای، بنفش و سبز رنگ آمیزی خواهد شد . البته یک نسخه چرمی اختصاصی از این گوشی نیز به‎صورت محدود در رنگ‌های نارنجی و سبز ارائه می شود که به زودی روانه بازار خواهند شد.

نمایشگر Huawei Mate 30
میت 30 هوآوی مجهز به نمایشگری بزرگتر از مدل قبلی یعنی  6.62 اینچی OLED با بهرمندی از رزولوشن 1080x 2340 پیکسلی و نسبت ابعاد 18.7:9  می باشد . این نمایشگر هم ازکیفیت  HDR و هم از تمام فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی خواهد نمود . به دلیل عدم حضور سنسور 3D  ناچی میت 30  کمی کوچکتر از نسخه پرو می باشد. در مورد جنس بدنه نیز بدنه جلو و عقب این گوشی از شیشه‌ می باشد.

 مشخصات داخلی میت 30  
قلب تپنده میت 30 هوآوی نیز جدیدترین چیپست هوآوی، یعنی چیپست Kirin 990 و پردازنده گرافیکیMali-G76 MO16  می باشد. البته این پردازنده در نسخه استاندارد میت 30 دارای مودم 4G می‌باشد و با معماری 7 نانومتر طراحی شده و سرعت کلاک هسته‌های متوسط کمی پایین‌تر خواهد بود . علاوه‌براین واحد پردازش عصبی هم به جای دو هسته تنها دارای یک هسته بزرگ  می باشد که در کنار این پردازنده از 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم همراه با بهره مندی از 128 گیگابایت حافظه داخلی از نوع  UFS3.0عرضه خواهد شد.

دوربین میت 30
میت 30 مجهز به دوربینی قدرتمند که از  سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.8 همراه با سنسوری 8 مگاپیکسلی با زوم 3برابر اپتیکال و زوم 5 برابر هایبرید که هر دو دوربین مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر می‌باشند. در کنار این دوربین ها دوربین سوم نیز 16 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.2 خواهد بود. در مورد دوربین سلفی نیز میت 30 نسخه استاندارد مجهز به یک سنسور 24 مگاپیکسلی قدرتمند خواهد بود.

سایر مشخصات میت 30
در مورد سایر مشخصات میت 30 هوآوی می توان به  بهره مندی از یک باتری قدرتمند 4200 میلی آمپرساعتی ،  شارژ سریع 40 واتی ، شارژ بی‌سیم 27 واتی ،گواهینامه IP53 (مقاومت در برابر قطرات آب) اشاره کرد.

در آخر نیز باید افزود که پرچمداران جدید هوآوی با رابط کاربری EMUI 10 بر روی اندروید 10 عرضه خواهند شد. همانطور که پیش‌تر اعلام شده بود، این دو گوشی به سرویس‌های گوگل پلی یا دیگر برنامه‌های این شرکت دسترسی نخواهند داشت. ظاهرا هوآوی در حال کار بر روی ارائه راه‌حل است و هنوز  جزئیاتی در مورد آن منتشر نشده است .

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.