پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به ویژگی های جدید هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو

شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به ویژگی های جدید هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو

هواوی میت 20 و میت 20 پرو (Huawei Mate 20 & Mate 20 Pro) از جمله بهترین پرچمداران 2018 هستند که در این نوشتار به معرفی ویژگی های جدید آن خواهیم پرداخت.

هواوی با معرفی گوشی های میت 20 و میت 20 پرو با امکانات متنوع و زیادی که داراست، خود را برای رقابتی جدی با سایر سازندگان، از جمله اپل و سامسونگ، آماده کرده است.

پشتیبانی از Cat. 21 LTE و وای فای 1.7 گیگاهرتز
نخستین موبایل با پشتیبانی از LTE Cat. 19 و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت دانلود 1.2 گیگابیت بر ثانیه ، که سال گذشته رونمایی شد میت 10 پرو بود ؛ شرکت‌هایی مثل سامسونگ  نیز این قابلیت را  کمی بعد به محصولات خود اضافه نمودند . حالا هواوی در نسل  جدید گوشی های خود از مودمی بهتر بهره گرفته  تا پرچمداران 2018 این کمپانی ، بتوانند عدد حداکثر سرعت دانلود 1.4 گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار دهند.

همچنین سرعت دانلود از طریق اتصال وای فای نیز به شکلی شگفت انگیز افزایش یافته بطوریکه امکان دانلود محتوای مورد نظر کاربران را با حداکثر سرعت 1.7 گیگابیت بر ثانیه فراهم نموده است.

اولین گوشی مجهز به چیپست 7 نانومتری
هواوی میت 20 و میت 20 پرو اولین گوشی های اندرویدی بازار مجهز به چیپ 7 نانومتری است .
موبایل های جدید هواوی به لطف،  Kirin 980 بالاتر از سایر گوشی های اندرویدی قرار میگیرند و تنها نسل جدید آیفون و تراشه A12 بایونیک است که می‌تواند با کایرین 980 رقابت کنند.

اولین گوشی با باتری 4200 هزار میلی‌آمپر ساعتی در میت 20 پرو
هواوی بعد از معرفی گلکسی نوت 9 با باتری بزرگ 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی، این اقدام را با استفاده از یک باتری 4200 میلی‌آمپری جبران کرد. گفتنی است هواوی در گوشی میت 20 پرو در کنار استفاده از تراشه کم‌مصرف 7 نانومتری، از نمایشگر +QHD به جای نمایشگر +FHD بهره برده است که این موضوع ، میزان مصرف باتری را نیزافزایش داده است.

با این حال نگران نباشید، چراکه میت 20 پرو با باتری 4 هزار میلی‌آمپری، صفحه نمایش +FHD و همین‌طور چیپست 7 نانومتری، مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار می گیرد.

اسکنر چهره 3D و سنسور زیر صفحه در میت 20 پرو
نحوه عملکرد ماژول تشخیص چهره در هواوی میت 20 پرو با سیستم‌های متداول که در اغلب گوشی های هوشمند، چهره کاربران را شناسایی می‌کنند، بسیار متفاوت است.

با بررسی این موضوع هواوی میت 20 پرو از یک کیت سنجش سه‌بعدی خاص، مشابه دوربین TrueDepth، بهره می برد و همانند Face ID اپل می‌تواند صورت کاربران را تشخیص دهد. همچنین این قابلیت از ایموجی‌های متحرک با نام 3D Live Emojis نیز پشتیبانی می کند.

هواوی برای نخستین بار از نسل دوم اسکنرهای اثر انگشت زیر صفحه اولتراسونیک کوالکام در موبایل خود استفاده کرده است. عملکرد این اسکنر 30 درصد سریع‌تر و دقیق‌تر از نسل قبلی می باشد.این موضوع با توجه گلکسی S10 سامسونگ هم قرار است با همین فناوری عرضه شود در آینده مورد بررسی بیشتری قرار خواهد گرفت.

نسبت صفحه به بدنه در میت 20
طراحی نو ظهور ناچ نسبت صفحه به بدنه را به شکل قابل توجهی افزایش داده است؛ موضوعی که هواوی در مورد میت 20 به خوبی از آن بهره برده است. هواوی، این نوع بریدگی را “dewdrop” یا قطره شبنم نامیده است که  یک دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی را در آن تعبیه کرده است. با توجه به این طراحی نسبت صفحه به بدنه هواوی میت 20 تقریبا 88 درصد است که به این ترتیب نمایشگری تمام صفحه و تا حدی زیاد بدون حاشیه پیش روی کاربران قرار گرفته است.

یک لنز 20 مگاپیکسلی فوق عریض و جدید
پیش از این هواوی نخستین سیستم دوربین سه گانه دنیا را با یک سنسور 40 مگاپیکسلی به کاربران معرفی نمود. بر خلاف سامسونگ که با گوشی گلکسی A9 در حال افزایش تعداد سنسورهای دوربین می باشد، هواوی تلاش کرده تا عملکرد دوربین خود را بهبود دهد. به گفته هواوی با بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، دیگر ضرورتی در استفاده از سنسور مونوکروم وجود نخواهد داشت. اما امسال هواوی از یک دوربین 20 مگاپیکسلی با لنزی فوق عریض استفاده کرده  تا هنگام عکاسی، فضای بیشتری در فریم دوربین جای گیرند.

بهره گیری  از شارژ دوطرفه وایرلس در میت 20 پرو
از جذاب‌ترین قابلیت‌های هواوی میت 20 پرو با بهره گیری دستگاه از شارژ سریع 40 وات است . بله، شاید این فناوری سرعت پایین‌تری در مقایسه با تکنولوژی 50W Super VOOC در گوشی های جدید اوپو داشته باشد، اما می‌تواند باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی گوشی میت 20 پرو را در کمتر از یک ساعت کامل شارژ کند. همچنین ، این سیستم، باتری گوشی را ظرف تنها 30 دقیقه تا 70 درصد شارژ می کند. در کنار Super Charge 2.0، خریداران از فناوری شارژ بی سیم 15 وات نیز برخوردار می شوند .

جی پی اس دو فرکانسه در هواوی میت 20 و میت 20 پرو
هواوی میت 20 و میت 20 پرو از جی پی اس دوفرکانسه وهمراهی همزمان از کانال‌های L1 و L5 بهره می برند ؛ بطوریکه دقت GPS در بزرگراه‌ها، مکان‌های شلوغ و شهرهایی که ساختمان‌های بلند دارند بهبود یافته و دریافت‌کننده آن می‌تواند بیش از یک سیگنال رادیویی را از هر ماهواره و روی فرکانس‌های متفاوت دریافت کند.

همچنین، تجهیز دستگاه به اندروید 9 پای به توسعه‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا برای موقعیت‌یابی بهترو دقیق تر ، از سنسورهای دیگر دستگاه همچون شتاب‌سنج یا فشارسنج نیز بهره کافی ببرند .

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.