پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به هواوی میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو

با هواوی میت 20 و میت 20 پرو (Huawei Mate 20 & Mate 20 Pro) پرچمداران سال 2018 سری میت هواوی بیشتر آشنا شوید

هواوی هیجان انگیزترین مراسمات رونمایی از گوشی های میت 20 و میت 20 پرو که به زودی عرضه میشوند را گذراند ما در این مقاله به بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو می پردازیم و شما را با جدیدترین گوشی های هوشمند و پرچمداران هواوی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

طراحی
در اولین نگاه  هواوی میت 20 و میت 20 پرو ما با دو طراحی ترکیبی از  پریمیوم همراه با شیشه و فلز و دوربین سه گانه پشتی روبه رو می شویم . این شباهتها در همین نگاه اول قابل مشاهده است. هواوی میت 20 مجهز به  اسکنر اثر انگشت پشتی، یک جک هدفون و یک ناچ نسبتا کوچک بر روی نمایشگر خود  است. در نقطه مقابل  میت 20 پرو باریک‌ترو خوش دست تر است .

جذابیت وزیبایی نکته دیگری در تفاوت این دو گوشی به شمار می رود میت 20 پرو  با دارا بودن لبه هایی خمیده و قالب وچارچوبی نازک که داراست به خوبی در دست قرا می گیرد. با وجود یک جک هدفون، این گوشی از تاییدیه IP68 برای مقاومت در برابر آب، گرد و غبار بهره مند می باشد . در این گوشی شاهد قابلیت  نمایشگری عریض که حاوی یک سنسور دوربین 3بعدی همانند فناوری مجهز شده  اپل در ایفون ایکس است می باشیم.

نکته ای که شاید برای شما هم کنجکاوانه باشد این است که آیا این سنسور تشخیص چهره به طور کامل جای اسکنر اثر انگشت را گرفته است یا خیر. در پاسخ باید گفت برخلاف آیفون های اپل، گوشی هواوی اینگونه نمی باشد.

مهمترین نکته در مورد میت 20 پرو اسکنر اثر انگشت داخل صفحه نمایش آن است . هواوی میت 20 پرو با عرضه گسترده در جهان اولین گوشی هوشمند است که مجهز به اسکنر درون صفحه  خواهد شد . بعد از  ثبت اثر انگشت خود ،برای باز شدن قفل صفحه کافیست انگشتتان را بر روی قسمت پایین نمایشگر ببرید. طراحی مینیمالیستی گوشی با این اسکنر کامل می شود. این دو گوشی در رنگ‌های متنوعی روانه بازار خواهد شد و قاب گوشی مقاومت بیشتری در برابر اثر انگشت شما خواهد داشت.

نمایشگر
با برسی اندکی در نمایشگر دوگوشی  تفاوت هارا به سادگی میتوان احساس کرد.میت 20 از یک نمایشگر 6.53 اینچی فول اچ دی پلاس HDR با نسبت تصویر 18.7:9 بهره می‌برد که با توجه به تعداد پیکسل یک شگفتی به حساب نمی آید اما یکنواختی خوبی بابدنه دارد وهمچنان جزئیات را بسیار خوب و دقیق به نمایش می‌گذارد.

با این حال در  میت 20 پرو رنگ‌ها در نمایشگر 6.3 اینچی 2K OLED غنی‌تر تولید می‌شوند و زاویه دید وسیع‌تری را نیزبه نمایش میگذارند. با توجه به OLED بودن این نمایشگر،  تعجبی ندارد که دو لبه آن خمیده است وبا  ظرافت خاصی که بهره می گیرد ، همچنان یک اسکنر اثر انگشت درون صفحه وجود دارد.

رابط کاربری
هواوی بر روی ساده‌تر کردن تجربه نرم افزاری خود سرمایه گذاری کرده است. رابط کاربری EMUI 9.0 هواوی که مبتنی بر اندروید 9 پای بوده که بسیار شبیه به نسخه‌های پیشین است، اما در برخی ویژگی‌ها و عملکردهای جدید تکمیل تر شده است. به جای رفتن مسیرهای متعدد و طولانی برای انجام کارهای ساده‌ای نظیر تغییر والپیپر، مسیر آن‌ها را ساده‌تر کرده‌ و روش‌های بیهوده را حذف کرده است. حسی که از EMUI 9.0 می شود مشابه ان چیزیست که در نسخه های قبلی دیده بودیم. به طور کلی عملکرد این رابط کاربری مناسب و قابل قبول است .

عملکرد
میت 20 و میت 20 پرو با دارا بودن  پردازنده جدید 7 نانومتری کایرین 980 در برابر نیازهای شما بسیار عالی  هستند و نشان می‌دهند که با پرچمداران مهمی روبه رو هستیم . با ادعای هواوی برای ساده سازی رابط کاربری و سرعت بخشیدن به این کار ، عملکرد خروجی این دو دیوایس مشابه به گوشی های جدید گوگل پیکسل 3 می باشد .

میت 20 و میت 20 پرو از حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می برد  که نکته قابل توجهی در مقابل  پیکسل‌های گوگل و آیفون های جدید می باشد. همچنین شما می‌توانید به لطف یک اسلات کارت میکرو اس دی، فضای ذخیره سازی آن‌ها به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

دوربین
قبلا هواوی پی 20 پرو با سیستم دوربین سه گانه خود  شگفتی را به همه نمایاند ، پس نباید با دیدن آن‌ها بر روی قاب پشتی دو گوشی سری میت 20 متعجب شوید. دوربین سه گانه این گوشی‌ها به همراه یک فلاش LED، یک پیکربندی مربعی را بر روی قاب پشتی پدیدار میکنند . این سه دوربین را یک سنسور عریض 40 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8، سنسور 8 مگاپیکسلی معمولی با OIS و سنسور فوق عریض 20 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 تشکیل می‌دهند که یک فلاش Dual-Tone نیز آن‌ها را همراهی می‌کنند. این سیستم دوربین کاربران را شگفت  زده خواهد کرد، زیرا ارائه کننده عکاسی ماکرو 2.5 سانتی‌متری است تا شما بتوانید به معنای واقعی به سوژه نزدیک شوید و از آن عکس بگیرید. قابلیت Master AI برای تشخیص صحنه، یک حالت AI Cinema برای فیلمبرداری و تشخیص شئ برای فعال کردن ردیابی در لحظه نیز در دستان شماست .

در بررسی اولیه هواوی میت 20 و میت 20 پرو با لنزهای جدیدی  روبه رو می شویم  که وجود یک لنز فوق عریض جدید، می‌تواند زاویه‌ی دید گسترده‌تری را ارائه کند. وقتی عکاسی می‌کنید، شما نباید نگران به دست آوردن یک قاب درست باشید، زیرا دوربین سه گانه این گوشی محیط گسترده‌ای را تحت  پوشش خود دارد . در تصاویر  ویدیویی نیز، آن‌ها می‌توانند یک انتخاب  خوبی برای خالقان محتوای ویدیویی باشند. در قاب جلویی نیز یک سنسور 24 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی تعبیه شده است.

باتری
با وجود بدنه‌هایی باریک، هواوی باز هم  باتری‌های بزرگی را در گوشی های جدیدش جای داده ، یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب میت 20 و یک باتری 4200 میلی‌آمپر ساعتی نیز در زیر قاب گوشی میت 20 پرو جای گرفته‌اند. به نظر می رسد این باتری‌ها باید طول عمر بیشتری از نسل پیشین خود را ارائه کنند، چرا که ظرفیت آن‌ها تقریبا متوسط است و ما انتظارات زیادی از آن‌ها داریم.

بهتر است بدانید که میت 20 پرو با یک شارژر فوق سریع 40 وات ارائه می‌شود که می‌تواند در عرض تنها 30 دقیقه، 70 درصد ظرفیت باتری گوشی را شارژ کند. با این حال یکی ازشگفت انگیز و جذاب‌ترین قابلیت‌های میت 20 پرو، قابلیت تبدیل شدن آن به یک شارژر بیسیم است: این بدان معناست که شما می‌توانید ساعت هوشمند و گوشی های دیگر خود را نیز مانند شارژهای مسافرتی با آن شارژ کنید واز این قابلیت لذت ببرید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.