پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به نسل جدید لپ تاپ اچ پی اسپکتر ایکس ۳۶۰ با زبان طراحی جذاب

جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به نسل جدید لپ تاپ اچ پی اسپکتر ایکس ۳۶۰ با زبان طراحی جذاب

اچ پی از جدیدترین محصول خود با نام Spectre x360 رونمایی کرد. اچ پی این سری از تولیدات خود را به جدید ترین پردازنده‌های ویسکی لیک اینتل مجهز ساخته است. این سری از تولیدات اچ پی در مقایسه با نسل قبلی تغییرات قابل توجه ای از جمله زبان طراحی و وجود نسخه LTE خواهد داشت.

محصولات سری اسپکتر اچ پی، توانایی و قابلیت‌های این شرکت در ساخت محصولات بی نظیر خودش را بازگو می کند. این سری از تولیدات اچ پی با توجه به کیفیت ساخت و طراحی  بسیار عالی خود  خرید ایده‌آل و بسیار مناسبی برای اکثر کاربران خواهند بود.
 
اچ پی در رویدادی نسل جدید لپ‌تاپ‌های تبدیل شونده Spectre x360 خود را در دو مدل  13 و 15 اینچی، پرده برداری کرد. این لپ‌تاپ های تبدیل شونده نه تنها مجهز به جدیدترین سخت‌افزارهای موجود در بازار شده اند، بلکه  ظاهر دستگاه نیز شامل تغییرات چشم گیری می باشد. جالب است که در این مدل از باتری های با عمر بالا و شارژ دهی فوق العاده بهره مند شده اند.
 
در اولین برخورد با این دستگاه  ظاهر آن در مقایسه با نسل های قبل این کمپانی بلافاصله به چشم می آید. زاویه‌های کاملا تیز Spectre x360  آن را با نسل قبل خود کاملا متفاوت نموده است. محل قراگیری پورت‌های دستگاه نیز جابجا شده است بطوریکه دکمه پاور دستگاه در سمت چپ و یک پورت USB-C در سمت راست قرار گرفته است. با این تغییر امکان فشرده شدن ناخواسته دکمه پاور در هنگام اتصال کابل به پورت USB-C همانند مدل های قبلی از بین رفته است. بنا به گفته اچ پی با این تغییرات و طراحی شکل گرفته دستگاه، باز کردن لپ‌تاپ با گرفتن هر یک از طرفین بدنه به سادگی و راحتی امکان پذیر است. اچ پی در نسل جدید Spectre x360 خود بیشتر ازهمیشه ظرافت بخرج داده و حتی به کوچکترین جزییات نیز همچون سوراخ های خروجی بلندگو توجه کرده  تا با طراحی شگفتی آفرین خود صدای خروجی با وضوحی فوق العاده ارائه کند.
 
ویژگی جذاب دیگر در نسل جدید اسپکتر ایکس 360 را می توان رنگبندی فوق العاده زیبای آن معرفی کرد. رنگ آبی پوزیدون با طراحی حاشیه‌هایی به رنگ برنجی روانه بازار خواهد شد و رنگ نقره‌ای خاکستری نیز همانند مدل قبلی عرضه خواهد شد.

در مورد امنیت نیز اچ پی کوشیده است که نظر کاربران را به خود جلب نماید. در این راستا اچ پی دکمه‌ای برای قطع کامل وب‌کم را طراحی کرده تا نگرانی کاربران از بابت حریم خصوصی را تا حد زیادی از بین ببرد با این تکنیک جالب دیگر نیاز نیست که  نوار چسبی روی وب کم خود بچسبانید. همچنین  قابلیت دیگر Spectre x360 در زمینه امنیت و حریم خصوصی دارا بودن گزینه ای به نام  Sure View می باشد، که این گزینه به کاربران این اجازه را می دهد که  زاویه دید نمایشگرخود را محدود نمایند و امکان دسترسی به نمایشگر را از سوء استفاده کنندگان می رباید.
 
در مورد سخت‌افزار این لپ‌تاپ باید گفت که اچ پی این محصول را به بروز ترین پردازنده‌های نسل هشتمی اینتل تجهیز نموده است. مدل 15 اینچی Spectre x360 علاوه بر گرافیک مجتمع اینتل با گرافیک GTX 1050Ti از سری Max Q کمپانی انویدیا مجهز می باشد. با این ارتقاء Spectre x360  انتخاب مناسبی  برای انجام کارهای گرافیکی خواهد بود.
 
مدل 13 اینچی با عدم وجود گرافیک قدرتمند و مجزا اما با ظاهر کوچک فوق العاده مناسب حمل و نقل  وهمچنین پشتیبانی از اینترنت پرسرعت LTE آن را به گزینه مناسبتری برای کاربران تبدیل نموده است. اچ پی مدعی است که باتری Spectre x360 در مدل 13  اینچی به راحتی با  یکبار شارژ تا 22.5 ساعت شما را همراهی خواهد کرد. همچنین در مدل 15 اینچی نیز چیزی معادل 17 ساعت را بیان می کند. علاوه بر این پشتیبانی از اینترنت پرسرعت و شگفت انگیز وای فای با سرعتی معادل 1 گیگابیت نیز از ویژگی های مشترک این دو نسخه شمرده می شود.
 
امروزه همراه داشتن مودم پرقدرت و سریع از لازمه های یک لپتاپ مناسب می باشد که اچ پی نیز به آن توجه خاصی نموده است. توانمند سازی لپتاپ خود با مودم LTE در نسخه 13 اینچی تاکیدی بر آینده دنیای لپ‌تاپ‌ های جدید خواهد بود، آینده‌ای که طی آن عدم وجود مودم های پرسرعت تر به یک خاطره غیر باور خواهد پیوست.
 
SPectre x360 با اینکه در نسخه 15 اینچی فاقد مودم LTE است، ولی با  وجود گرافیک قدرتمند GTX 1050Ti به یک لپ‌تاپ قدرتمند بدل گردیده است . همچنین با توجه به سخت‌افزار و کیفیت خوب بلندگوهای دستگاه SPectre x360 15  می توان آن را یک لپ‌تاپ تبدیل پذیر بسیار قدرتمند دانست که مناسب برای علاقه‌مندان به تماشای فیلم، تولیدکنندگان فیلم و کاربرانی که علاقه مند به کارهای گرافیکی هستند، می باشد تا ساعت ها از این محصول اچ پی لذت کافی را ببرند.

مهمترین نکته در مورد قیمت این محصول می باشد. جالب است که با حفظ تعادل بسیار دقیق میان قیمت و قدرت به خوبی توانسته است تا عملا کمپانی اچ پی چالشی مناسب برای رقبای خود نظیر دل، لنوو به وجود آورد. حقیقتا در حال حاضر محصولی با قدرت و قیمت مناسب مانند اسپکتر جدید نمی‌توان یافت. بنابر گفته های اچ پی  نسخه 13 اینچی SPectre x360 در اواسط ماه نوامبر با قیمتی حدود  1.150 دلار و نسخه 15 اینچ این لپ‌تاپ بالارده نیز در اواخر همان ماه با قیمتی حدود 1.350 دلار عرضه و در دسترس کاربران قرار می گیرد .

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.