پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به مقایسه هدفون بیسیم اپل و سامسونگ

پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۹

نگاهی به مقایسه هدفون بیسیم اپل و سامسونگ

مقایسه هدفون بیسیم اپل و سامسونگ

در کنار این نکته که هر دو برند، سیستم بی سیم خود را ارائه می دهند، بد نیست برای درک هر چه بهتر مقایسه میان هدفون بیسیم اپل و سامسونگ اطلاعات بیشتری کسب کنیم.  هدفون بیسیم اپل به صورت AirPod به بازار می آید که اکنون به دو شکل معمولی و Pro عرضه می شوند. سامسونگ نیز چندین مدل دارد، لیکن مجموعه استاندارد آن به Galaxy Buds موسوم است. اگر می خواهید بدانید که کدام هدفون های بی سیم برای شما بهترین هستند، به طور قطع این نگارش به شما کمک خواهد کرد. نحوه مقایسه هدفون بیسیم اپل و سامسونگ در پی آمده است.

بسته AirPod اپل از قیمت 159 پوند به بازار عرضه شد. این دستگاه در مدل نسل دوم به همراه کیف شارژ استاندارد تولید گردید. همچنین در کنار آن گزینه شارژ بی سیم وجود دارد که به تنهایی 79 پوند یا 199 پوند برای AirPod  با کیس شارژ بی سیم باید هزینه شود. گوشی هوشمند گلکسی سامسونگ از زمان عرضه در چند نوبت شامل تخفیف های مناسبی بوده است. در اصل قیمت آنها حدود 140 پوند بود، اما اکنون می توان با حدود 120 پوند نیز تهیه کرد. این محصول نیز به صورت استاندارد دارای یک کیف شارژ بی سیم است.

مقایسه هدفون بیسیم اپل و سامسونگ از نظر طراحی

سیستم AirPod ها و هدفون بیسیم اپل فقط به رنگ سفید ارائه می شوند و تا حدودی مانند سر مسواک برقی جلوه می کند. این طرح مورد علاقه بسیاری از افراد است و البته برخی تمایلی به آن ندارند.  همه AirPod ها از نظر اندازه کلی کمی بزرگتر از Galaxy Buds است، زیرا قسمت اضافی آن زیر گوش قرار می گیرد. شیار AirPod  درون یک کیس کوچک و تقریباً چهار گوش قرار دارد که در قسمت پایین آن یک درگاه Lightning برای شارژ تعبیه شده است. در همین حال AirPod  به شرط آنکه کیس شارژ خودکار داشته باشد، شارژ مجدد می شود. یک دکمه ویژه سینک شدن در قسمت پشتی کیس قرار دارد و همچنین یک چراغ نشانگر LED در میان AirPod وجود دارد که با باز کردن درب کیس، قابل مشاهده خواهد بود.

در همین حال، سامسونگ Galaxy Buds در سه گزینه رنگی شامل سفید ، سیاه و زرد ارائه می شود. دستگاه های نوع گلکسی کاملاً در قسمت داخلی گوش جای می گیرند و با یک طراحی ظریف تر و شاید ایمن تر نسبت به  AirPod ارائه می شود، هرچند کمی حجیم تر به نظر می رسند. به مانند AirPod (هدفون) بیسیم اپل، گلکسی سامسونگ درون یک کیس قرار دارد که به شکل استوانه در آمده و با استقرار در داخل کیس، دوباره شارژ می شود. دو چراغ نشانگر از نوع LED در داخل و خارج از کیس و یک درگاه شارژ USB Type-C در قسمت عقب وجود دارد. همانطور که قبلا بیان شد در حالی که کیف شارژ بی سیم AirPod گزینه گران تری است، کیف Galaxy Buds به صورت استاندارد با شارژ بی سیم سازگار است.

برخی امکانات در هدفون بیسیم اپل و سامسونگ

در میان امکانات موجود در هدفون بیسیم اپل و سامسونگ موارد زیر در دسترس هستند:

هدفون بیسیم اپل: امکان Siri، دارای مکث خودکار، می توان یک یا دو AirPod را همزمان استفاده کرده و با دو ضربه فعال می شود.
 Galaxy Buds سامسونگ: صدای استاندارد AKG، Bixby ، یک یا دو شاخه Galaxy می تواند استفاده شود و با دو یا سه ضربه فعال می شود.

هدفون بیسیم اپل دارای دسترسی به امکان Siri با صدا هستند که توسط تراشه H1 تأمین می شود. چندین ویژگی دیگر نیز وجود دارد که AirPod را پس از اتصال به کاربر اپل بسیار آسان می کند. این دستگاه وقتی در گوش کاربر قرار دارد هنگام بیرون آوردن تشخیص می دهد که با کمی مکث همراه است. در عین حال سنسورهای نوری و شتاب سنج های حرکتی به طور همزمان کار می کنند تا میکروفون ها را برای تماس های تلفنی و دسترسی به امکان Siri درگیر کنند و در صورت لزوم، صداهای خارجی را فیلتر می کنند.

استفاده از یک یا دو AirPod امکان پذیر است و با دو بار ضربه زدن روی هدفون بیسیم اپل بسته به عملکردی که تنظیم کرده اید می توانید از یک آهنگ چشم پوشی کرده یا آهنگ دیگری را پخش کنید. در عین حال می توانید با مراجعه به وب سایت شرکت، نکات و ترفند های دیگر این دستگاه ها و همچنین ویژگی های موجود برای کاربران Android را بیابید.

سامسونگ  Galaxy Buds از طریق مکانیزم AKG دارای صدا با کیفیتی بوده و از فناوری میکروفن دوتایی سازگار برای تشخیص محیط اطراف کاربر بهره می برد. با تعویض وضعیت بین میکروفون داخلی و خارجی می توانید صدای پس زمینه را هنگام مکالمه فیلتر کنید.

به مانند هدفون بیسیم اپل، می توانید از یک یا دو دستگاه سامسونگ  Galaxy Buds استفاده نمایید. سامسونگ اخیراً Bixby Voice را به هدفون بیسیم خود اضافه کرده است. این گزینه به شما امکان می دهد صدای محیط، وضعیت باتری و کنترل های اکولایزر را با صدای خود کنترل کنید. همچنین در آخرین به روزرسانی، کنترل های Touch Pad بهبود یافته را با گزینه هایی برای ضربه های دو گانه و سه گانه ارائه داده که از نظر کنترل حرکات، انعطاف پذیری بیشتری نسبت به هدفون بیسیم اپل دارد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.