پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به مانیتور C۴۹HG۹۰ سامسونگ: ورود استاندارد‌های جدید به دنیای گیمینگ

شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به مانیتور C۴۹HG۹۰ سامسونگ: ورود استاندارد‌های جدید به دنیای گیمینگ

مانیتور C49HG90 سامسونگ عریض‌ترین مانیتور جهان است که از اندازه 49 اینچ و با انحنای 1800 میلی‌متری پنل برخوردار بوده و بهترین گزینه برای گیمر‌های حرفه‌ای به حساب می‌آید. در این مطلب به ویژگی‌های منحصر به‌فرد این مانیتور عریض خواهیم پرداخت.

افزایش کیفیت گرافیک تصاویر یکی از مهم‎ترین پیشرفت‌ها در زمینه گیمینگ به حساب می‌آید و باعث تجربه بهتر گیمر‌ها و لذت بردن از بازی ها می‌شود. مانیتور‌ها چند وقتی بود که از کیفیت بازی‌های ارائه شده عقب مانده بودند و سرعت پیشرفت آنها از سرعت توسعه بازی‌ها کمتر بود. حالا سامسونگ به منظور پر کردن این خلأ مانیتوری جدید، عریض و با کیفیت فوق‌العاده معرفی می‌کند که قرار است مجموعه‌ی گیمر‌ها را کامل کند. فقط با نگاه کردن به ظاهر آن در خواهید یافت که این مانیتور به مراتب بهتر از نمونه‌های مشابه بوده و لذت بیشتری را به کاربران منتقل می‌کند. حس دیدن تصاویر و صحنه‌های بازی در همه 49 اینچ صفحه آن هم با حداکثر کیفیت، لذتی پایان ناپذیر را القا خواهد کرد.

علاقه‌مندان بازی‌های ویدیویی می‌دانند که نمایش صحنه‌های بازی در مانیتوری با ابعاد مناسب و کیفیت مورد نظر، مهم‌ترین مسئله و دغدغه‌ی گیمر‌ها به حساب می‌آید. با توجه به کیفیت و گرافیک بسیار بالای بازی‌های امروزی، گیمر‌ها برای اجرای بازی با حداکثر گرافیک نیازمند مانیتوری با عرض زیاد و وضوح بسیار بالا هستند تا بتوانند تمام جزئیات بازی را در اختیار داشته باشند. به‌علاوه تمام لذت بردن از بازی به تماشا کردن و غرق شدن در تصاویر و صحنه‌های بازی وابسته است و فقط یک مانیتور با کیفیت عالی و عرض زیاد می‌تواند این نیاز را برطرف کند.

مانیتور C49HG90 سامسونگ در حال حاضر عریض‎ترین مانیتور خمیده 49 اینچی جهان است که به نظر بهترین گزینه برای گیمر‎ها به حساب می‎آید. انحنای 1800 میلی‎متری و صفحه فوق‎عریض این مانیتور تجربه‎ای متفاوت برای گیمر‎ها به ارمغان خواهد آورد. مطمئنا گیمر‎ها با کمک این مانیتور تمرکز و هیجان بیشتری طی انجام بازی خواهند داشت.
گیمر‌ها می‌دانند در برخی موارد دشمنان در بازی‌های ویدیویی وچالش‌هایی از این قبیل از بخش تاریک صفحه وارد می‌شوند و به طور ناگهانی پیش روی شما قرار می‌گیرند در حالی که شما آنها را تشخیص نداده‌اید و کاری از دستتان بر نمی‌آید و در انتها موجب باختن در حساس‌ترین لحظات بازی می‌شود و این بد‌ترین خاطره‌ای است که یک گیمر می‌تواند در طول بازی داشته باشد.

اما مانیتور عریض و 49 اینچی C49HG90 سامسونگ با بهره‌مندی از ویژگی‌های خاص خود از جمله پنل کوانتوم دات، پشتیبانی از استاندارد HDR، نمایش بیش از یک میلیارد رنگ، رزولوشن 1080 در 3840، پوشش 125 درصدی طیف رنگی sRGB و … تصاویر را با کیفیت مورد نظر سازندگان بازی نمایش می‌دهد و مشکلات مذکور را بر طرف می‌کند.

در بازی امروزی و بخصوص اکشن حرکات و صحنه‌های بازی بسیار سریع شده‌اند و یکی از مهم‌ترین چالش‌های گیمر‌ها تمرکز بر روی اتفاقات بازی و درک جزئیات است. در واقع یک مانیتور خوب در این زمینه بسیار کمک می‌کند. مانیتور C49HG90 سامسونگ طوری طراحی شده است که انحنای آن کاملا با شعاع چشم انسان مطابقت داشته و گیمر‌ها می‌توانند تمام اتفاقات صحنه را با هم ببینند. این انحنای 1800 میلی‌متری با سطح فوق‌عریض موجب می‌شود تا گیمر‌ها در هیجان بازی غرق شوند.

این مانیتور فوق عریض سامسونگ با نسبت تصویر 32:9 می‌تواند تمام حواشی و نقاط پیدا و پنهان بازی را پیش روی چشمان گیمر‌ها بیاورد و تمام جزئیات را به نمایش در آورد. یکی از قابلیت‌های جذاب این مانیتور امکان تنظیم تصاویر بر اساس ژانر بازی‌های مختلف است. در واقع کاربران می‌توانند به کمک یک کالیبراسیون دقیق با تغییر سطح گاما، میزان روشنایی، نسبت کنتراست، وضوح و مقدار رنگ، تصویر را برای سبک‌ها و ژانر‌های مختلف بازی‌ها در بهترین حالت تنظیم کنند و بیش‌ترین لذت را از بازی ببرند.

در برخی مواقع گیمر‌ها دکمه‌های مورد نظر بازی را در اوج هیجان و سرعت بازی به درستی می‌فشارند و بازی را به نحو احسنت انجام می‌دهند اما در نهایت با واکنش دیر‌هنگام شخصیت بازی مواجه می‌شوند و می‌بازند. این اتفاق به دلیل واکنش دیر نمایشگر‌های گیمر‌ها می‌باشد. مانیتور QLED سامسونگ به کمک نرخ به‌روزرسانی 144 هرتزی و زمان واکنش پذیری یک میلی‌ثانیه، فرمان‌ها را در سریعترین حالت ممکن روان و بدون نقص انتقال می‌دهد و اجرا می‌کند.

انجام بازی در محیط‌های خیلی تاریک برای چشمان گیمر‌ها ناراحت کننده است و باعث خستگی چشم می‌شود. اما مانیتور C49HG90 سامسونگ مجهز به حالتی به نام eye-saver می‌باشد که باعث جلوگیری ازا انتشار نور آبی و خستگی زودهنگام چشم کاربران می‌شود. علاوه بر این با فعال کردن حالت Flicker Free نور پس‌زمینه کاهش یافته و خستگی چشم‌ها کمتر می‌شود.

در کل باید بگوییم این مانیتور استاندارد‌های جدیدی را وارد دنیای مانیتور‌های گیمینگ کرده است و تغییری اساسی در این زمینه به وجود آورده است. این مانیتور دنیایی جدید پیش روی گیمر‌ها قرار داده است و سطح بازی‌های دیجیتالی را به مرحله جدید می‌رساند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.