پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

نگاهی به دوربین هیبریدی و بدون آینه لومیکس G۹۵ پاناسونیک

چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

نگاهی به دوربین هیبریدی و بدون آینه لومیکس G۹۵ پاناسونیک

باید عنوان کرد که عملکرد کمپانی پاناسونیک در سال‌های اخیر در زمینه طراحی و تولید دوربین آنچنان خوب نبوده است و چنگی به دل نمی زند. در این سال ها این کمپانی سری مدل‌های کامپکت یا فول فریم S1 و S1R را طراحی، تولید و روانه بازار کرد اما نتوانست آنطور که باید و شاید کاربران زیادی را جذب این مدل‌ از دوربین‌های خود نماید و حتی بسیاری از کاربران خود را نیز از دست داد.

اما این شرکت تصمیم گرفته با طراحی و ساخت یک دوربین منحصربه‌فرد که از قابلیت‌ها و امکانات زیادی برخوردار باشد جانی دوباره به محصولات خود ببخشد و کاربران و طرفداران قدیمی خود را دوباره به‌سوی خودش جذب نماید. از این‌رو تصمیم خود را با طراحی و تولید دوربین لومیکس G95 عملی نموده است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت .

دوربین جدید پاناسونیک یک دوربین هیبریدی و بدون آینه با نام G90  می باشد که از  اروپا عرضه آن شروع خواهد شد. از مشخصات دوربین لومیکسG95  می توان به بهره مندی از سنسور 20.3 مگاپیکسلی Micro Four Third، موتور جدید ونوس، لرزشگیر تصویر 5 محوره و لرزشگیر اپتیکال دو محوره اشاره نمود.

با بهره مندی از موتور جدید ونوس در این دوربین می‌توان با اطمینان گفت که دوربین لومیکس G95، یک دوربین قدرتمند قلمداد خواهد شد. به لطف این موتور جدید باتوجه به قدرت بالایی که دارد تنها 0.07 ثانیه طول می‌کشد تا بر روی نقطه مورد نظر فوکوس نماید. علاوه‌بر این استفاده از سه لرزشگیر در کنار یکدیگر که یکی شامل لرزشگیر تصویر 5 محوره و دو نوع دیگر شامل لرزشگیرهای اپتیکال دو محوره می باشند موجب شده است تا نهایتا لرزش‌های دست به طور کامل حذف گردند.

از ویژگی‌های این دوربین که باید به آن اشاره نمود وجود قابلیت‌های منحصربه‌فرد ثبت تصاویر در نرخ‌های 6 یا 9 فریم بر ثانیه می باشد که این ثبت تصویر با فوکوس خودکار توسط این دوربین صورت می‌گیرد که در نوع خود واقعا بی‌نظیر می باشد. البته این تنها ویژگی و قابلیت این دوربین نیست چراکه دوربین لومیکس G95 قادر به فیلم‌برداری با کیفیت 4K با نرخ 30 فریم در ثانیه خواهد بود. همچنین  علاوه ‌بر تمامی این‌ها امکان ثبت تصاویر 8 مگاپیکسلی شگفت انگیز را به‌صورت پشت سرهم و پی در پی با نرخ 30 فریم بر ثانیه را برای کاربران  فراهم می نماید.

لومیکس G95 نسبت به مدل قبلی خود از وزن بیشتری نیز برخوردار است که با توجه به قابلیت‌ها و امکانات بیشتری که دارا می باشد منطقی به نظر می رسد. از طرفی با داشتن کلیدها و دکمه‌های کنترلی زیاد نیز توانسته است ظاهر DSLR خود را به‌خوبی حفظ  نماید .

دارد صفحه نمایش لمسی  با امکان چرخش آن به جهات مختلف یکی دیگر از مهم‌ترین و جذاب ترین ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که این دوربین منحصربه‌فرد پاناسونیک است. این نمایشگر مجهز به یک منظره‌ یاب 2.36 مگاپیکسلی از نوع اولد می باشد که در پشت دوربین طراحی گردیده است.

دوربین لومیکس G95 همچنین از بلوتوث و وای فای نیز بهره مند گردیده است. در نهایت باید گفت که کمپانی پاناسونیک قیمت این محصول را چیزی حدود  1199.99 دلار اعلام نموده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.