پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مهم‌ترین تغییرات XZ۲ Premium ؛ نمایشگر ۴K و دوربین دوگانه

پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

مهم‌ترین تغییرات XZ۲ Premium ؛ نمایشگر ۴K و دوربین دوگانه

گوشی هوشمند سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم (Sony Xperia XZ2 Premium) مجهز به دوربین دوگانه و نمایشگر 4K و بدنه‌ی ضد آب معرفی شده است. در این مطلب قصد داریم به مهمترین تغییرات XZ2 Premium در برابر XZ2 و ویژگی‌های این دستگاه جدید بپردازیم.

فقط دو ماه از رونمایی گوشی اکسپریا ایکس زد 2 در فوریه گذشته می‌گذرد، حالا سونی گوشی بالارده‌تر خود را به نام سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم معرفی می‌کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه نمایشگر 4K HDR آن می‌باشد که یکی از قدرت‌های این موبایل به شمار می‌رود چراکه گوشی‌های زیادی نیستند که از چنین نمایشگر‌هایی بهره می‌برند. دوربین دوگانه از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است که تصویر‌برداری شفاف‌تر حتی در شرایط نوری نامناسب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه نیز باید به قابلیت فیلم‌برداری 4K HDR این دوربین حرفه‌ای اشاره کنیم.

اگر بخواهیم XZ2 Premium را با XZ2 مقایسه کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که اکسپریا XZ2 Premium نسخه‌ی قدرتمند XZ2 معمولی است. هر دوی این دستگاه‌ها از زبان طراحی یکسان، قاب شیشه‌ای پشتی و لبه‌هایی گرد بهره می‌برند، تنها تفاوت آن‌ها وضوح بالاتر نمایشگر XZ2 Premium و دوربین دوگانه و قدرتمند آن می‌باشد. البته نباید فراموش کنیم که کیفیت صوتی در نسخه XZ2 Premium بهبود یافته و بالارده می‌باشد.

مهم‌ترین تغییرات XZ2 Premium و XZ2
معماری ساخت دو دستگاه سونی اکسپریا ایکس زد 2 پریمیوم و ایکس زد 2 معمولی یکسان است و هر دو گوشی هوشمند از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام قدرت می‌گیرند. اما ظرفیت رم مدل اصلی 4 گیگابایت و ظرفیت رم مدل پریمیوم 6 گیگابایت است. به علاوه XZ2 معمولی دارای یک نمایشگر اینچی فول اچ دی می‌باشد، در حالی که XZ2 Premium از یک نمایشگر 5.8 اینچی 4K برخوردار است.

همان‌طور که گفتیم از دیگر تفاوت‌های این دو موبایل دوربین آنها می‌باشد. XZ2 معمولی مجهز به یک لنز 19 مگاپیکسلی است، اما اکسپریا XZ2 Premium دارای دوربین دوگانه است. حتی دوربین سلفی مدل پریمیوم نیز ارتقا یافته است. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو برادر، ظرفیت باتری آنها می‌باشد، گوشی XZ2 Premium با بهره‌مندی از یک باتری 3540 میلی‌آمپر ساعتی در مقایسه با باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی مدل اصلی می‌تواند نیروی بیشتری را ذخیره کند اما هنوز نمی‌توانیم بگوییم که با این افزایش ظرفیت آیا عمر باتری نیز بیشتر خواهد شد یا نه! با وجود قابلیت‌ها و امکانات بیشتر XZ2 Premium نسبت به XZ2 قطعا توان مصرفی آن نیز به همان نسبت افزایش یافته است، پس نمی‌توانیم الان در مورد عمر باتری این دستگاه اظهار نظر کنیم.

همان‌طور که گفتیم بر خلاف XZ2 که دارای یک دوربین می‌باشد، قاب پشتی XZ2 Premium میزبان دوربین دوگانه است. این دوربین دوگانه مجهز به دو دوربین اصلی و ثانویه به ترتیب 19 مگاپیکسل با لنز 25 میلی‌متری f/1.8 و 12 مگاپیکسل با لنز f/1.6 هر دو با اندازه سنسور 1/2.3 اینچ می باشد که دوربین اصلی وظیفه ثبت تصاویر رنگی را بر عهده دارد و دوربین ثانویه نیز تصاویر سیاه و سفید را دریافت می‌کند. البته از ویژگی‌های نادر لنز ثانویه این دوربین دوگانه که مشابه آن در دوربین‌های دوگانه سامسونگ و حتی اپل یافت نمی‌شود، امکان زوم در لنز تله فوتو است. دوربین سلفی XZ2 Premium نیز 13 مگاپیکسل با لنز 22 میلی‌متری f/2.0 می باشد.

سنسورهای ثانویه در اصل به منظور دریافت بیشتر نور در دوربین‌های دوگانه قرار می‌گیرند. سونی هم به همین خاطر از این لنز استفاده کرده است. عکس‌های گرفته شده‌ی دو دوربین، توسط یک پردازنده عکس به نام Aube با یکدیگر ادغام می‌شوند و تصویر نهایی را پدید می‌آورند. به ادعای سونی این دوربین دوگانه قادر به ثبت تصاویر شفاف و بدون نویز است. گروه ما نیز بی‌صبرانه منتظر آزمایش این دوربین فوق‌العاده می‌باشد.

این دوربین قادر است تصاویری با حداکثر ایزو 51200 و ویدیوهایی با حداکثر ایزو 12800 را به ثبت برساند. چنین ایزویی برای دوربین یک گوشی همراه رقم زیادی است و مطمئنا کاربران توسط این دوربین با چنین ایزویی تصاویر واقعا شفافی را به ثبت خواهند رساند. به لطف قابلیت “Select Bokeh” کاربران می‌توانند پس‌زمینه را مات و سوژه را کاملا شفاف کنند تا عکس‌هایی که می‌گیرند بسیار شبیه به تصاویر ثبت شده با دوربین‌های حرفه‌ای DSLR باشد. البته پس از عکس‌برداری، امکانِ دادن افکت به تصاویر و یا مات کردن بخش‌های مورد نظر وجود دارد.

ضبط ویدیو‌ی با وضوح  4K HDR با پشتیبانی از نمایش آن در نمایشگر 4K خود گوشی و ضبط ویدیو‌های سوپراسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای از دیگر قابلیت‌های این دوربین دوگانه هستند.

این گوشی هوشمند در دو رنگ مشکی کروم و نقره‌ای کروم تولید خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.