پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون Galaxy S۲۲ ultra، اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس؟

چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۴

مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون Galaxy S۲۲ ultra، اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس؟

مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون Galaxy S22 ultra، اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس؟

همانگونه که می دانید سامسونگ گوشی Galaxy S22 ultra را با پردازنده های مختلف روانه بازار کرده است. سامسونگ ترجیح داده برای رونمایی از این غول پرچمدار خود دو پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ و اگزینوس ۲۲۰۰ را به کار ببرد. بخش زیادی از کاربران هنگامی که قصد خرید گلکسی s22 ultra را دارند دچار سردرگمی خواهند شد. این که بهترین انتخاب کدام گزینه است و تفاوت نسخه اگزینوس و اسنپدراگون در Galaxy S22 ultra چیست، از جمله سوالاتی به شمار می روند که ممکن است خریداران با آن مواجه شوند.

محصولی که سامسونگ مجهز به تراشه نسل اول کوالکام اسنپدراگون ۸ کرده و گزینه دیگر که با تراشه Exynos 2200 به بازار عرضه می‌شوند هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در این بین فراموش نکنید با بررسی و مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون گلکسی s22 ultra متوجه میشویم که تفاوت‌های چندانی در عملکرد آنها وجود نخواهد داشت. با این حال رفتارهای مختلفی که هر کدام از این محصولات ممکن است از خود نشان دهند، موجب می‌شود که کاربران برای خرید گزینه مورد نظر مردد شوند. با ما همراه باشید تا جزئیاتی در این خصوص به شما ارائه دهیم.

مقایسه دوربین گوشی Galaxy S22 ultra مجهز به تراشه اگزینوس و اسنپدراگون

در گام اول برای بررسی و مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپدراگون Galaxy S22 ultra می توانیم به سراغ دوربین برویم. اگر به جزئیات کار نگاه کنیم، ممکن است تفاوت های بسیار ناچیزی در این زمینه مشاهده نماییم. با این وجود در حالت کلی با مقایسه نسخه اسنپدراگون گلکسی s22 ultra و اگزینوس گلکسی s22 ultra تفاوت‌های چندانی مشاهده نخواهید کرد.

مطالب جذاب و خواندنی : خوش دست ترین گوشی های ۲۰۲۲

طبق تحقیقاتی که بر روی هر دو محصول صورت گرفته است، مشخص شده کاربرانی که از دوربین گوشی گلکسی s22 ultra با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می کنند، هنگام ثبت تصاویر نویز کمتری مشاهده خواهند کرد. در این بین بد نیست بدانید که منظور از وجود نویز کمتر این نیست که هیچ گونه مشکل و نویزی در هنگام تصویربرداری با گلکسی اس ۲۲ اولترا مجهز به اسنپدراگون مشاهده نمی کنید. مقایسه ای که در زمینه دوربین این گوشی ها انجام گرفته مشخص کرده است که در زمینه حذف نویزها، کوالکام با تولید تراشه اسنپدراگون ۸۱۰ توانسته عملکرد بهتری نسبت به اگزینوس ۲۲۰۰ از خود نشان دهد. علاوه بر این طبق مشاهدات دیگر هنگام تصویر برداری با استفاده از گوشی گلکسی s22 ultra نسخه اگزینوس مشخص شده که تصاویری که در محیط های تاریک و کم نور ثبت می شوند نسبت به مدل دیگر وضوح بالاتری دارند. عکس های دوربین تله فوتو نسخه اسنپدراگون وضوح کمتری نسبت به نسخه اگزینوس خواهند داشت. در کنار این موارد هنگام استفاده از این گوشی های هوشمند متوجه خواهید شد که گوشی s22 ultra مجهز به تراشه اگزینوس قادر است فیلمبرداری را بسیار طبیعی تر و با کیفیت بالاتر انجام دهد. در نتیجه می توان بیان کرد که با مقایسه دوربین گوشی گلکسی s22 ultra با تراشه اگزینوس و همچنین گوشی گلکسی s22 ultra با تراشه اسنپدراگون متوجه خواهیم شد که نسخه اسنپدراگون می تواند عملکرد بهتری برای ضبط فیلم از خود نشان دهد. با این حال همچنان می توان دریافت که از نظر قابلیت و معایب خاص هر دو محصول نسبت به هم و جهت تشابه زیادی دارند.

تنظیماتی که سامسونگ برای دوربین Galaxy S22 ultra مجهز به تراشه اسنپدراگون با اگزینوس در نظر گرفته است، یکسان هستند. در قسمت پشتی کاربر می تواند از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی کمک بگیرد. به همین علت به واسطه قابلیت‌های مختلفی که بر روی این محصولات به کار رفته است، هنگام فیلمبرداری کمترین لرزش را مشاهده خواهید کرد. این دوربین به همراه لنزهای اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی و همچنین دوربین زوم ۱۰ مگاپیکسلی می‌تواند ثبت تصاویر را با بالاترین کیفیت انجام دهد.

در مبحث دوربین جلو نیز کاملا می توان عملکرد مشابه هر دو محصول را متصور شد. دوربین به کار رفته برای هر دو محصول ۴۰ مگاپیکسلی بوده که قادر است تصاویر را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد.

دوربین سلفی گوشی Galaxy s22 ultra نسخه اسنپدراگون و دوربین سلفیultra  Galaxy S22 نسخه اگزینوس ۲۲۰۰ با لنز واید قادر هستند تصاویر را به صورت 4k برای فیلمبرداری ذخیره نمایند. در این زمینه عملکرد مشابهی از هر دو گوشی مشاهده خواهید نمود.

بیشتر بدانید : بهترین گوشی ها تا ۲۰ میلیون تومان

مقایسه گرافیک هر دو گوشی

در گام بعدی برای مقایسه نسخه اگزینوس و نسخه اسنپدراگون گلکسی s22 ultra می توانیم به سراغ مبحث گرافیک برویم. همانگونه که میدانید، سامسونگ امسال همکاری خود را با AMD و بر پایه معماری RDNA2 برای بخش گرافیکی گوشی های Galaxy S22 ultra در نظر گرفته است. این برند تلاش کرده است که با تغییراتی نسخه قدرتمند روان شده در بازار را به بهترین شکل برای کاربران مهیا نماید. بررسی های مختلفی که متخصصان بر روی گوشی Galaxy S22 ultra نسخه اسنپدراگون و s22 ultra نسخه اگزینوس انجام داده‌اند، مشخص کرده که آنچنان که باید و شاید عملکرد مناسبی در این زمینه نتوانسته اند داشته باشند. نسخه اسنپدراگون در گوشی Galaxy S22 ultra نسبت به نسخه اگزینوس بسیار موفق تر توانسته است در این زمینه عمل کند. در واقع تلاش های فراوانی که کمپانی سامسونگ برای رفع مشکلات موجود انجام داده می‌توان گفت که در برخی جنبه ها نتیجه مناسبی نداشته است.

با بررسی تخصصی گوشی سامسونگ s22 ultra نسخه اگزینوس و گوشی سامسونگ نسخه اسنپدراگون مشاهده خواهید کرد که پردازنده گرافیکی AMD Xclipse 920 عملکرد ناامید کننده ای خواهد داشت. طبق تحقیقات دیگر دریافتیم که نسخه اسنپدراگون با نسخه اگزینوس از نظر عملکردی می تواند تفاوت های فاحش دیگری داشته باشد. به عنوان مثال متخصصان در تست Wild Life Extreme که بر روی هر دو محصول انجام دادند، نتایج جالبی کسب کرده‌اند. در این تست مشاهده شده که نسخه اسنپدراگون ۸ نسل گوشی سامسونگ s22 ultra عملکرد به مراتب بهتری نسبت به نسخه دیگر خواهد داشت. در این تحقیقات مشاهده شده که ۳۵ درصد عملکرد قدرتمندتر اسنپدراگون را نسبت به نسخه اگزینوس می‌توان مشاهده کرد.

با توجه به اینکه معماری RDNA2 پردازنده گرافیکی این محصولات ارائه شده توسط سامسونگ که بر پایه آن ها تولید شده است، پتانسیل بسیار بالایی دارد. سامسونگ و AMD نتوانسته اند در این زمینه بین تراشه و هماهنگی های لازم را ایجاد کنند. بنابراین سامسونگ برای رفع اختلاف گرافیکی بین اسنپدراگون و اگزینوس نیاز دارد که چند بروز رسانی بزرگ را انجام داده و تراشه اگزینوس خود را مجهز تر نماید.

بیشتر بخوانید : دانستنیهای موبایل

اسنپدراگون بهتر است یا اگزینوس 2200؟

از جنبه های مختلف که بخواهیم گوشی گلکسی s22 ultra با تراشه اسنپدراگون و گوشی گلکسی s22 ultra با تراشه اگزینوس را مقایسه کنیم، به شباهت های زیادی برخورد خواهیم کرد. در بخش دوربین می توان گفت که عملکرد هر دو محصول نسبت به هم مشابه است. با این حال عکس های واضح تری که با استفاده از نسخه اسنپدراگون s22 ultra می توانید ثبت کنید، ممکن است شما را ترغیب کند تا روی به خرید آن بیاورید. علاوه بر این در مبحث فیلمبرداری نیز می‌توانیم مقایسه‌ای بین این دو نسخه انجام دهیم. با بررسی عملکرد گوشی سامسونگ s22 ultra نسخه اسنپدراگون و گوشی سامسونگ s22 ultra نسخه اگزینوس متوجه می‌شویم که فیلم هایی که با استفاده از نسخه اگزینوس ثبت می کنید، کیفیت بالاتری خواهند داشت. هیچ کدام از این دلایل نمیتوانند برتری مطلق یک محصول را نسبت به دیگری نشان دهند.

اختلافاتی بین این دو محصول وجود دارد. این اختلافات به واسطه عدم سازگاری کامل نرم افزاری مشاهده شده اند. در واقع می‌توان بیان کرد سامسونگ نتوانسته برای پردازنده اگزینوس هماهنگی های لازم را با تراشه گرافیکی انجام دهد. به همین علت در این بخش می توان بیان کرد که نسخه اسنپدراگون ۸ پیروز میدان بوده و عملکرد بهتری را داشته باشد. سازگاری بهتر پردازنده اسنپدراگون با پردازنده گرافیکی نیز این ادعا را تایید خواهد کرد.

مطالب جذاب : مقایسه سامسونگ s۲۱ ultra با s۲۲ ultra

مقایسه باتری نسخه اگزینوس s22 ultra و نسخه اسنپدراگون s22 ultra

در ابتدا بد نیست بیان کنیم که نسخه اسنپدراگون گوشی سامسونگ s22 ultra از لحاظ باتری عملکرد مناسبی نخواهد داشت. پرچمدار ارائه شده توسط سامسونگ مطابق امتیازهای بنچمارک های معروف در جایگاه مناسبی قرار ندارد. سامسونگ، گلکسی s22 ultra مجهز شده به پردازنده اسنپدراگون را آن چنان که باید و شاید در مبحث باتری یاری نکرده است. نسخه مجهز به تراشه exynos 2200 توانسته از نظر شارژدهی جایگاه بهتری را برای خود دست و پا کند. همانگونه که می دانید در هنگام استفاده از دوربین یا GOS سرعت مصرف شارژ در گوشی های هوشمند بالاتر می رود. با مقایسه گوشی S22 ULTRA با تراشه اگزینوس و گوشی S22 ULTRA تراشه اسنپدراگون مشاهده خواهیم کرد که هنگام استفاده از این قابلیت ها تفاوت هایی از نظر مصرف شارژ خواهند داشت. تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ توانسته عملکرد بهتری هنگام بارگذاری های سنگین گرافیکی داشته باشد. در پایان می‌توان بیان کرد که نسخه های ارائه شده توسط سامسونگ نسبت به سایر قابلیت ها از نظر شارژدهی نمی توانند کاربران را راضی کنند.

جمع بندی

بررسی قیمت سامسونگ Galaxy S22 ultra نسخه اگزینوس و سامسونگ Galaxy S22 ultra نسخه اسنپدراگون نشان می‌دهد که هر کدام از آن ها باید عملکرد شگفت‌ انگیزی به منظور رقابت با پرچمدارهای برندهای دیگر از خود نشان دهند. با این حال با مقایسه Exynos 2200 و اسنپدراگون متوجه خواهیم شد که عملکرد نسبتا مشابهی در زمینه های مختلف خواهند داشت. در مبحث پردازنده های گرافیکی و سازگاری آن با تراشه می توان بیان کرد که اسنپدراگون توانسته عملکرد بهتری داشته باشد. برای خرید گوشی سامسونگ Galaxy S22 ultra با پردازنده اگزینوس و خرید گوشی سامسونگ Galaxy S22 ultra با پردازنده اسنپدراگون می توانید خدمات ارائه شده در فروشگاه اینترنتی آترامارت را بررسی نمایید.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.