پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه ظاهری گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون ۱۰

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

مقایسه ظاهری گلکسی اس ۹ پلاس و آیفون ۱۰

واضح است که اگر کسی بخواهد دو پرچمدار زیبا را نام ببرد ابتدا به سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس و آیفون 10 شرکت اپل فکر خواهد کرد. این دو گوشی هوشمند از زیبا‌ترین گوشی‌های بازار موبایل هستند که در این مطلب قصد داریم تا طراحی ظاهری این دو گوشی محبوب را با یکدیگر مقایسه کنیم.

اپل و سامسونگ در سال 2017 تصمیم گرفتند تا به طراحی گوشی‌های بدون حاشیه روی بیاورند. سامسونگ اما در این امر از اپل پیشی گرفت، تقریبا اوایل سال 2017 بود که سامسونگ با معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس برای نخستین بار گوشی با طراحی بدون حاشیه به بازار عرضه کرد. اپل نیز پس از چند ماه از گوشی بدون حاشیه و منحصر‌به‌فرد خود به نام آیفون X رونمایی کرد. البته ویژگی‌های ظاهری آیفون X تنها به طراحی بدون حاشیه آن محدود نمی‌شود.

امروزه آیفون ایکس به عنوان اولین گوشی با طراحی ناچ استایل معرفی می‌شود. اما این اسنشال فون بود که برای اولین بار با قرار دادن یک زائده در بالاترین بخش قاب جلویی زمینه را برای حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر ایجاد کرد. اپل با بهبود این خلاقیت، یک سبک طراحی جدید ایجاد کرد. شاید برخی کاربران طراحی ناچ را دوست نداشته باشند و بگویند این بریدگی باعث حواس‌پرتی کاربران می‌شود، اما در هر صورت امکان حذف حاشیه بالای نمایشگر بدون این طراحی امکان‌پذیر نیست.

اپل در نیمه دوم سال 2018 پرچمدار جدید خود را معرفی خواهد کرد. بنابراین هم اکنون رقیب اصلی سامسونگ گلکسی S9 پلاس آیفون X می‌باشد.

طراحی بدون حاشیه سامسونگ گلکسی اس 9 پلاس به لطف نمایشگر Infinity Display سامسونگ حس بهتری را القا می‌کند. از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این نمایشگر، گوشه‌های منحنی آن است که جلوه‌ی خاصی به گوشی‌های سامسونگ گلکسی اس 8  و اس 9 داده است. با این که حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر پرچمداران سامسونگ بیشتر از حاشیه‌های بالا و پایین نمایشگر آیفون ایکس می‌باشد اما به لطف طراحی منحنی لبه‌های نمایشگر Infinity Display سامسونگ، حاشیه‌های کناری نمایشگر کمتر از آیفون ایکس است.

اپل سال‌ها بود که بدنه‌ی محصولاتش را از جنس فلز می‌ساخت و حالا از شیشه برای ساخت پنل پشتی آیفون ایکس استفاده کرده است. با این کار حالا زیبایی آیفون ایکس چندین برابر شده است. به‌علاوه به‌لطف این تغییر حالا آیفون ایکس می‌تواند از تکنولوژی شارژ بی‌سیم نیز بهره ببرد.

با مقایسه گلکسی اس 9 پلاس و آیفون ایکس باید به زیبایی ظاهری بیشتر S9 پلاس اعتراف کنیم. اما این به معنی عدم جذابیت طراحی آیفون ایکس نیست. به هر حال هر دو در طراحی منحصر‌به‌فرد و یکتا هستند و بسیار خوش‌دست می‌باشند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.