پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

مقایسه دو پرچم دار اقتصادی ؛ ویوو زد ۵ و آنر ۹ ایکس

یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۰۰

مقایسه دو پرچم دار اقتصادی ؛ ویوو زد ۵ و آنر ۹ ایکس

مقایسه دو پرچم دار اقتصادی ؛ ویوو زد 5 و آنر 9 ایکس
برای انتخاب وخرید بهتر یک گوشی از میان  گوشی های پرچمدار اقتصادی به مقایسه ویوو زد 5 با آنر 9 ایکس (Vivo Z5 vs Honor 9X)  خواهیم پرداخت.

برای خرید محصولات هوآوی اینجا کلیک نمایید.

برای مشاهده شرایط خرید اقساطی اینجا کلیک نمایید.

Vivo Z5
کمپانی ویوو پس از معرفی گوشی Z5x خود اخیرا  از گوشی ویوو زد 5 خود پرده برداری نموده است. در واقع می توان گفت این دیوایس٬ یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای کسانی که دنبال  مشخصاتی متعادل٬ عملکردی خوب و عمر باتری مناسب هستند خواهد بود.

Honor 9X
در مورد گوشی برند زیر مجموعه‌ی هواوی آنر 9 ایکس با بهره مندی از طراحی در حد یک پرچمدارحرفه ای، مشخصات فنی میان‌رده رو به بالا و قیمتی کمتر از 300 یورو برای علاقه مندان انتخاب جذابی خواهدبود.

طراحی
با اولین برخورد به سادگی می توان فهمید که  آنر 9 ایکس گزینه‌ای نوآورانه‌تر و زیباتری می باشد. در واقع از نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی بیشتری برخوردار گشته و بهره مندی از دوربین سلفی پاپ آپ آن را جذاب‌تر کرده است. شیشه‌ی پشتی آن با الگوی X شکل همراه گردید است و از  طراحی جذابی بهره می برد. در مورد طراحی  ویوو Z5 نیز می توان گفت که جذاب و شیک است٬ اما از  ناچ روی صفحه‌ی قطره‌ای شکل بهره گرفته است و هیچ چیز جدید و ویژه‌تری را در مقایسه با دیگر گوشی‌های میان‌رده‌ی هم قیمت خود در بازار نخواهد داشت. میتوان گفت که آنر 9X  نسبت به Z5 از جذابیت بیشتری برخوردار است .

نمایشگر و  اسکنر اثر انگشت
در مورد نمایشگر این دو گوشی می توان گفت که گوشی ویوو زد 5  از نمایشگر Super AMOLED  بهره گرفته است و رنگ‌های درخشان‌تری را ارائه می‌کند و  یک اسکنر اثر انگشت نیز در زیر این نمایشگر تجهیز شده است. در مقابل آن آنر 9 ایکس از یک پنل LTPS IPS بهره گرفته است و اسکنر اثر انگشت آن نیز در کنار قاب این گوشی تعبیه گردیده است .

مشخصات فنی
به لطف پیشرفت روز افزون هواوی ،گوشی Honor 9X از پردازنده جدید هواوی یعنی کایرین 810 که یکی از جذاب‌ترین تراشه‌های میان رده‌ در طول سال‌های اخیر می باشد بهره می برد. درست همانند پرچمداران٬ تراشه‌ی کایرین 810 بر پایه‌ی فناوری 7 نانومتری تولید گردیده است و  عملکرد بهتری را  از اسنپدراگون 712  که زیر قاب ویوو زد 5 می باشد را خواهد داشت . بنابراین  می توان گفت برخلاف همیشه که ما تراشه‌های کوالکام را انتخاب می‌کنیم (حتی با وجود اینکه اسنپدراگون 712 پس از اسنپدراگون 730 قوی‌ترین تراشه‌ی میان‌رده‌ی کوالکام است)٬ تراشه‌ی کایرین به لطف هواوی  قدرتمندتربه نظر می رسد.

نرم افزار
در بخش نرم افزاری نیز باید گفت که هر دو گوشی از یک رابط کاربری سفارشی بر پایه‌ی اندروید 9 پای بهره گرفته اند .

دوربین
از بین این دو گوشی به طور کلی از نظر عملکرد دوربین٬ Vivo Z5 برنده این مقایسه است. این گوشی از یک سنسور اضافه‌تر در قاب پشتی خود بهره می‌برد که تعداد کلی آن‌ها به سه سنسور می رسد. این سنسور اضافی دارای یک لنز فوق عریض است٬ در حالی که گوشی آنر فاقد این لنز می باشد. علاوه بر این سنسور تشخیص عمق گوشی ویوو وضوح بیشتری را ارائه می‌کند و از دوربین سلفی بهتری نسبت به رقیب خود بهره  گرفته است . اگر دوربین ملاک مهمی برای انتخاب شما می باشد باید گفت که Vivo Z5 انتخاب بهتری خواهد بود.

باتری
در رقابت باتری نیز باید گفت که باز هم ویوو زد 5 برنده میدان خواهد بود و عمر باتری بهتری را نسبت آنر 9 ایکس ارائه می‌کند. در واقع Vivo Z5   مجهز به یک باتری بزرگ 4500 میلی‌آمپر ساعتی قدرتمند می باشد و می توان گفت که اگر نتواند تا دو روز دوام بیاورد٬ حداقل یک روز کامل شما را از شارژ مجدد بی‌نیاز خواهد کرد . همچنین با بهره مندی از فناوری شارژ 22.5 واتی٬ شارژ کردن کامل آن نیز زمان چندانی نخواهد برد . اما  باتری آنر 9 ایکس هم گزینه‌ی بدی نخواهد بود و این گوشی نیز مجهز به یک  باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی ازفناوری  شارژ سریع خواهد بود.

قیمت
ویوو زد 5  از قیمتی حدود 231 دلاری و گوشی آنر 9 ایکس از  قیمتی حدود  200 دلار برخوردارند. در مورد برنده‌ی این مقایسه تصمیم با شماست . اگر نیاز به یک نمایشگر بزرگتر و عملکرد بهتری هستید٬ Honor 9X گزینه‌ی بهتری  خواهد بود. اما اگر دوربین و عمر باتری در انتخاب شما اهمیت بیشتری  داشته باشد ٬ بی‌شک Vivo Z5 با چنین قیمتی گزینه ای بسیار مناسب می باشد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.