پربازدیدترین مطالب

سبک زندگی و سلامت

معرفی چند محصول سرطان زا که در خانه استفاده می کنیم

پنج شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۷

معرفی چند محصول سرطان زا که در خانه استفاده می کنیم

معرفی چند محصول سرطان زا که در خانه استفاده می کنیم 

بدون تردید امروزه بسیاری از افراد هنگام خرید محصولات غذایی و لوازم خانه دقت کافی را به خرج می‌دهند تا محصول خریداری شده توسط آن ها از عوامل سرطان زا برخوردار نباشد. با توجه به اینکه محصولات سرطان زا هیچگونه علامت یا نشانه خاصی ندارند، مهم است که بدانید بسیاری از محصولاتی که در خانه مورد استفاده قرار می دهید در این دسته قرار گرفته و به نوعی می ‌توانند با ایجاد سرطان در ارتباط باشند. آشنایی شما از محصولات سرطان زا کمک می کند تا هنگام خرید این مواد و محصولات بتوانید گزینه ای انتخاب کنید که فاقد این عوامل باشد.

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که کدام محصولات که در خانه مورد استفاده قرار می‌دهیم دارای عوامل سرطان زا هستند؟ اصلا آیا تا حالا شده هنگام خرید محصولی به مواد تشکیل دهنده آن دقت کنید که دارای چه ترکیباتی است؟ اگر شما هم از آن افراد شما می‌روید که حساسیت بالایی در این زمینه به خرج می دهید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی به شما در این زمینه ارائه دهیم.

محصولات سرطان زای مورد استفاده در خانه

همان گونه که بیان شد، خواسته یا ناخواسته بخش زیادی از وسایلی را که خریداری می کنیم دارای خواص نامناسب بوده و می توانند به عنوان یک عاملیت ایجاد سرطان باشد. این مواد می‌توانند بخش‌های مهمی از زندگی ما را در بر گرفته و بسیاری از فعالیت های خود را با استفاده از آن ها انجام می دهیم.

شامپو

یکی از خطرناک ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در خانه توسط ما، شامپو بوده که با بهره مندی از موادی مانند لوریل سولفات، رنگ‌های مصنوعی و پاراپن ها بخش زیادی از ترکیبات سرطان را با خود به همراه دارد.

تحقیقاتی که توسط محققین و کارشناسان انجام گرفته ۹۹% از بافت هایی که در سرطان پستان مشاهده می شود از پاراپن تشکیل می شوند. شرایطی که موجب می شود در سیستم عصبی آلرژی و اختلالاتی به وجود بیاید.

ظروف نچسب و تفلون

یک پوشش مصنوعی بر روی تمام وسایل پخت و پز در آشپزخانه وجود دارد. این بود که با نام تتروفلوئوروتلیین یا همان تفلون شناخته می شود یکی از مهمترین عوامل ایجاد سرطان هستند. این پلیمر پلاستیکی هنگامی که به دمای ۴۵۰ درجه فارنهایت می رسد از خود مواد خطرناکی را آزاد کرده که دارای خاصیت سرطان زایی خواهد بود. چنانچه در خانه حروف از ظروف تفلون یا نچسب استفاده می کنید سعی کنید بین ۲ الی ۵ دقیقه بیشتر از آنها بهره نبرید. هر اندازه که مدت زمان مورد استفاده از این گروه توسط شما بالاتر رود، می تواند خطرات بیشتری برای شما ایجاد کند.

بطری های پلاستیکی

مواد شیمیایی درون بطری های پلاستیکی ممکن است به هنگام نوشیدن آب، وارد بدن شما شوند. با توجه به اینکه بطری های پلاستیکی دارای مقادیر زیادی مواد و ترکیبات شیمیایی هستند که برای بدن به عنوان سم شناخته می‌شوند، سعی کنید به هیچ عنوان از این بطری ها استفاده نکنید. مطالعات نشان می‌دهد که سموم موجود در بطری های پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف منجر به سرطان خواهند شد. استفاده از بطری های شیشه ای علاوه بر اینکه برای محیط زیست گزینه ای بهتر به شمار می روند می توانند شما را از خطرات موجود در این زمینه نیز در امان بدارد.

خوشبو کننده های هوا

اگر از آن دسته از افراد شما می‌روید که به طور مکرر از خوشبو کننده هوا استفاده می کنید، سعی کنید از این کار خود دست بکشید. بسیاری از مردم متاسفانه در بخش هایی از خانه و خودروی خود از خوشبو کننده استفاده می‌کنند. مواد موثر شیمیایی موجود در این خوشبو کننده بسیار مضر بوده و به عنوان عاملی برای ایجاد سرطان نیز شناخته می شوند. چنانچه قصد خوشبو کردن فضای منزل یا خودرو خود را دارید از خوشبو کننده‌های دست ساز و خانگی استفاده نمایید. علاوه بر اینکه جایگزین های طبیعی برای خوشبو کردن هوا می ‌تواند رایحه ای بسیار دلپذیرتر داشته  باشد، مزایای بیشماری برای سلامتی شما نیز همراه دارند

محصولات پاک کننده

بدون تردید در هر خانه‌ای بخش زیادی از شستشوی وسایل و برخی نواحی منزل از طریق پاک کننده های تجاری انجام می پذیرد.

با این حال باید بدانید با وجود اینکه پاک کننده های تجاری و شیمیایی به خوبی از تجمع باکتری های مضر جلوگیری می‌کنند ولی مشکلات عدیده‌ای مانند اختلالات هورمونی، اختلالات تنفسی و همچنین اختلالاتی مانند آسم به همراه دارند. اگر به دنبال یک پاک کننده طبیعی و قدرتمند هستید، می توانید محلول جوش شیرین و سرکه را با خاصیت ضدعفونی کنندگی بسیار بالا مورد استفاده قرار دهید.

خمیر دندان

متاسفانه بخش عمده‌ای از محصولات سرطان‌ زای که ما در خانه از آن استفاده می‌کنیم دارای ظاهری مفید هستند. خمیردندان نیز به عنوان یکی از این محصولات در خانواده های معمولی مورد استفاده قرار می گیرد. اسرار بسیار ترسناکی در این محصول نهفته است که چنانچه از آن ها آگاهی داشته باشید بدون تردید به هنگام استفاده از آن مردد خواهید شد. ساخارین به عنوان یک شیرین کننده مصنوعی با قندی بسیار بالا می تواند به عنوان یک ماده سرطان زا برای انسان شناخته شود. علاوه بر این فلوراید یکی دیگر از مواد سرطانزای موجود در خمیر دندان اثرات ناسالم بیشماری را برای افراد ایجاد خواهد نمود.

صابون های ضد باکتری

در نگاه اول به نظر می‌رسد که صابون ضد باکتری می‌تواند به خوبی تمام میکروب‌های آسیب‌رسان و باکتری ها را برای شما رفع کند. با این حال مطالعات اخیر سازمان پزشکی متحده آمریکا نشان می‌دهد که این صابون ها با وجود ماده ای به نام تری کلوزان ممکن است تداخلات هورمونی را برای افراد ایجاد کنند. علاوه بر این صابون ضد باکتری خطر ناباروری را نیز به مقدار زیادی افزایش می دهد. بلوغ زودرس و همچنین سرطان زا بودن از دیگر مشکلات صابون های ضدباکتری به شمار می‌رود. به هیچ عنوان از صابون های شیمیایی استفاده نکرده و سعی کنید روش های طبیعی را جایگزین آن کنید.

جمع بندی

علاوه بر محصولاتی که بیان کردیم و به عنوان مهمترین محصولات به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند، هنگام انتخاب و خرید مواد و محصولات غذایی نیز تهیه کنید دقت کافی به خرج دهید. با توجه به اینکه نظارت کافی برای تولید محصولات و مواد غذایی وجود ندارد، شما باید خود این عمل را انجام داده و برای حفظ سلامتی خود، تمام راهکارهای موجود را طی کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.