پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی شیائومی از مدل جدید می‌ نوت‌بوک ایر با پردازنده نسل هشتم اینتل

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی شیائومی از مدل جدید می‌ نوت‌بوک ایر با پردازنده نسل هشتم اینتل

مدل جدیدی از لپ‌تاپ می‌ نوت‌بوک ایر شیائومی با دو پردازنده نسل هشتم Core i5 و Core i7 اینتل معرفی شد.

شرکت شیائومی مدل مختلف از لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی می‌ نوت‌بوک ایر را معرفی کرد که مجهز به پردازنده نسل هشتم اینتل موسوم به کبی‌ لیک ریفرش (Kaby-Lake Refresh) است. این مدل لپ‌تاپ، با طراحی جذاب و قطعات قدرت‌مند ، برای اولین‌ بار در آگوست ۲۰۱۶ به عنوان رقیبی برای مک بوک ایر اپل معرفی و به بازار عرضه شد.

این شرکت سال گذشته، نسخه‌ای از می نوت‌بوک ایر را با بهره‌گیری از مودم 4G LTE معرفی کرد و مدل ۱۲.۵ اینچی را به نسل هفتم پردازنده Core M3 اینتل مجهز کرد که ۱۲ درصد عملکرد بیشتری نسبت به نسل ششم این پردازنده ارائه می داد. همچنین چند ماه پیش شیائومی یک لپ‌تاپ با نام می‌ نوت‌بوک پرو با صفحه‌نمایش ۱۵.۶ اینچی معرفی کرد که سخت‌افزار قدرت‌مندی در آن تعبیه گردید. از دیگر تغییراتی که این شرکت در سال گذشته روی لپ‌تاپ‌های خود اعمال کرد، می‌توان به ارتقاء می‌ نوت‌بوک ایر ۱۳.۳ اینچی به پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز و نسخه دوم پردازنده نسل هفتم Core i5 اینتل اشاره کرد؛ با توجه به اینکه هر دو مدل از حسگر اثر انگشت برای احراز هویت کاربران بهره می برنند.

با عرضه‌ی پردازنده‌های نسل هشتمی Core i اینتل، انتظار می رفت شیائومی مدل ۱۳.۳ اینچی را با این پردازنده روانه بازار کند. که این امر با معرفی  مدل جدیدی از آن محقق شد. به طوریکه  با دو پردازنده نسل هشتم Core i5 و Core i7 اینتل می توانید آنها را خریداری کنید. هر دو مدل از ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع DDR4 و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی از نوع SSD با اتصال PCIe بهره برده و فضای ذخیره‌سازی آنها قابل گسترش است. در مدل ۱۳.۳ اینچی می‌ نوت‌بوک ایر همانند مدل‌های گذشته، از نسخه اختصاصی بلندگوهای AKG استفاده شده که تجربه صوتی خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد.

مدل جدید لپ‌تاپ ۱۳.۳ اینچی شیائومی، مجهز به کارت گرافیک GeForce MX150 انویدیا با حافظه اختصاص ۲ گیگابایت است؛ درحالی‌که نسل قبل، امجهز به کارت گرافیک GeForce 940MX با یک گیگابایت حافظه اختصاصی بود. همچنین در این مدل سنسور اثر انگشت به سمت راست در بالای ترک‌پد جهت تسریع فرآیند ورود به سیستم‌عامل تعبیه شده است.

حاشیه‌های نمایشگر می‌ نوت‌بوک ایر شیائومی تنها ۵.۵۹ میلی‌متر ضخامت دارد و رزولوشن آن 1080p است. مدل‌های جدید با سیستم خنک‌کننده بهبود یافته همراه شده‌ است که از تیغه‌های فلزی فوق‌العاده نازک به‌منظور کنترل دمای قطعات و افزایش کارایی استفاده می‏‌کند. علاوه‌ بر این، مدل‌های جدید می‌ نوت‌بوک ۱۳ تنها ۱۴.۸ میلی‌متر ضخامت دارند و وزن آن‌‏ها به ۱.۳ کیلوگرم می‌‏رسد. به گفته شیائومی، شارژدهی هر دو مدل با یک‌ بار شارژ کامل به ۹.۵ ساعت دوام خواهد داشت؛ می‌ نوت‌بوک ایر ۱۳.۳ اینچی جدید از نسخه اصلی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ استفاده می‏‌کند و نسخه خانگی مجموعه آفیس ۲۰۱۶ مایکروسافت روی آن‌‏ها اجرا خواهد شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.