پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

معرفی دو لنز پرایم جدید توسط لایکا

شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

معرفی دو لنز پرایم جدید توسط لایکا

لایکا از دو لنز پرایم جدید خود با نام APO-Summicron-SL  و با فاصله ‌های کانونی ۷۵ و ۹۰ میلی‌ متری رونمایی کرد.

این دو لنز تله فتو پرایم برای دوربین های فول¬فریم و بدون آینه سری SL خود رونمایی کرد . البته این لنز‌ها با دوربین ‌های کراپ این شرکت مثل سری TL و سری CL که ضریب کراپ ۱.۵ دارند نیز سازگار می باشد.

لنز‌های پرایم ۷۵ میلی‌متری و ۹۰ میلی‌متری APO-Summicron-SL F2 ASPH که از طراحی Apochromatic  بهره می برند موجب کاهش پدیده¬ی اعوجاج رنگی (Chromatic Abberation) می‌ شوند. همچنین هردو لنز دارای یک عدسی ناکروی و حداقل فاصله‌ی فوکوس ۰.۵ متر (لنز ۷۵ میلی‌متری) و ۰.۶ متر (لنز ۹۰ میلی‌متری) می باشند. حداکثر بزرگنمایی این دو لنز 0.2X بوده و به سیستم فوکوس Dual Synchro Drive مجهز هستند که بنابر ادعای لایکا می‌تواند در مدت زمان ۲۵۰ میلی ‌ثانیه در طول محدوده‌ی کانونی (Focal Range) حرکت کند .

لایکا در بیانیه‌ی رسمی زیر این دو لنز را شرح داده است:
   شرکت آلمانی Leica Camera از لنز‌های پرایم جدیدی برای دوربین‌های سری SL پرده ‌برداری می‌ کند. دو لنز جدید APO-Summicron-SL 75 mm f/2 ASPH و APO-Summicron-SL 90 mm f/2 ASPH عملکردی فوق‌العاده و بهترین مهندسی در طراحی جمع‌وجور را به نمایش می گذارند.

در 15 ژانویه 2018 لایکا دو نسخه اول از سری جدید لنزهای با عملکرد بالای Summicron-SL را برای دوربین‌های سری SL لایکا معرفی کرد. این دو لنز که در ماه فوریه برای عکاسان قابل دسترس خواهد بود، به ‌خوبی با سیستم اتوفوکوس بسیار سریع دوربین‌های سری SL کار می ‌کنند و مانند تمامی لنزهای سری SL، این دو لنز هم با بهترین مواد اولیه برای داشتن عمر مفید طولانی، در آلمان طراحی و ساخته شده اند و همواره در شرایط بسیار سخت عکاسی حرفه ای، دوام بالایی داشته و بهترین کیفیت تصویر را برای عکاسان فراهم می سازند.

    فاصله‌ی کانونی این دو لنز SL، برای انواع مختلف عکاسی، به ‌خصوص عکاسی پرتره بسیار ایده ‌آل می باشد. به عنوان نمونه لنز ۷۵ میلی‌متری APO-Summicron-SL F/2 ASPH قادر به ثبت پرتره های طبیعی بسیار فوق العاده ای می باشد و لنز 90 میلی ‌متری APO-Summicron-SL F/2 ASPH، با فاصله‌ی کانونی تله ‌فوتوی کلاسیکش، برای افرادی که می ‌خواهند سوژه‌ کاملا از پس‌ زمینه جدا شود، بسیار مناسب می باشد و به وسیله آن می ‌توانند پرتره‌ های هنری بسیار ایده ‌آلی از افراد خلق کنند. از دیگر ویژگی های فوق العاده این دو لنز می توان به اتوفوکوس سریع و بی صدای آن ها اشاره کرد؛ در نتیجه این قابلیت عکاس دیگر مجبور نیست حتی برای لحظه ای کوتاه منتظر بماند و می تواند از بهترین حالت سوژه در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین تصویر را ثبت نماید.

طراحی و ساخت این دو لنز پیشرفته¬ی سری SL، نمایانگر نوآوری مستمر در توسعه¬ی لنز برای دوربین های سری SL لایکا می باشد. برای تولید این لنزها، به طور اختصاصی دقیق ترین و مدرن ترین روش های ساخت و تکنولوژی های اندازه گیری توسعه داده شده است. ابعاد بسیار جمع ‌و جور، وزن بسیار سبک‌ تر و قابلیت حمل بیشتر این دو لنز و از همه مهمتر کیفیت تصاویر ثبت شده با آن ها، نتایج این پیشرفت و توسعه می باشد. با گذر زمان قابلیت ها و لنزهای جدید به تکامل خود ادامه داده اند، وارد شدن این دو لنز پرایم جدید به مجموعه لنزهای قبلی، دامنه¬ی لنزهای سری SL لایکا را برای عکاسان افزایش می دهد و در حال حاضر دو لنز زوم و سه لنز پرایم در دسترس عکاسان قرار دارد. اکنون گزینه های بیشتری برای انتخاب در دسترس مشتریان فعلی دوربین های سری SL لایکا قرار گرفته تا تجربه¬ی عکاسی آن ها را تقویت کند و البته مشتریان جدید نیز از حق انتخاب بیشتری برای خرید لنز برخوردارند.

این لنز ها به سیستم اتوفوکوس جدید و سریع تر مجهز می باشند که محدودیت حداقل فاصله¬ فوکوس آن برای عکاسی از سوژه های خیلی نزدیک، بسیار کمتر می باشد. در تمامی لنز های سری Summicron-SL، از نیروی بسیار قوی موتور‌های پله‌ ای با تکنولوژی «Dual Syncro Drive» برای سیستم اتوفوکوس استفاده شده است. این سیستم پیشرفته¬ی فوکوس موجب می شود تا طول محدوده¬¬ی کانونی لنز در حدود 250 میلی ثانیه به طور کامل طی شود و در نتیجه آن عکاسان مطمئن خواهند بود که همواره سوژه شارپ و به طور کامل در فوکوس می باشد.

با توجه به اینکه هر دو لنز Summicron-SL در حداکثر گشودگی دیافراگم خود یعنی F/2، بالاترین عملکرد و کیفیت تصویر را ارائه می دهند، بنابراین برای عکاسی در نور کم و شرایط نوری سخت نیز مناسب خواهند بود. قولی که لایکا‌ در خصوص قابل استفاده بودن حداکثر گشودگی دیافراگم در لنز‌های سری SL داده بود، برای این لنز‌های جدید نیز صادق است. کاربران می‌توانند مطمئن باشند که این‌ لنز‌ها همواره تصاویری بسیار شارپ تولید خواهند کرد. در ساخت لنزهای Summicron-SL، دقت و توجه بسیار زیادی برای جلوگیری از تشکیل نور‌های ناخواسته و بازتاب نور در داخل لنز صورت گرفته است. بهبود طراحی مکانیکی و اپتیکال و همچنین استفاده از پوشش‌های بسیار با کیفیت روی سطح هر لنز، تا حداقل میزان ممکن وقوع بازتاب‌ های ناخواسته را کاهش می ‌دهد. پس عکاسان لنزی را خواهند داشت که تصاویری با کنتراست بسیار بالا ثبت می کند، در حالیکه سایر لنز ها درگیر مشکلات «Flare» و «Ghosting» می باشند که ارزش عکس را کم می کند.

    در هر سیستم‌ تصویربرداری اپیتکال، تمام اِلمان‌ های شیشه ‌ای از جمله لنز دوربین، گاهی ممکن‌ است منجر به بروز پدیده‌ی شکست رنگ‌ های مختلف نور با طول‌ های متفاوت شوند؛ پس تمام پرتو‌های نور ساطع‌ شده از یک سوژه چند رنگ، همیشه بر روی یک نقطه متمرکز نمی ‌شوند. این نقیصه موجب بروز پدیده‌ی اعوجاج رنگی (Chromatic Abberation) می شود. جهت کاهش اعوجاج رنگی تا حداقل میزان ممکن، هر دوی این لنزها از طراحی «Apochromatic»‌ بهره می‌ برند که این امکان را برای عکاسان فراهم می کند که بدون تشکیل یک خط صورتی یا سبز در لبه سوژه‌ هایی که از پشت به آن‌ها نور تابیده می‌شود، در صحنه ‌هایی با کنتراست بالا اقدام به عکاسی کنند. جهت دستیابی به عملکرد بهتر سیستم اپتیکال این لنز‌ها، اغلب ۱۱ اِلمان اپتیکی آن‌ها، از جمله یک عدسی ناکروی، به ویژگی پراکندگی بسیار جزئی نور (Anomalous Partial Dispersion یا Low Dispersion Glass) مجهز می باشند و از شیشه‌ های حساس، کیفیت بالا و با فرمولی خاص ساخته شده‌ اند. در صورتی که ویژگی های مدرنی که به آن اشاره کردیم وجود نمی داشتند، تصاویر ثبت شده دچار پدیده ‌های اعوجاج رنگی، «Flare»، ««Ghosting و پراکندگی نور می شدند. در حقیقت دلیل اصلی شفاف بودن تصاویر ثبت شده با لنز لایکا و خاص بودن این لنزها به علت وجود شیشه های اپتیکی که بسیار خوب اصلاح شده اند، می باشد. این لنزها را می توانید از ماه فوریه از فروشگاه های لایکا، مغازه ها و نمایندگی ها خریداری کنید. همچنین در نیمه دوم سال 2018، لنز های جدید Summicron-SL 35 mm f/2 ASPH و APO-Summicron-SL 50 mm f/2 ASPH برای دوربین‌های سری SL لایکا عرضه می شود که موجب تنوع بیشتر لنز‌های پرایم برای این دوربین‌ها خواهد شد.


هر دوی این لنزها ابعاد (۱۰۲ × ۷۳ میلی‌متر) و قطر دهانه‌ (۶۷ میلی‌متر) برابری داشته و وزن آن ها نیز تقریبا یکسان می باشد یعنی 700گرم و 720 گرم. ضمن اینکه هر دو لنز در برابر گرد و خاک و رطوبت مقاوم هستند.

مدل 75 میلی متری این لنز با برچسب قیمت 4750 دلاری و مدل 90 میلی متری با برچسب قیمت 5150 دلاری در ماه فوریه روانه بازار خواهند شد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.