پربازدیدترین مطالب

سبک زندگی و سلامت

معرفی بهترین فیلم های سینمایی جهان

سه شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳

معرفی بهترین فیلم های سینمایی جهان

معرفی بهترین فیلم های سینمایی جهان

بدون تردید لذت دیدن بهترین فیلم های سینمایی جهان می‌تواند احساس وصف نشدنی برای ما داشته باشد. امروزه با گسترش صنعت سینما در کشورهای مختلف دنیا، فیلم های سینمایی با کیفیت بسیار بالا و در ژانرهای مختلف تولید می شود. کاربران متناسب با سلیقه خود می توانند بهترین فیلم های سینمایی جهان را انتخاب کرده و از دیدن آن ها لذت ببرند. بدون تردید اگر بخواهیم بهترین فیلم های سینمایی جهان را معرفی کنیم باید طیف گسترده‌ ای از سبک های مورد علاقه افراد و ژانرهای موجود را بررسی کرده تا بر اساس منابع مختلف بهترین فیلم ها را بتوانیم معرفی کنیم.

با وجود این که امروزه یکی از رایج ترین و قدیمی ترین منابع بررسی فیلم های سینمایی جهان، وب سایت imdb رتبه بندی خود را از فیلم های سینمایی انجام می دهد، ولی بسیاری از افراد بر این باورند که این رده بندی موجود نمی تواند کاملاً کاربردی باشد. با توجه به اینکه هر کدام از افراد بخش خاصی از سبک های سینمایی را می پسندند، ممکن است در میان لیست بهترین فیلم های سینمایی جهان، نام اثرات مد نظر آن ها وجود نداشته باشد.

بهترین فیلم های سینمایی جهان کدام است؟

با وجود این که انتخاب بهترین فیلم های سینمایی جهان می تواند کاری دشوار باشد، ولی ما با بررسی شرایط مختلف فیلم های سینمایی سعی کرده ایم بخشی از این فیلم ‌ها را برای شما بیان کنیم.

رستگاری در شاوشنگ

بدون تردید بسیاری از افراد فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنگ را به عنوان بهترین فیلم سینمایی تاریخ در نظر می‌ گیرند.

جالب است بدانید که فیلمنامه نویس فیلم سینمایی رستگاری در شاوشنگ یعنی فرانک دارابونت، پیشنهاد عجیب دو و نیم میلیون دلاری را در آن زمان جهت واگذاری فیلمنامه رد کرد و معتقد بود که اثر ارائه شده توسط وی می تواند یک خلق کاری بزرگ باشد. این فیلم سینمایی زیبا با بازی تیم رابینز و مورگان فریمن توانست برای هشت جایزه اسکار نامزد شده و جالب است که تمام رقابت را به فیلم فارست گامپی باخت که در رده دوازدهم بهترین فیلم های سینمایی جهان جای دارد.

پدرخوانده

بدون تردید بررسی لیست بهترین فیلم های سینمایی جهان در رده های نخست، ما را به فیلم ‌پدرخوانده خواهد رساند.

این فیلم که یکی از مورد احترام ترین فیلم های تاریخ سینمای دنیا شناخته می‌شود، داستان زندگی گروهی گانگستر و خلافکار را از زوایای دید یک فرد به نمایش می گذارد. مجموعه جمع شده برای تولید فیلم سینمایی پدرخوانده، اعم کارگردان، گروه بازیگران و فیلمنامه نویس به عنوان بهترین تیم سازنده فیلم های سینمایی تاریخی شناخته می شوند. جالب است بدانید فیلم پدرخوانده توانست بر فرهنگ غرب تاثیر چشمگیری بگذارد.

خوب، بد، زشت

اگر به فیلم های وسترن علاقه‌ مندید، بدون تردید باید تا کنون چندین بار مشغول به تماشای فیلم خوب، بد زشت نشسته باشید.

این فیلم با بازی کلینت ایستوود به خاطر موسیقی متن و نوع فیلمبرداری، از محبوب ترین فیلم های تاریخ جهان شناخته می‌شود. با این حال در ژانر کاری خود فیلم خوب، بد، زشت به عنوان بهترین فیلم شناخته می شود.

۱۲ مرد خشمگین

یکی از جذابیت های به کار رفته در فیلم دوازده مرد خشمگین، فیلمبرداری تمام بخش های آن در یک مجموعه به شمار می رود. فیلم ۱۲ مرد خشمگین داستان یک هیئت منصفه را بیان می‌کند که به دنبال رسیدن به یک نظر واحد هستند. با وجود اینکه فیلم ۱۲ مرد خشمگین موفقیت چشمگیری در سینما نداشت ولی پس از نمایش تلویزیونی توانست به عنوان یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی جهان خود را معرفی کند.

ارباب حلقه ها

فیلم سینمایی ارباب حلقه ها در 3 قسمت به بازار ارائه شده است.

جالب است بدانید که حلقه سوم این فیلم توانست برنده ۱۱ اسکار شده و هم رده با فیلم تایتانیک و بن هور در این زمینه عمل کرده است. علاوه بر این فیلم ارباب حلقه ها تنها فیلم فانتزی به شمار می رود که توانسته جایزه اسکار بهترین فیلم سال را دریافت کند.

کازابلانکا

فیلم کازابلانکا که در سال ۱۹۴۲ تولید شده و در درام عاشقانه و جنگی به سینما معرفی شد، با توجه به اینکه مصاحبه با حمله متحدین به شمال آفریقا پخش شد، توانست پرفروش ترین فیلم زمان خود لقب گیرد. این فیلم درام - تاریخی با کسب ۳ اسکار به خوبی خود را در میان بهترین فیلم های سینمایی جهان جای داده است.

فارست گامپ

یکی از جالب ترین و منحصر به فردترین فیلمنامه هایی که تاکنون توانسته خود را به عنوان بهترین گزینه در دنیای سینما معرفی می‌کند، بدون تردید فیلمنامه فارست گامپ است. این فیلم که داستان زندگی یک پسرک کند ذهن اما مهربان را بیان می کند در واقع به خوبی وقایع تاریخی مهم آمریکا را در دهه گذشته را به شما نمایش می دهد.

به هنگام عرضه فیلم فارست گامپ در سال ۱۹۹۴، این فیلم توانست پس از فیلم شیرشاه به عنوان دومین محصول پرفروش خود را معرفی نماید. جذابیت و ایده خلاقانه این فیلم با استفاده از تام هنکس به عنوان بازیگر نقش اول دو چندان شده و هم اکنون نیز از این محصول به عنوان یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی تاریخ جهان یاد می شود.

ماتریکس

مجموعه سه گانه ماتریکس که در سال ۱۹۹۹ نخستین قسمت خود را در ژانر علمی - تخیلی تولید کرد با بازی چندین بازیگر مشهور جهان مانند هوگو ویوینگ، کیانا ریوز و لارنس فیشبرن به بهترین شکل ایده های فیلمنامه نویس و کارگردان را توانست به اجرا درآورد. نوع ساخت این فیلم به شکلی است که آمیزه ‌ای از هنرهای رزمی و اکشن در کنار مفاهیم پیچیده فلسفی در یک جامعه پادآرمان شهر را به تصویر می‌کشد.

در این فیلم ماشین ‌آلات هوشمند توانسته اند بر انسان ها غلبه کرده و در طرف مقابل آن ها، یک برنامه نویس کامپیوتر توانست به خوبی به رویارویی با آن ها بپردازند. مهمترین ویژگی ها و شاخصه های فیلم سینمایی ماتریکس که منجر به کسب شهرت جهانی آن شد می توان به جلوه بصری تعقیب گلوله در آن اشاره نمود.

سایر گزینه

بدون تردید در کنار فیلم هایی که بیان کردیم چندین گزینه دیگر می توانند در این مجموعه قرار گیرند. فیلم سینمایی تایتانیک، فیلم سینمایی تلقین، فیلم سینمایی تروی و مجموعه فیلم های ترمیناتور از جمله گزینه هایی هستند که می توان از آن ها به عنوان بهترین فیلم های سینمایی جهان نام برد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.