پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان اندروید

سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴

محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان اندروید

محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان اندروید

در عصر حاضر گوشی های هوشمند به جز جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده اند؛ و زندگی کردن بدون آن ها قابل تصور نیست. با وجود اپلیکیشن های پیام رسان ارتباطات متحول شده است و نحوه تعامل افراد با یکدیگر را تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از اپلیکیشن های پیام رسان که محبوبیت زیادی در میان کاربران دارند، بپردازیم.

1-کلاب هاوس (Club House)

یکی از اپلیکیشن های پیام رسان که به تازگی نامش بر سر زبان ها افتاده و از سوی کاربران با استقبال شگفت انگیزی مواجه شده،  پیام رسان Club House است.  لیست اپلیکیشن های پیام رسان محبوب مدت‌ها دست‌نخورده باقی مانده بود تا اینکه سرو کله شبکه‌ی اجتماعی صدا محوری با نام «Club House» پیدا شد.Club House در مدت کوتاهی شاهد جهش بیش‌ از ۱۰ میلیونی در تعداد کاربران بود و خیلی زود در بین اپلیکیشن های پیام رسان جایگاهی برای خود دست پا کرد.این شبکه اجتماعی محبوب توسط پل دیویسون و روهان ست در آوریل 2020 بنیان گذاری شد و نسخه اندروید آن از تاریخ 19 اردیبهشت 1400در اختیار کاربران اندرویدی قرار گرفته است.

2-تلگرام Telegram

Telegram پادشاه بی چون چرای اپلیکیشن های پیام رسان امروزی است. به واسطه امکانات فراوان و قابلیت های سفارشی سازی متعددی که در آن قرار دارد، هنوز در بین کاربران از محبوبیت خاصی برخوردار است و نمی توان جایگزین مشابهی در بین اپلیکیشن های پیام رسان، برای آن یافت.آمار و ارقام که درباره این پیام رسان منتشر می شود از جایگاه مهم Telegram حکایت دارد. بیش از 400 میلیون کاربر فعال و جابجایی بیش از 15 میلیارد پیام به صورت روزانه، آمار خیره کننده ای برای اپلیکیشن پیام رسان رقم زده است. جالب است بدانید بیشترین استفاده کنندگان از Telegram ایرانیان هستند؛ که با 50 میلیون کاربر فعال در صدر جدول بیشترین استفاده کنندگان از این شبکه اجتماعی در جهان ، قرار دارند.

3-واتساپ(WhatsApp)

WhatsApp یکی دیگر از اپلیکیشن های پیام رسان است که بعد از فیلترینگ تلگرام در ایران، به محبوبیت رسید. هر چند قابلیت ها و امکانات WhatsApp به اندازه تلگرام نیست. اما امنیت بالا در ارسال و دریافت پیام و نیز امکان برقراری تماس صوتی و تصویری، باعث شده کاربران در استفاده های روزمره از آن استفاده کنند. WhatsApp در سال 2009  توسط برایان اکتون و جین کوم دو تن از توسعه دهندگان پیشین Yahoo راه اندازی شد و خیلی زود توانست کاربران زیادی را به سمت خود بکشاند. در سال 2012 تعداد کاربران این پیام رسان به 200 میلیون نفر رسید و Facebook را مجاب کرد تا با پیشنهاد رقم 19 میلیارد دلاری WhatsApp را از صاحبانش خریداری کند. آنهم از کسانی که قبلتر درخواست استخدامشان در فیسبوک رد کرده بود!

4-سیگنال (Signal)

Signal یک اپلیکیشن پیام رسان صوتی، تصویری و متنی است که توسط برایان اکتون یکی از بنیان گذاران پیام رسان واتساپ و با بودجه ای 50 میلیون دلاری در سال 2018 ساخته شد و به صورت رسمی پا به دنیای اپلیکیشن های پیام رسان گذاشت. شعار معروف Signal"حفظ حریم خصوصی کاربران" است و  برای اطمینان از نیل به این هدف؛ امنیت کاربران به طور منظم و پیوسته توسط کارشناسان متخصص بررسی می شود. عملیات رمزنگاری و رمزگشایی پیام ها بین طرفین به شکل End to End Encryption اتفاق می افتد و امکان  جاسوسی یا دسترسی به محتوای پیام ها توسط هیچ کس حتی خود شرکت Signal  وجود نخواهد داشت و تنها افرادی که در طرفین مکالمه قرار دارند می توانند محتوای ارسالی و دریافتی را رصد کنند.

5- مسنجر فیس بوک (Facebook Messenger)

اپلیکیشن پیام رسان Facebook Messenger توسط شرکت فیس بوک  منتشر شد و از انواع پیام ها پشتیبانی می کند. این پیام رسان در ابتدا با نام "چت فیس بوک" شناخته می شد تا اینکه در سال 2011 به صورت رسمی و در قالب یک برنامه مستقل برای پلتفرم اندروید منتشر شد. این مسنجر از معدود اپلیکیشن های پیام رسان بود که با استقبال خوبی از سوی طرفداران و استفاده کنندگان Facebook مواجه شد؛ تا جایی که پس از جدایی از Facebook در سال 2015 پس از گذشت سه سال تعداد کاربرانش از 600 میلیون به یک میلیارد و دویست میلیون نفر افزایش یافت.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.