پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

لپ تاپ ال جی گرم جدید با عمر باتری یک روزه

یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

لپ تاپ ال جی گرم جدید با عمر باتری یک روزه

شرکت ال جی در نمایشگاه CES امسال از لپ تاپ الی جی گرم جدید خود (LG Gram) که نسل جدید لپ تاپ های ال جی میباشد، رونمایی خواهد کرد. شرکت ال جی تضمین کرده است که باتری این لپ تاپ ضمن باریک و سبک بودنش یک روز کامل شارژ خواهد داشت.

ال جی یک ماه مانده به نمایشگاه CES 2018 رسما از سری جدید Gram که لپ تاپی باریک و سبک بوده، معرفی کرد. به گفته ی ال جی سری جدید این لپ تاپ که در سه اندازه 13.3 اینچی، 14 اینچی و 15 اینچی عرضه خواهد شد، از یک حافظه داخلی SSD همراه با یک حافظه اس اس دی خارجی و پردازنده های نسل هشتم Core i5  و  Core i7اینتل بهره خواهند برد.

سری Gram لپتاپ های ال جی، همیشه به وزن کم و باریک بودنشان معروف بوده اند. نسل جدید نیز ادامه دهنده راه گذشتگان خود می باشد. مدل های 13.3 اینچی و 14 اینچی ال جی گرم جدید نزدیک 900 گرم وزن داشته و مدل 15 اینچی نیز تنها کمی بیشتر از 1 کیلوگرم می باشد. عمر باتری ال جی گرم 14 اینچی با توجه به بنچمارک های منتشر شده در ابتدای سال حدود 23 ساعت می باشد.

عمر باتری مدل های سال 2018 لپ تاپ های ال جی بسیار ایده آل به شمار می آید. آن ها برای تخمین زدن مصرف باتری ال جی گرم جدید، کماکان از نسخه 2014 بنچمارک MobileMark استفاده کرده اند. کمپانی ال جی اعلام کرده که با هر بار شارژ، نسخه 13.3 اینچی تا 22.5 ساعت، مدل 14 اینچی تا 21.5 ساعت و مدل 15 اینچی این محصول تا 19 ساعت عمر باتری در اختیار کاربران قرار می دهد. باتری مدل های 2017 این محصول، 60 وات ساعت بوده در حالیکه در مدل های جدید به 72 وات ساعت ارتقا یافته اند.  

با توجه به فعالیت کوالکام در حوزه ساخت کامپیوترهای ویندوز 10 مبتنی بر تراشه های ARM، ظاهرا تمرکز اصلی لپ تاپ های مبتنی بر تراشه اینتل در نمایشگاه CES ماه آینده نیز بیشتر بر روی عمر باتری خواهد بود. در حال حاضر ال جی نیز تعهد عمر باتری یک روزه ارائه کرده است.

اگر واقعا لپ تاپ های مجهز به تراشه اینتل عملکرد خوبی در بخش باتری ارائه کنند، شاهد رقابت بسیار سنگینی بین آن ها و دستگاه های مبتنی بر تراشه ARM در سال آتی خواهیم بود؛ زیرا که فلسفه به وجود آمدن آن ها، عمر باتری بیشتر در مقابل سخت افزار نسبتا ضعیف تر بود. به هر ترتیب، در سال های گذشته دستگاه های زیادی را دیده ایم که ادعای عمر باتری یک روزه را داشته اند، به همین دلیل بایستی این محصولات دقیقتر بررسی شده و سپس نتایج آن ها را منتشر کنیم. قطعا در نمایشگاه CES بررسی دقیق تری از این محصول ارائه خواهد شد.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.