پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

لذت ثبت تصاویر با دوربین هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۸

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

لذت ثبت تصاویر با دوربین هواوی وای ۷ پرایم ۲۰۱۸

هواوی وای 7 پرایم 2018 از گوشی‌های میان‌رده‌ی تازه وارد بازار ایران است. در این مطلب به ویژگی‌های دوربین این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

از زمان معرفی دوربین‌های عکاسی مردم به این تکنولوژی جدید روی آوردند و لحظات زندگی خود را ثبت می‌کردند. با ورود گوشی‌های هوشمند و دوربین آنها دیگر دسترسی به دوربین آسان‌تر شد و تقریبا همه دیگر دارای دوربین عکاسی بودند و لحظات خوش خود را ثبت می‌کردند. حالا که گوشی‌های هوشمند جای خود را در زندگی عموم پیدا کرده‌اند دسترسی به دوربین و عکس‌برداری بسیار آسان‌تر شده است.

اما برای دسترسی به برخی از این دوربین‌های تعبیه شده در گوشی‌های هوشمند باید هزینه‌ی زیادی را پرداخت کنید. البته گزینه‌های دیگر و به صرفه‌تری نیز وجود دارد که می‌توانند تصویر‌های باکیفیت و مطلوبی را ثبت کنند. در حال حاضر تعداد گوشی‌هایی که دارای یک دوربین عقب هستند بسیار زیاد است که سامسونگ J7 2017 با دوربین 13 مگاپیکسلی و OPPO A83 از جمله آن‌ها هستند. به‌علاوه دوربین سلفی نیز امروزه بسیار اهمیت پیدا کرده است.

دوربین گوشی هوشمند هواوی وای 7 پرایم 2018 (Huawei Y7 Prime 2018) یک نمونه دوگانه است که از 2 لنز 13 مگلپیکسلی و 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. تصویر‌های گرفته شده توسط دوربین‌های دوگانه دارای جزئیات بیشتر و کیفیت بهتری هستند. به همین خاطر Huawei Y7 Prime 2018 یکی از بهترین گزینه‌های اقتصادی برای عکس‌برداری است. به‌علاوه این گوشی هوشمند مجهز به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با فلاش خودکار است. همچنین دوربین‌های این دستگاه از حالت AR پشتیبانی می‌کنند. با تمام این تعاریف باید بگوییم که اگر کیفیت دوربین برای شما در خرید گوشی‌های هوشمند میان‌رده اهمیت زیادی دارد، هواوی وای 7 پرایم 2018 بهترین پیشنهاد است.

کاربرد دوربین‌های دوگانه ایجاد عمق بیشتر برای تصاویر است تا عکس‌های ثبت شده دارای جزئیات بیشتر و کیفیتی بهتر باشند. عملکرد دوربین‌های دوگانه به مراتب بهتر از دوربین‌های تکی است.

دوربین دوگانه گوشی هواوی وای 7 پرایم 2018 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی که مسئول عکس‌برداری است به علاوه‌ی یک دوربین 2 مگاپیکسلی که حالت بوکه را با حداکثر 7 درجه ایجاد می‌کند تشکیل می‌شود. حالت بوکه ایجاد شده سبب وضوح پرتره می‌شود و تصاویری خارق‌العاده ثبت می‌کند.

سنسور 13 مگاپیکسلی گوشی هواوی وای 7 پرایم 2018 از 5 لنز دقیق نوری برخوردار است که موجب ثبت جزئیات دقیق در تصویربرداری خواهد شد. به‌علاوه این سنسور در یک فیلتر IR قرار دارد تا دوربین دوگانه این دستگاه عکس‌هایی با وضوح بیشتر به ثبت برساند.

در شرایط نوری نامناسب اکثر گوشی‌های هوشمند راهکار فلاش را در‌نظر گرفته‌اند، به همین دلیل فلاش LED از تجهیزاتی است که در همه‌ی گوشی‌های هوشمند یافت می‌شود. اما فلاش‌های معمولی در برخی موارد باعث ایجاد نور زرد یا نقره‌ای در عکس می‌شوند و گاهی رنگ قرمز را در چشمان سوژه پدید می‌آورند که خوشایند نیست. اما فلاش سلفی با تقسیم نور به صورت مساوی باعث ثبت عکس‌هایی با رنگ پایدار و روشن و جزئیات قابل توجه می‌شود و مشکلات مذکور را پیش نخواهد آورد.

فلاش LED اکثر گوشی‌های میان‌رده از نوع معمولی و غیرخودکار است. استفاده از این فلاش‌ها کار سختی است و در اکثر موارد تصویر با کیفیت مورد نظر به ثبت نخواهد رسید و رضایت کامل را جلب نخواهد کرد. اما دوربین سلفی گوشی وای 7 پرایم 2018 مجهز به یک فلاش خودکار با نورپردازی Selfie tone است که قادر به اندازه‌گیری میزان روشنایی محیط است تا نور مورد نیاز برای طبیعی کردن عکس را ایجاد کند. به‌علاوه دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این دستگاه قادر به زیباسازی تا 10 درجه است.

گوشی هوشمند وای 7 پرایم 2018 مجهز به نور مادون قرمز است. این قابلیت باعث تنظیم بهتر نور در هنگام عکس‌برداری می‌شود. فلاش Selfie tone می‌تواند نور را در چهره سوژه‌ها تشخیص داده و به صورت خودکار میزان روشنایی را طوری تنظیم کند که رنگ پوست طبیعی‌تر و بهتر به نمایش در‌آید. فلاش Selfie toning دارای یک CRI پیشرفته است که دقت رنگ در ثبت تصاویر را افزایش می‌دهد.

تمام این موضوعات نشان دهنده قدرت بی‌پایان کمپانی Huawei و تکنولوژی پیشرفته آنها در زمینه دوربین‌های تلفن‌های همراه می‌باشد که باعث معروفیت گوشی‌های هوشمند این شرکت بزرگ شده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.