پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

علائم خرابی برد گوشی سامسونگ

جمعه ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۲

علائم خرابی برد گوشی سامسونگ

علائم خرابی برد گوشی سامسونگ 

بدون تردید مهمترین بخش از گوشی های هوشمند، برد گوشی بوده که از ۷ قسمت تشکیل شده است. نوع ساخت برد هوشمند سامسونگ به شکلی است که از هرکدام از قسمت‌های آن، مدار های مختلفی عبور کرده و در بخش های مختلفی از برد، این مدارها به هم متصل می شوند. مکانی که مدارهای موجود در برد گوشی سامسونگ به هم متصل می شوند را متالیزه می‌گویند. عملکرد برد گوشی به شکلی است که هنگامی که در این بخش از گوشی های هوشمند ایراداتی به وجود بیاید نمی‌توان از قابلیت‌ های گوشی استفاده کرد، چرا که تمام قطعه های مهم گوشی ها در این بخش نصب شده‌اند. به همین علت برای تعویض یا تعمیر برد گوشی باید با اطمینان بالا، یک متخصص به بررسی و تعمیر آن بپردازد.

کاربرد برد گوشی

همانگونه که بیان کردیم، مهمترین بخش سخت افزاری گوشی های هوشمند، برد است. این بخش که به شما این امکان را میدهد که بتوانید از قابلیت های گوشی های هوشمند استفاده کنید. با توجه به اینکه عملکرد صحیح برد، ارتباط مستقیم با بهره بردن از قابلیت های گوشی هوشمند دارد، سعی کنید موارد مختلفی را در نظر گرفته تا از بروز خرابی در این بخش جلوگیری نمایید.

دلایل خرابی برد گوشی سامسونگ

دلایل و عوامل مختلفی وجود دارند که منجر به خرابی برد گوشی سامسونگ می‌شوند.

خیس شدن برد گوشی

یکی از مهمترین دلایلی که معمولاً هنگام خرابی برد گوشی سامسونگ می توان از آن نام برد، خیس شدن برد گوشی است.

چنانچه آب یا رطوبت بالا به برد گوشی برسد می‌توان بیان کرد که این بخش، قابلیت عملکرد خود را از دست داده و ممکن است اجزای اصلی آن مانند رام و یونیک هارد نیز با سوختگی امکان عملکرد را نداشته باشند. اگر قصد دارید از مشکلات این چنینی بر روی گوشی خود جلوگیری کنید، می‌توانید روی به خرید گلس با فناوری نانو پلیمر بیاورید. این نوع گلس کمک می‌کند تا از ورود مستقیم آب به درون بخش‌های داخلی گوشی جلوگیری شود.

ایجاد گرمای بیش از حد

از دلایل مهمی که منجر به خرابی برد گوشی سامسونگ می شود می توان به ایجاد گرما در برج گوشی اشاره نمود. همانگونه که می دانید استفاده طولانی مدت شما از گوشی‌های هوشمند هیچگونه آسیبی به آن‌ها نخواهد رساند. با این حال معمولاً پس از شارژ کردن کامل گوشی و استفاده طولانی مدت از آن ممکن است گرمای زیادی ایجاد شده و آسیب هایی به برد وارد شود. سعی کنید با خرید شارژرهای اورجینال و با کیفیت از وقوع چنین مشکلاتی جلوگیری کنید.

نصب بازی های سنگین

با توجه به اینکه نصب بازی های سنگین موجب می‌شوند که عملکرد تلفن بیش از حالت نرمال انجام پذیرد و گرمای زیادی در برد ایجاد شود، ممکن است این بخش با آسیب هایی مواجه شود. معمولاً مصرف بیش از حد باتری مای فراوانی را تولید خواهد کرد. به همین علت سعی کنید بازی هایی که از رام گوشی شما بالاتر هستند را به هیچ عنوان بر روی گوشی خود نصب نکنید.

آسیب فیزیکی و ضربه دیدن

متاسفانه برخی از کاربران هیچگونه محافظتی از گوشی های هوشمند خود انجام نمی دهند. چنانچه از گوشی خود به صورت اصولی مراقبت نکنید ممکن است با آسیب رسیدن به صفحه گوشی، بخش‌های دیگری از آن نیز معیوب شوند. اگر بخش های داخلی و قطعات موجود بر روی برد با آسیب مواجه شوند، این بخش نمی تواند عملکرد مناسبی برای شما ارائه دهند.

استفاده از شارژرهای فیک و باتری بی کیفیت

متاسفانه شرایط بازار به شکلی است که امروزه بسیاری از محصولات و لوازم جانبی با کیفیت بسیار پایین و به صورت فیک در بازار عرضه می شوند. اگر بر روی گوشی هوشمند خود از باتری و شارژر و بی کیفیت استفاده می کنید، باید منتظر خطرات بالقوه‌ای برای گوشی خود باشید. چنانچه قصد خرید باتری و شارژ را دارید با مراجعه به یک فروشگاه معتبر، گزینه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

علائم خرابی برد گوشی سامسونگ

علاوه بر دلایلی که ممکن است منجر به خرابی برد گوشی سامسونگ شوند، علایم مختلفی وجود دارند که به شما بیان می کنند این بخش از گوشی‌ های هوشمند با ایراداتی مواجه شده اند.

یکی از مهمترین نکات و علائمی که همواره به هنگام خرابی برد گوشی سامسونگ با آن مواجه می شوید، هنگ کردن مداوم موبایل است. با این وجود گوشی به صورت خودکار ریستارت شده و نمی توانید از قابلیت های آن بهره ببرید. علاوه بر این، خاموش شدن کامل گوشی و عدم روشن شدن مجدد آن نیز خبر از خرابی برد می‌دهد. اگر گوشی شما به صورت مکرر و بدون توقف خاموش و روشن می‌شود، می‌توانید برد آن را به عنوان مهم ترین عامل مشکل به وجود آمده بیان کنید.

گیر کردن گوشی بر روی لوگو هنگامی که قصد روشن کردن آن را دارید از علائم خرابی برد گوشی سامسونگ محسوب می‌شود. در این شرایط هنگامی که اقدام به روشن کردن گوشی می کنید، گوشی شما به طور کامل بالا نیامده و بر روی لوگو قفل می‌شود.

در کنار مواردی که بیان کردیم، گاهی اوقات گوشی با وجود اینکه روشن شده و قابلیت برقراری تماس از طرف دیگران را دارد ولی صفحه نمایش شما کاملا خاموش مشاهده می شود.

اگر گوشی شما شارژ نمی شود یا به صورت مکرر شارژ آن خالی می‌شود نشان از خرابی برد گوشی می دهد. در مواقعی نیز عدم عملکرد اسپیکر، دوربین یا بخش های دیگر نیز به عنوان نشانه های خرابی برد گوشی نام برده می‌شوند. گاهی اوقات هنگامی که برد گوشی سامسونگ با ایراداتی مواجه شود، هنگام روشن شدن آن خطاهای و پیغام های ناشناسی به زبان انگلیسی بر روی صفحه نمایش ارائه می‌شوند.

جمع بندی

با توجه به اهمیت بسیار بالایی که برد گوشی‌های هوشمند دارد، چنانچه با مشکل در این زمینه مواجه شده اید، مراجعه به یک مرکز تخصصی برای رفع مشکل از مهمترین نکات شناخته می شود. سعی کنید با بررسی کامل گوشی هوشمند خود، اطمینان حاصل کنید که ایرادات به وجود آمده از قسمت برد بوده و قابلیت تعمیر دارند. استفاده از قطعات اورجینال و تعمیر به شکل اصولی کمک می کند تا در سریعترین زمان، مشکل به وجود آمده در برد گوشی سامسونگ را برطرف کنید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.