پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

عصر تکامل گوشی های هوشمند با ورود فناوری هوش مصنوعی

دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

عصر تکامل گوشی های هوشمند با ورود فناوری هوش مصنوعی

فناوری هوش مصنوعی به سطح جدیدی از بهره وری دست یافته است. بنابر گفته ی کوین چا (Kevin Cha) مدیرعامل LG Electronics در منطقه ی خاورمیانه و آفریقا, با وجود رشد نوآورانه و پایدار هوش مصنوعی، کلمه ی هوشمند در دوره ی تکامل گوشی های هوشمند، تعریف دیگری به خود گرفته است.

با ورود فناوری هوش مصنوعی به دوره ی معاصر و دست یافتن به سطح جدیدی از بهره وری, زندگی افراد را در بسیاری از جهات تقویت می کند. با وجود نوآوری های فناورانه و سرعت درانجام برخی از فرایندهایی که تاکنون شاهد ان بودیم از این فناوری می توانیم به عنوان یکی از فناوری های سرعت بخش یاد کنیم. فناوری هوش مصنوعی با قابلیت نامرئی بودن ان مثل برق, زندگی ما را در همه ی جهات تحت تاثیر قرار می دهد. احتمالا در طی سی سال اینده شاهد سوال هایی از قبیل اینکه چگونه ما می توانستیم امور روزمره ی مان را با بدون ابزارالات دیجیتالی انجام دهیم, خواهیم شد. مشابه به عصر حاضر که نمی توانیم زندگی را بدون گوشی لحظه ای تصور کنیم.

تا به حال فناوری هایی از قبیل حسگر اثر انگشت, دوربین دوگانه, و غیره که هم اکنون تبدیل به استاندارد شده اند گوشی های هوشمند را متاثر کرده بودند اما هم اکنون هوش مصنوعی است که جایگاه متحول کنندگان قبلی را از ان خود کرده است و مسیر جدیدی را در پیش روی خود قرار داده است. طی سی سال گذشته ما نظاره گر رشد و نواوری های فوق العاده در صنعت تکنولوژی بوده ایم. روند تغیرات در چند سال اخیراز ماشین حساب های جیبی به کامپیوتر بوده است ولی اکنون چنان پیشرفتی در عصر تکنولوژی داشته ایم که ابر رایانه های دهه 80 میلادی به پای کامپیوترهای جیبمان نمی رسد.

تکامل تکنولوژی با سرعتی باورنکردنی, از خود مشتری در خرید گوشی های جدید پیشی گرفته است. اما کسب وکار نقش اصلی را در رشد پایداری و کاربرد این فناوری دارد. این اولین باری است که هوش مصنوعی مارا به سمت پیشرفت و تحول سوق می دهد.

سرعت زیاد تغییر و تحول فناوری, منجر به پیشرفت خارق العاده می شود مانند ارتباط تمام مردم کره ی زمین و وسایل به یکدیگر, دسترسی پنج میلیارد نفر به موبایل, و هم چنین ارتباط سه میلیارد نفر از طریق اینترنت است. بر اساس گزارش مجمع اقتصاد جهانی 50 میلیارد از اشیاء و چیزهای مختلف (از یک لامپ ساده گرفته تا یخچال و جاده‌ها و لباس‌ها) در طی سال های آینده به اینترنت متصل می شوند.

معمولا در هر نسلی با همکاری شماری از تکنولوژی های مختلف با یکدیگر, تحول بزرگی ایجاد می شود. در دهه اخیر با رشد اینترنت و افزایش پهنای باند, محصولاتی که بیشتر با حس بصری افراد در ارتباط هستند, کانون توجه قرار گرفتند. این مشابه با هوش مصنوعی است که یکی از متحول کنندگان تکنولوژی به شمار می رود.

امروزه شاهد همگانی شدن هوش مصنوعی هستیم این همگرایی باعث افزایش قدرت محاسبه تحلیل کلان داده و یادگیری ماشینی میشود وقادر است جهان امروزی که در آن زندگی می کنیم وارتباطات ما با دنیای فناوری و کامپیوتر راعوض کند  

انقلاب هوش مصنوعی تاثیرات زیادی برحوزه موبایل داشته وهمچنین فرصت های بی نظیری به وجود آورده است. سرعت پیشرفت هوش مصنوعی را میتوان پیش بینی کرد که این انقلاب تا چندسال آینده همه چیزراتحت تاثیر قرار داده وعوض خواهد کرد .البته این انقلاب بسیا متفاوت است ازچیزی که تصورمیکنیم .زیرا صرفا مساله افزایش قدرت پردازش گوشی های هوشمند نیست بلکه مابا اصل پردازش کار داریم؛ موضوع پردازش به کلی تغییر میکندوگوشی ها به این مجهز میشوند که خود به خود یاد بگیرند بهترین راه برای انجام کار کدام است.

شرکت های گوشی سازی مدتی است که هوش مصنوعی را بر روی گوشی ها جدید خود پیاده سازی کرده اند بطوری که  درنسل قبلی گوشی ها برای هوش مصنوعی پایه ی فضای ذخیره سازی ابری را درنظرگرفته بودند و برای کارکردن نیاز به اینترنت داشت .اما اکنون در گوشی های جدید مهندسان هوش مصنوعی را بصورت ترکیبی ازفناوری فضای ذخیره سازی ابری با سخت افزار هوش مصنوعی که روی این گوشی ها موجود است ارایه داده اند.

ابتکار شرکت ال جی برای عرضه محصولاتی که دارای AI هستند
امسال گوشی های هوشمند باتبلیغ گسترده فناوری هوش مصنوعی به عنوان فناوری که قادر است زندگی را تحت تاثیر قرار داده ومتحول کند معرفی شدند .ال جی که سالهاست متوجه ظرفیت هوش مصنوعی شده تمرکز خودرا بر روی بهره برداری از تمام ظرفیت های این فناوری گذاشته است.

استراتژی جالبی که ال جی بکار برده باعث شده تا محصولات AIاین شرکت بتوانندتجربه کاری فوق العاده ای برای بهبود سبک زندگی عرضه کنند. این شرکت هوش مصنوعی را به عنوان هسته اصلی نوآوری قرار داده است .

کارشناسان تفاوت یک گوشی دارای فنآوری هوش مصنوعی رابایک گوشی معمولی اینگونه بیان میکنند که یک حیوان خانگی داشته باشید یا یک سگ راهنما .درصورتی که حیوان خانگی صرفا فقط دستورات شما را اطاعت میکند در حالی که سگ راهنما علاوه بر اطاعت ، دستورات شمارا براساس بهترین مسیر هدایت میکند. تاثیری که هوش مصنوعی روی گوشی هوشمند دارد میتواند باعث بهتر شدن رابطه وهماهنگی سیستم با سخت افزارهای مانند دوبین,میکروفون و باطری شود. این اتفاق موجب می شود قابلیت های منحصر بفردی در گوشی خود کشف کنیم وباعث پیشرفت آن شود.

استراتژی که شرکت ال جی درمورد هوش مصنوعی در پیش گرفته توسعه قابلیت آن است بطوریکه بصورت مداوم به بازطراحی وتقویت قابلیت قبلی می پردازد تا بتوان بهتر و راحت تر از آن استفاده نمود .جالب است بدانید ارتقای هوش مصنوعی فقط منحصر به گوشی های جدید ال جی نمیباشد. بعضی قابلیت های AIتوسط آپدیت های دوره ای گوشی های قبلی نیز قابل دسترس میشوند.البته قبل از آن به مشخصات سخت افزاری وتوانایی گوشی ال جی دقت کنید تا بهترین تجربه کاری باتوجه به مشخصات گوشی ارایه شود

ال جی در ابتدای امسال در نمایشگاهCESهوش مصنوعی را معرفی کرد که میتوان به عنوان آینده شرکت ال جی ازآن یاد کرد که این شرکت با این معرفی عملا جهت گیری خود رابه طرف هوش مصنوعی رسما اعلام کرد .قابلیتی که سقف بالاتری از سرعت پردازش دارد و به سخت افزار محدود نمیشود تمرکز این شرکت در ادامه بر روی ساخت گوشی های بسیار هوشمند تر است واین شرکت مصمم است که تغیراتی را ایجاد کند که قرار است تجربه کاربری جدیدی را برای کاربران خود به ارمغان آورد

در طول 20سال گذشته دنیای موبایل همواره تکامل پیداکرده است . امروزه رفتار واتنظارات مخاطب و کاربران عوض شده وزیرساخت های فناوری قوی تر وتوانایی بیشتری دارند که باعث شده بعضی شرکت ها برای توسعه در راستای تغیرات دنیا وسوسه شوند. اما به اعتقاد کارشناسان اهمیت تمرکز روی آینده پیش رو بیشتر است و نباید درگیر تغیرات موقتی و مسایل حاشیه ای شد چرا که رویکردهایی که حاصل از تغییرات موقتی اند نه تنها نوآورانه نیست بلکه پایدار هم نخواهند بود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.