پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

شکایت اپل از یک استارت اپ کوچک به نام Prepear به دلیل شباهت لوگو

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۰

شکایت اپل از یک استارت اپ کوچک به نام Prepear به دلیل شباهت لوگو

شکایت اپل از یک استارت اپ کوچک به نام Prepear به دلیل شباهت لوگو

شرکت اپل از یک استارت آپ کوچک به نام Prepear به دلیل شباهت لوگو شکایت کرده است. در متن این شکایتنامه آمده است که لوگوی استارت آپ Prepear (که به شکل گلابی است) یادآور لوگوی اپل بوده و به کسب و کار این شرکت آسیب می‌زند! Prepear یک اپلیکیشن سلامتی برنامه ریزی خوراک کودکان است و با هیچکدام از محصولات اپل رقابت مستقیم ندارد.

 

خرید محصولات اپل

 

خرید اقساطی محصولات اپل

 

استارت آپ Prepear که شرکت Super Healthy Kids صاحب آن است، اپلیکیشنی است که هم در Google Play Store و هم در App Store موجود است و همانطور که گفته شد، با هیچکدام از محصولات و خدمات شرکت اپل رقابت نمی‌کند. حتی اگر چشم‌های لوچ هم داشته باشید می‌توانید تفاوت را احساس کرده و هیچ شباهتی بین دو لوگو نبینید؛ به غیر از اینکه هردوی آنها دو میوه متفاوت‌اند!

بیانیه رسمی استارت آپ Prepear که در اینستاگرام منتشر شده عبارت است از:
«به تازگی شرکت اپل، بله همان شرکت تریلیون دلاری معروف، تصمیم گرفته است که از کسب و کار کوچک ما شکایت کرده و ادعا کند که لوگوی ما شبیه لوگوی اپل بوده و به برند آنها لطمه می‌زند!

این موضوع ضربه مهلکی به ما وارد می‌کند؛ این مبارزه برای ما هزاران دلار هزینه خواهد داشت. نکته عجیب اینجاست که شرکت اپل از چندین شرکت کوچک دیگر که از میوه برای لوگوی خود استفاده کرده بودند نیز شکایت کرده است و این شرکت‌ها یا مجبور به تغییر لوگو و یا بستن کامل پروژه خود شدند. در زمانی که تمام دنیا سعی دارد تا در دوران قرنطینه و همه گیری ویروس کرونا از کسب و کارهای کوچک حمایت کند، اپل تصمیم گرفته تا آنها را تحت فشار قرار دهد.

من سعی ندارم هیچکس را از استفاده از محصولات اپل منع کنم. اما حس می‌کنم ایستادن در برابر زورگویی اپل به شرکت‌های کوچک صرفاً به خاطر استفاده از میوه در لوگوی خود، یک تعهد اخلاقی است. ما در برابر اپل ایستادگی می‌کنیم، نه صرفاً برای حفظ لوگوی خودمان، بلکه برای فرستادن این پیام به شرکت‌های بزرگ که زورگویی به کسب و کارهای کوچک بدون هزینه نخواهد بود.»

کارمندان Prepear برای جلب حمایت از تلاش‌هایشان یک صفحه Change.org ساخته‌اند. هنگام نوشتن این مطلب، آنها توانسته‌اند 25000 امضا جمع کنند. باید امیدوار بود که شرکت اپل متوجه اشتباه خود شده و دست از تهدید این کسب و کار کوچک بردارد. شکایت شرکت اپل از Prepear بیشتر از هر شباهت لوگویی با شرکت‌های کوچک به برند این شرکت آسیب خواهد زد.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.