پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

شرکت لنوو نماد اعتماد به جوانان و پیشرفت

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۶

شرکت لنوو نماد اعتماد به جوانان و پیشرفت

شرکت لنوو نماد اعتماد به جوانان و پیشرفت

شرکت لنوو یکی از  شرکت های  تولید محصولات دیجیتال می باشد که  توانسته با کیفیت مناسب  و قیمت رقابتی در بازار جهانی نامی برای خود دست و پا کند. این شرکت کامپیوتری در دنیای دیجیتال بسیار موفق عمل کرده و به خصوص در کشور ما که  در بدو ورود به عنوان یک برند آمریکایی شناخته می شد.

تاریخچه شرکت لنوو

این شرکت در ابتدا توسط فردی با نام لیو شوانژی با نام legend  تاسیس شد. این فرد ابتدا با تعداد 10 نفر مهندس در سال 1984 در شهر پکن چین این شرکت را تاسیس کرد و امروزه به یکی از غول های عرصه دیجیتال تبدیل شده است. اولین فعالیت تجاری شرکت لنوو با واردات تلویزیون شروع شد که در این تجارت چندان موفق نبود. سپس طی قراردادی که با شرکت IBM بست به تولید مدار برای این شرکت پرداخت که همین قرارداد سکوی پرتابی برای این شرکت شد. این شرکت امروزه با 160 شعبه در  سراسر جهان به یکی از موفق ترین شرکت های عرصه دیجیتال تبدیل شده است.

روند شروع تولید شرکت لنوو

این شرکت برای اولین بار در سال 1990 نخستین  کامپیوتر ساخت شرکت خود را روانه بازار کرد و این محصول  بسیار با استقبال کاربران روبرو شد. این روند باعث شد تا این شرکت در سال 1993 با پیشی گرفتن از دو رقیب قدرتمند این عرصه در کشور چین یعنی اِی‌اِس‌تی و کامپک به قدرت اول این بازار در این کشور تبدیل شود. این شرکت در سال 1999 که با نام لجند همچنان فعالیت داشت توانست در  همان  سال به عنوان بزرگترین فروشنده کامپیوتر خانگی یا PC در منطقه آسیا-اقیانوسیه معرفی شود. این شرکت در سال 2003 نام خود را به لنوو تغییر داد و با پیوستن به شرکت بزرگ IBM که در آن دوران زیان ده بود توانست آن شرکت را از ورشکستگی نجات دهد.

افتخارات شرکت لنوو در بازارهای جهانی

دفاتر اصلی این شرکت در حال حاضر در جهان در پکن چین و کارولینای شمالی آمریکا  واقع شده است و جز قوی ترین شرکت های عرصه دیجیتال می باشد. این شرکت در سال 2010 طبق بررسی ها  و گزارشات  مجلات معتبر دنیای تکنولوژی چهارمین شرکت بزرگ فروش لب تاب در دنیا بوده و همین گزارشات  در سال 2012 نشان دهنده این مورد می باشد در این سال به دومین شرکت فروشنده کامپیوتر در جهان تبدیل شده  است.

چرا شرکت لنوو توانسته در این مدت کوتاه به این موفقیت های بزرگ دست یابد؟

همزمان با تغییر نام این شرکت که مخفف Le یعنی همان نام قبلی یعنی لجند می باشد و novo که در لاتین به معنای نوین می باشد سیاست این شرکت هم توسط بنیانگذار آن تغییر یافته و با استفاده از نخبگان و توجه به ایده های جدید توانست جهش بسیار خوبی در عرصه تکنولوژی بردارد. محصولات این شرکت از کیفیت بسیار بالا برخوردار بوده و دارای قیمت رقابتی نسبت به سایر  رقبای خود می باشد. این شرکت با تغییر سیاست خود توانست در سال 2013 با فروش 13.8 میلیون دستگاه کامپیوتر رتبه اول را در بازار جهانی به دست بیاورد.

محصولات شرکت لنوو

از مهمترین محصولات شرکت لنوو می توان به لپ‌ تاپ‌های تینک‌ پد و کامپیوتر های رومیزی تینک‌ سِنتر همچنین نرم افزار های مخصوص محصولات خود به نام تینک‌  ونتیج اشاره کرد. در عرصه مانیتور و نمایشگر می توان تینک‌ ویژن را نام برد که یکی از موفق ترین برند های این شرکت می باشد. همچنین این شرکت از سال 2008 وارد عرصه تولید گوشی های هوشمند شد که توانست در این زمینه هم موفقیت  های شایانی  را کسب نماید. این کمپانی در سال 2008 با تولید لپ تاپ های IdeaPad توانست محبوبیت خود را در بین کاربران بسیار افزایش دهد. لنوو در سال های اخیر با تولید لپ تاپ های سری IdeaPad Yoga 13 و Lenovo Yoga 2 Pro که قابلیت جدا شدن کیبورد و چرخش 360 درجه ای مانیتور را دارند توانست انقلابی را در زمینه تولید لپ تاپ_تبلت ایجاد کند. زیرا این دو محصول هم به  عنوان لب تاپ قابلیت استفاده دارند و هم  در صورت نیاز به تبلت تبدیل می شوند. از دیگر محصولات این شرکت می توان به تبلت ها و دوربین های دیجیتال و همچنین باتری گوشی های هوشمند و تجهیزات شبکه های مخابراتی اشاره کرد. 

نتیجه گیری

شرکت لنوو نشان داد که اعتماد به نخبگان و جوانان می تواند چه روند رو به رشدی را  در یک شرکت ایجاد کند چنانچه امروزه شرکت بزرگی مانند اپل این شرکت را یکی از رقبای اصلی خود در زمینه تولید اسمارت فون ها و تبلت ها  معرفی کرده است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.