پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سیستم عامل HyperOS شیائومی رسما رونمایی شد

جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۳۸

سیستم عامل HyperOS شیائومی رسما رونمایی شد

شیائومی در جریان رویداد Leap Beyond the Moment از سیستم عامل جدید خود به نام Xiaomi HyperOS رونمایی کرد. سیستم عامل HyperOS برای متحول کردن اکوسیستم تلفن همراه، خودرو و محصولات خانگی این شرکت طراحی شده است، پیشرفت های قابل توجهی را در چهار حوزه کلیدی به ارمغان می آورد: بازسازی سطح پایین، اتصال هوشمند متقابل، هوش فعال و امنیت کلی.

HyperOS Xiaomi جدیدترین سیستم عامل شیائومی است و گفته می شود که کوچکترین اندازه سیستم عامل در صنعت است و حدود 8.75 گیگابایت دارد. این به طور قابل توجهی کوچکتر از MIUI 14 است که اندازه آن در حدود 13.09 گیگابایت است. این معماری اصلاح‌ شده، سیستم‌ عامل جدید شیائومی را کارآمدتر می‌ کند و به آن اجازه می‌ دهد بدون توجه به رم داخلی، در دستگاه‌ های مختلف بهتر کار کند. با ما در آترامارت فروشگاه خرید اقساطی گوشی همراه باشید تا به بررسی این سیستم عامل جدید بپردازیم. 

Xiaomi HyperOS، سیستم عامل اکوسیستم هوشمند

شیائومی توانسته 1.175 میلیارد کاربر در سراسر جهان جذب کرده و طیف گسترده ای از محصولات را در بیش از 200 دسته ارائه می دهد. با گسترش اینترنت اشیا (IoT)، این شرکت با چالش مدیریت پیچیدگی ناشی از تنوع سیستم عامل دستگاه ها و اطمینان از قابلیت همکاری بین اکوسیستم ها مواجه شده است. این تجربه منجر به نوآوری HyperOS شیائومی شد.

این سیستم عامل با بیش از 200 پلتفرم پردازنده و بیش از 20 فایل سیستم استاندارد سازگاری دارد که صدها نوع دستگاه و هزاران SKU را پوشش می دهد. به لطف بهینه سازی منابع، حذف فایل های تکراری و فشرده سازی stackIOXiaomi HyperOS بسیار سبک است.

چه چیزی سیستم عامل HyperOS را خاص می کند؟

HyperOS بر روی ترکیبی از لینوکس و شیائومی ولا (نرم افزار بسیار اختصاصی شیائومی برای دستگاه های هوشمند) ساخته شده است. چیزی که در مورد HyperOS جالب است، توانایی آن برای کار موثر بر روی گجت‌های مختلف، بدون توجه به اندازه حافظه آنها است. این کارایی همه به لطف طراحی اصلاح شده آن است.

ویژگی های HyperOS

این سیستم عامل می تواند سخت افزار را به طور کارآمد مدیریت کند و وظایف مختلف را در سناریوهای پیچیده هماهنگ کند. اثربخشی HyperOS شیائومی در دستگاه هایی با منابع پردازشی محدود نیز قابل توجه است و مصرف انرژی را هنگام اجرای بازی‌های با شدت بالا کاهش می‌ دهد.

عملکرد بهتر: یکی از مزایای HyperOS این است که باعث می شود برنامه ها سریعتر شروع شوند و برای مدت طولانی تری در پس زمینه باز بمانند. همچنین سرعت دیسک را بهبود می بخشد و انیمیشن ها را روان تر می کند.

هوش مصنوعی هوشمندتر: سیستم عامل جدید می تواند متنی را با هوش مصنوعی از طریق چیزی به نام دستیار ورودی Xiaoai ایجاد کند. همچنین دارای ترفندهای جالبی مانند گرفتن متن از عکس‌ها، تبدیل نقاشی‌های ساده به آثار هنری با جزئیات و آسان‌تر کردن یافتن تصاویر با کلمات روزمره است.

اتصال هوشمندانه دستگاه ها: HyperOS به اتصال دستگاه های مختلف شیائومی از طریق چیزی به نام HyperConnect شیائومی کمک می کند. این ویژگی به دوربین گوشی شیائومی اجازه می دهد تا به عنوان یک وب کم کار کند، دسترسی به اینترنت را به راحتی به اشتراک بگذارد و اعلان های تلفن را در صفحه نمایش های بزرگتر نشان دهد.

ایمن نگه داشتن داده ها: امنیت یک اولویت برای شیائومی است. این سیستم عامل برای محافظت از اطلاعات حساس و تضمین حریم خصوصی کاربر اختصاص داده شده است. رمزگذاری End-to-End برای انتقال داده ها بین دستگاه ها استفاده می شود که امنیت بالایی را تضمین می کند.

دستگاه های پشتیبانی شده

در زیر لیست رسمی دستگاه های واجد شرایط برای نسخه داخلی HyperOS آمده است:

  • گوشی های شیائومی: شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو
  • گوشی های ردمی: Redmi K60 Ultra
  • سایر دستگاه های شیائومی و ردمی: ساعت شیائومی S3، شیائومی پد 6 مکس 14، شیائومی تی وی اس پرو 65، شیائومی تی وی اس پرو 75، شیائومی تی وی اس پرو 85 (تلویزیون های مینی ال ای دی)، اسپیکر صدای شیائومی و دوربین هوشمند شیائومی 3 پرو

سوالات متداول

HyperOS چیست و چه کسی پشت توسعه آن است؟

HyperOS جدیدترین سیستم عاملی است که توسط غول فناوری شیائومی رونمایی شده است.

HyperOS چه تفاوتی با MIUI موجود شیائومی دارد؟

HyperOS بهترین‌های اندروید را با Xiaomi Vella ادغام می‌ کند که نشان‌ دهنده یک تغییر معماری کامل است. اگرچه ممکن است شباهت های بصری با MIUI داشته باشد، ساختار زیرین نوید یک تجربه کاربری کاملاً جدید را می دهد.

چه چیزی می توانیم از ویژگی های جدید صفحه قفل سیستم عامل HyperOS پیش بینی کنیم؟

تصاویر لو رفته نشان دهنده یک صفحه قفل بصری دلپذیر و قابل تنظیم گسترده است. انتظار تغییراتی در سبک‌ های ساعت، انتخاب ویجت‌ها و موارد دیگر را داشته باشید، با احساسی که تا حدودی یادآور پلتفرم iOS است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.