پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سونی دوربین بدون آینه ۴۲ مگاپیکسلی a۷R III با عمر بالای باتری را معرفی کرد

یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

سونی دوربین بدون آینه ۴۲ مگاپیکسلی a۷R III با عمر بالای باتری را معرفی کرد

جدیدترین دوربین بدون آینه سونی و با رزولوشن بسیار بالا معرفی شد. دوربین سونی a7R III یک دوربین بدون آینه است و همانند مدل قبلی خود، دارای سنسور 42.4 مگاپیکسلی فول فریم است اما در مدل جدید یک دسته انتخاب نقطه فوکوس و دکمه AF-On به آن اضافه شده است. همچنین برخلاف مدل پیشین، دو درگاه کارت حافظه جانبی به این دوربین اضافه شده است.

یک سوکت هماهنگ سازی فلاش در دوربین سونی a7R III قرار گرفته و باتری آن ظرفیت بیشتری در مقایسه با قبل دارد. منظره یاب الکترونیکی دوربین سونی a7R III نیز دارای رزولوشن بالاتری نسبت به مدل قبلی است و پرازنده Bionz X این دوربین در همکاری با شاتر کم لرزش آن با طراحی جدید، میتواند در هر ثانیه 10 عکس بگیرد که برای علاقمندان به عکاسی یک قابلیت فوق العاده است.

 

یکی از قابلیت های دوربین سونی a7R III، فعال بودن فوکوس خودکار هم در حالت شاتر مکانیکی و هم در حالت شاتر الکترونیکی است. سونی a7R III قادر است 87 فایل RAW فشرده شده و 28 فایل RAW فشرده نشده را پشت سر هم ثبت کند. تثبیت کننده پنج محوره دوربین، به روزرسانی شده تا بر اساس استانداردهای CIPA، امتیاز 5.5 را کسب کند.

باتری این دوربین همان یونیت NP-FZ100 به کار رفته در مدل a9 است که در مقایسه با مدل a7R II، دو برابر دوام بیشتری دارد. باتری سونی a7R III می تواند تا 530 عکس در حالت منظره یاب الکترونیکی و تا ثبت 650 عکس حین استفاده از ال سی دی دوام آورد.

مهمترین بخش این دوربین، فیلمبرداری آن است. سونی a7R III می تواند با رزولوشن UHD 4K (معادل 3840 در 2160 پیکسل) به صورت فول فریم و یا در حالت سوپر 35 به فیلمبرداری بپردازد. همانند مدل a7R II که در سال 2016 عرضه شد، در کیفیت این دوربین تفاوت هایی وجود دارد. حین فیلمبرداری به صورت فول فریم، نویز بیشتری احساس شده و وضوح و محدوده دینامیکی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می کنند. اما در حالت فیلمبرداری سوپر 35 وضوح افزایش پیدا می کند.

یکی دیگر از قابلیت های این دوربین رزولوشن در حالت مالتی شات است. در این حالت حین جابه جا کردن سنسور بین هر شات، چندین تصویر ثبت می شود. به این ترتیب در هر موقعیت پیکسل، یک پیکسل قرمز، یک پیکسل آبی و دو پیکسل سبز وجود خواهد داشت. تصویر نهایی که در این حالت ثبت می شود وضوح بسیار زیادی داشته و کمترین میزان نویز ممکن در آن مشاهده خواهد شد. اما این دوربین قادر نیست تصاویر را در دوربین ترکیب و تصاویر پس از پردازش را ذخیره کند.

همزمان با معرفی این دوربین توسط سونی، چند لنز جدید نیز معرفی شد. لنز FE 24-105mm F4 G OSS که قطعا به لنزی پرطرفدار تبدیل خواهد شد. این لنز یکی از سبک ترین لنزهای 24-105 f/4 فول فریم بازار بوده و به ادعای سونی، در مقایسه با لنزهای رقیب تولید شده توسط کانن و نیکون وضوح بیشتری دارد. این لنز در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار مقاوم است. سونی همچنین فعالیت بر روی یک لنز 400mm F2.8 را نیز اعلام و عنوان کرد آن را تا تابستان سال دیگر روانه بازار خواهد کرد.

 

قیمت سونی a7R III بدون لنز، 3199 دلار است و خرید آن از انتهای ماه آینده میلادی امکان پذیر خواهد بود. اما عرضه لنز FE 24-105mm F4 G OSS آغاز شده است و قیمت آن 1299 دلار است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.