پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

سنگ تمام ساموسنگ برای نمایشگر اولد آیفون ایکس

سه شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

سنگ تمام ساموسنگ برای نمایشگر اولد آیفون ایکس

نتایج آزمایش نمایشگر اولد آیفون ایکس در آزمون نیم سوز پیکسل ها مشخص کرده که نمایشگر آیفون ایکس، از نمایشگر سوپر امولد فبلت سامسونگ گلکسی نوت 8 نیز بهتر می باشد.

آیفون ایکس یا همان آیفون 10 اولین گوشی شرکت اپل می باشد که به نمایشگر اولد مجهز است. پرچمدار اپل در سال 2017، از نمایشگر اولد ساخت سامسونگ استفاده کرده که گفته می شود در میان تمامی گوشی های موبایلی، بهترین نمایشگر را داراست. ظاهرا سامسونگ برای اپل سنگ تمام گذاشته و نمایشگری که برای آیفون ایکس ساخته است، حتی از نمایشگر گلکسی نوت 8 که پرچمدار این شرکت در سال 2017 می باشد نیز با دوام تر بوده و چه بسا بهتر از آن چه که انتظار داشته اند، عمل کرده است.

نمایشگر های اولد (OLED) که با کیفیت ترین نمایشگر های موجود هستند، علاوه بر کیفیت بالایشان، مصرف انرژی بسیار پایینی نیز دارند. در عین حال این نمایشگرها نیز کاملا بی عیب و نقص نیستند. مشکل نیم سوز شدن پیکسل ها که از آن با عناوین دیگری نظیر تصویر شبح وار نیز یاد می شود، یکی از مشکلات و معضلات اصلی این نمایشگرها می باشد.

پدیده نیم سوز شدن پیکسل ها هنگامی رخ می دهد که یک تصویر برای زمان طولانی، به صورت ثابت بر روی صفحه بماند. در چنین شرایطی حتی پس از تعویض تصویر و نمایش محتوای دیگر، تصویر قبلی کماکان به صورت هاله ای کم رنگ و همچون یک شبح در نمایشگر مشاهده می شود. این معضل دغدغه اصلی خریدارانی است که از گوشی هایی با نمایشگر LCD به گوشی هایی با نمایشگر اولد یا سوپرامولد مهاجرت می کنند.

با وجود اینکه آیفون ایکس نیز از نمایشگر اولد بهره می برد، اما ظاهرا این نمایشگر دوام بسیار زیادی داشته و برای مدتی طولانی در مقابل بروز این پدیده ناخواسته مقاومت می کند. در آزمایش نیم سوز شدن پیکسل ها که بر روی نمایشگر اولد آیفون ایکس صورت گرفت، این مشکل پس از 510 ساعت روشن بودن نمایشگر و نمایش یک تصویر ثابت رخ داد. این یعنی نمایشگر آیفون ایکس باید به مدت 3 هفته و 6 ساعت یک تصویر ثابت را دائما نمایش دهد تا به این مشکل دچار شود! البته این عدد برای همه گوشی های آیفون ایکس ثابت نیست

آزمایش مشابهی که بر روی گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج و فبلت سامسونگ گلکسی نوت 8 انجام شد، مشخص کرده که نمایشگر این دو دستگاه بسیار زودتر از نمایشگر آیفون 10 به مشکل نیم سوز شدن پیکسل ها دچار می شوند. علاوه بر این مشخص شد که پس از 510 ساعت روشن ماندن نمایشگر آن ها، مشکل نیم¬سوز شدن پیکسل ها با شدت بسیار بالاتری در قیاس با نمایشگر آیفون 10 رخ داده است.

خریداران آیفون ایکس با مشاهده نتایج این آزمایش دیگر نگران مشکل نیم سوز شدن پیکسل ها در نمایشگر اولد آیفون ایکسشان نخواهند بود، چرا که سامسونگ برای ساخت نمایشگر پرچمدار اپل نهایت دقت و توان خود را به کار برده است.


نظرتون رو به ما بگویید. آیا شرکتهای ایرانی هم همین روحیه همکاری با رقیب رو دارند؟

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.