پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

رونمایی شیائومی از گوشی گیمینگ با نام بلک شارک

سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

رونمایی شیائومی از گوشی گیمینگ با نام بلک شارک

نخستین گوشی گیمینگ شائومی به نام بلک شارک (Xiaomi Black Shark) معرفی شد. در این مطلب به مشخصات فنی این گوشی هوشمند خواهیم پرداخت.

گوشی جدید شیائومی بلک شارک با بهره‌گیری از سیستم خنک‌کننده جدید، ISP به‌روزشده، پردازنده اسنپدراگون 845 کوالکام و باتری بزرگ 4000 میلی‌آمپر‌ساعتی یک پیشنهاد فوق‌العاده برای عاشقان بازی و موبایل به‌شمار می‌رود.

نمایشگر گوشی جدید شائومی بلک شارک با اندازه 5.99 اینچ از نوع IPS LCD با وضوح تصویر +Full HD و نسبت صفحه 18:9 است که می‌تواند 97 درصد از فضای رنگی DCI-P3 را پوشش دهد. قلب تپنده این گوشی یعنی تراشه اسنپدراگون 845 دارای هسته‌های معمولی Kryo 385 و پردازنده گرافیکی Adreno 630 می‌باشد. به علاوه به لطف سیستم خنک‌کننده یکپارچه چند مرحله‌ای به کار‌رفته در این گوشی جدید شیائومی دمای CPU حتی در حالت استفاده حداکثری از عملکرد گوشی گیمینگ، زیر 8 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

سیستم پردازش تصویر جدید گوشی گیمینگ شیائومی ساخت شرکت MEMC است که برای دستیابی به رنگ‌هایی واضح‌تر و عملکرد روان‌تر طراحی شده است. در ضمن این گوشی جدید فاقد درگاه کارت‌حافظه می‌باشد. گوشی شیائومی بلک شارک (Xiaomi Black Shark) در دو نسخه تولید شده است؛ نسخه اول با 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌داخلی و نسخه دوم با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه‌داخلی روانه بازار خواهند شد.

طراحی قسمت پشتی گوشی به صورت X است تا در دست کاربران به راحتی جای گرفته و سر نخورد. به علاوه از این بخش به عنوان آنتن نیز استفاده شده است. بلک شارک شیائومی مجهز به یک اسپیکر است، البته طراحی این نمونه طوری است که در هنگام نیاز به صدای بلند و حالت گیمینگ، اسپیکر مکالمه به عنوان اسپیکر دوم با تمام توان به کمک اسپیکر اول می‌آید. همچنین میکروفون این اسمارت فون امکان مکالمه با سایر کاربران را در هنگام بازی بدون ایجاد هیچ خللی فراهم می‌کند.

نا‌گفته نماند که امکان اضافه کردن گیم‌پد مخصوص بلک شارک(مشابه آنچه در کنسول سوییچ نینتندو مشاهده می‌شود) به گوشی جدید شیائومی وجود دارد. جالب است بدانید هواوی اعلام کرده است که 50 هزار مشتری اول بلک شارک این گیم‌پد را به صورت رایگان دریافت خواهند کرد. این گیم‌پد که به وسیله‌ی بلوتوث به گوشی هوشمند شائومی متصل می‌شود از یک باتری 340 میلی‌آمپر‌ساعتی بهره می‌برد. سمت چپ گوشی شیائومی بلک شارک یک دکمه به نام “Shark” تعبیه شده است. کاربران با فشار دادن این کلید به گوشی هوشمند فرمان می‌دهند تا تمام قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود را به بازی در حال اجرا اختصاص دهد.

سیستم‌عامل شیائومی بلک شارک اندروید 8 اوریو می‌باشد و پوسته JOY نیز روی گوشی به صورت پیش‌فرض نصب شده است. پوسته JOY در واقع یک لانچر مخصوص است که امکان اشتراک اپلیکیشن‌های موجود با رابط کاربری MIUI شیائومی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

قاب پشتی نیز میزبان دوربین دوگانه 12 و 20 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه f/1.75 و فلاش LED دوتایی می‌باشد. قاب جلو نیز مجهز به یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و گشودگی دیافراگم f/2.2 است.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۲۲

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.