پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

رونمایی ایسوس از مادربوردهای کامل گیمینگ با چیپست H۳۷۰ و B۳۶۰

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

رونمایی ایسوس از مادربوردهای کامل گیمینگ با چیپست H۳۷۰ و B۳۶۰

مادربورد‌های گیمینگ ایسوس با نام‌های H370 و B360 با چیپست‌های میان‌رده سری 300 اینتل معرفی شدند. در ادامه به قابلیت‌های این مادربورد‌های جدید خواهیم پرداخت.

ایسوس پس از ورود نخستین سری از پردازنده‌های مبتنی بر Coffee Lake که از هسته‌های بیشتری بهره‌مند بودند تصمیم گرفت تا برخی از محصولاتش را با چیپست Z370 عرضه کند. حالا به نظر می‌رسد شاهکار‌های سری ROG STRIX ایسوس برای بخش میان‌رده نیز معرفی خواهند شد. اساسی‌ترین ویژگی این چیپست‌های جدید افزایش سرعت و عملکرد بالاتر آنها نسبت به سری 200 می‌باشد. با ورود مادربورد‌های گیمینگ با چیپست‌های میان‌رده 300 اینتل حالا متخصصان و مهندسان تیم توسعه ROG یک شرایط عالی و هماهنگ با بودجه‌های مختلف مهیا کرده اند تا کاربران با دست باز‌تری مادربورد‌های گیمینگ را خریداری کنند.

ایسوس و ROG سال‌هاست که بر روی مادربورد‌های گیمینگ کار می‌کنند و تیم توسعه‌ی عالی را تشکیل داده‌اند. این تیم، تجربیات فراوان و موفقیت‌های بسیاری طی این ده سال در رابطه با تولید مادربورد‌های گیمینگ کسب کرده است. حالا ایسوس و ROG با اطلاع از نیازها، سلیقه‌ها و هدف واقعی گیمر‌ها می‌توانند بهترین مادربرد‌های گیمینگ را طراحی و عرضه کنند. به طور کلی سیاست‌‌های ایسوس در طراحی مادربورد‌های گیمینگ در مونتاژ و اسمبل آسان، خنک‌سازی و کارایی بهینه و بهبود ظاهر سیستم خلاصه می‌شود.

ده سال از ورود ROG می‌گذشت که ایسوس مادربورد ROG RAMPAGE V Edition 10 را معرفی کرد که یک پنل پیش فرض در قسمت پشت مادربورد وجود داشت. حالا هم مدل‌های ROG STRIX با چیپست‌های میان‌رده سری 300 همچنان از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند.
ROGاهمیت زیادی به بایوس UEFI می‌دهد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این بایوس، سرعت عملکرد بالا و طراحی زیبا و پایداری کامل به علاوه‌ی امکانات کاربردی متعدد می‌باشد که باعث شده است تا در همه‌ی مادربورد‌های جدید و رده بالا به کار رود و نهادینه شود.

یکی از نوآوری‌های ایسوس بهره‌گیری از فناوری اختصاصی Fan Xpert 4 می‌باشد که سبب بهینه‌سازی دما و تنظیم سرعت گردش فن‌های سیستم در مادربوردهای جدید شده است. قابلیت جذاب این فناوری، سنجش دمای کارت گرافیک و بهینه‌سازی آن به ساده‌ترین روش ممکن فراهم می باشد. به علاوه با وجود تعداد زیادی از هدرهای PWM برای فن‌ها و هدرهای اختصاصی برای خنک‌کننده‌های AIO آبی این امکان وجود دارد تا کنترل دمای سیستم و سرعت گردش فن‌ها را به ساده‌ترین شکل در دست بگیرید.

ایسوس در راستای زیبایی این مادربرد‌های جدید اقدامات جالبی انجام داده است. نور‌پردازی Aura از این نمونه کار‌ها می‌باشد که باعث زیبایی این طراحی فوق‌العاده می‌شود. ایسوس حتی در طراحی جدید مادربوردهای ROG STRIX که از چیپست‌های سری 300 اینتل بهره می‌برند از یک الگو‌ی Cyber-Text ویژه در رنگ‌آمیزی سیستم استفاده کرده است که جلوه‌ای خاص و هیجان‌انگیز به آن بخشیده است.

ایسوس همچنین امکانات ویژه‌ای را برای ROG STRIX در نظر گرفته است. در این مدل مدار تغذیه DIG+ VRM به صورت دیجیتال و هوشمند توان مصرفی پردازنده را فراهم می‌کند. سیگنال‌های حساس واحد حافظه نیز توسط فناوری انحصاری OptiMem مسیر‌یابی می‌شوند. حتی برای بهبود عملکرد فیزیکی اسلات‌های PCIe در برابر آسیب‌های ناشی از استفاده کارت گرافیک‌های سنگین، SafeSlot در این سیستم وجود دارد. SupremeFX نیز همان کارت صوتی مجهز و پیشرفته این مادربورد‌ها می‌باشد که صدای فراگیر گیمینگ را در اختیار هدست‌ها و اسپیکر‌های رده بالای گیمینگ می‌گذارد. بازی‌های تحت شبکه نیز به کمک رده بالاترین تراشه شبکه گیگابایتی اینتل در کارت شبکه آنبرد مادربوردها پشتیبانی می‌شوند که پینگ‌های پایین و دقت بالا را به کاربران ارائه می‌کنند، به علاوه سرباری کمتری را به پردازنده اصلی تحمیل می‌کنند و منابع سیستم را تحت اشغال خود در نمی‌آورند.

نسل دوم اتصالات USB 3.1 نیز یکی دیگر از قابلیت‌های مادربورد‌های جدید ایسوس می‌باشند و حتی در برخی از مدل‌ها رابط بی سیم 802.11 AC برای داشتن شبکه Wi-Fi قدرتمند در دسترس است. امکان بهره‌گیری از حافظه‌های فوق سریع Intel Optane و پشتیبانی از درایوهای پرسرعت SSD با فناوری‌های NVMe و SATA در مادربورد‌های سری ROG STRIX وجود دارد.

ایسوس، نخستین برند برتر تولید کننده مادربورد در جهان، این سیستم‌ها را در ابعادی کاملا استاندارد و فرم‌های مختلف با چیپست‌های سری 300 اینتل هماهنگ با سلیقه‌ها و نیاز‌های متعدد تولید می‌کند. در استاندارد Mini ITX، با تولید مادربوردهای ROG Strix B360-I Gaming و ROG Strix H370-I Gaming تجربه داشتن یک مادربورد رده بالا را در ابعاد بسیار کوچک در اختیار گیمرها قرار داده است. این مادربورد‌های جدید علاوه بر ظاهر لوکس دارای تجهیزات ارتباطی پیشرفته و رده بالا و عملکرد عالی در گیمینگ می‌باشند. قابلیت خنک سازی دوطرفه نیز از معدود ویژگی‌های پیشرفته این مادربورد می‌باشد که به لطف هیت سینک به کار گرفته شده باعث دفع حرارت چیپست و اس اس دی‌های مبتنی بر رابط M.2 می‌شود.

ایسوس برای فرم فاکتور microATX نیز ROG Strix B360-G Gaming را تدارک دیده است. در این صورت همه نیاز‌های یک گیمر حرفه‌ای در آن وجود دارد. این همه امکانات در ابعاد استاندارد ATX خبر از ظرافت و کیفیت خوب این مادربورد‌ها می‌دهد. مادربوردهای ROG Strix B360-H Gaming ، ROG Strix B360-F Gaming و Strix H370-F Gaming مجموعه کاملی از لیست نیازهای شما را در ظاهری کاملا جذاب به شما ارائه می‌کند. البته ناگفته نماند با اینکه این قابلیت‌ها بسیار وسوسه کننده‌اند اما برخی به قیمت این محصول نیز می‌اندیشند که با وجود این همه امکانات احتملا هزینه‌ی سنگینی باید بپردازند. اما مثل همیشه ایسوس هوای گیمر‌های خود را دارد و این مجموعه را با قیمتی مناسب و به‌صرفه عرضه می‌کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.