پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید مانیتور ۴K

پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲

راهنمای خرید مانیتور ۴K

برای خرید مانیتور 4K باید حواس خود را به خوبی جمع کنید. پس از اینکه نسل جدید کارت‌ های گرافیک روانه بازار شدند، مشخص شد که خرید مانیتورهای با کیفیت برای نمایش تصاویر 4K نیز ضروری است. در واقع کاربران رایانه‌ های شخصی یکی از مهم‌ ترین دغدغه‌ های خود را انتخاب یک مانیتور با کیفیت می‌ دانند. انتخاب درست تجهیزات گیمینگ مانند کیبورد، هدست، موس گیمینگ و مانیتور به شما این امکان را می‌ دهد تا لحظاتی هیجان انگیز را بتوانید تجربه کنید. بدون تردید یک سیستم با کیفیت به هیچ عنوان بدون استفاده از مانیتور 4K قادر نیست که در تماشای فیلم، انجام بازی و همچنین تجربه‌ های بصری دیگر کاربران را راضی کند.

تصور کنید که سیستم خود را با استفاده از بهترین سخت‌ افزارهای ارائه شده در بازار کیس اسمبل شده کرده‌ اید. اگر تصاویر پردازش شده در کامپیوتر توسط یک مانیتور با کیفیت به تصویر کشیده نشوند، به هیچ عنوان رضایت شما جلب نخواهد شد. به همین علت ما تصمیم گرفته‌ ایم که در این مطلب بررسی راهنمای خرید مانیتور 4K بپردازیم.

نکات لازم برای خرید بهترین مانیتور 4K

برای خرید مانیتور 4K با توجه به اینکه این نمایشگرها از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند، لازم است که دقت بالایی به خرج دهید. با توجه به نوع زمینه کاری خود به سراغ انتخاب بهترین مانیتورها بروید. امروزه بخش زیادی از گیمرها و افرادی که به صورت حرفه‌ ای از کامپیوترها استفاده می‌ کنند دغدغه زیادی جهت خرید مانیتور 4K دارند. فاکتورهای زیر را به عنوان مهمترین موارد در خرید مانیتور 4K مد نظر داشته باشید.

سایز مانیتور

نخستین گزینه ای که در راهنمای خرید مانیتور 4K باید به آن اشاره کنیم، سایز نمایشگر است.

اصولا تولید کنندگان مانیتورهای 4K ترجیح می‌ دهند که این تجهیزات را با ابعاد بزرگتر نسبت به مانیتورهای HD و FULL HD روانه بازار کنند. به هیچ عنوان در انتخاب سایز مانیتور 4K عجله نکنید. سعی بر آن داشته باشید که میزان فضایی که برای قرار دادن مانیتور در اختیار دارید را مد نظر داشته و بر اساس آن سایز مانیتور را انتخاب کنید. یادتان باشد که مانیتورهای ارائه شده با این کیفیت به خوبی می‌ توانند به صورت تمام و کمال جزئیات را در مقابل دیدگان شما به نمایش بگذارند. به همین علت اصراری برای خرید مانیتور با ابعاد بزرگ نداشته باشید.

نوع پنل تصویر

مورد بعدی که در راهنمای خرید مانیتور 4K باید به آن اشاره کنیم، نوع پنل تصویر مانیتور است. دوستان به این نکته توجه کنید که پنل‌ های این دسته از نمایشگرها به مانند مانیتورهای FULL HD و HD هستند. تنها تفاوتی که از پنل‌ های مانیتورهای 4K نسبت به سایر مانیتورها مشاهده خواهید کرد، کیفیت تصویر آن ها با رزولوشن بیشتر است.

مانیتورهای 4K که در بازار عرضه می‌ شوند می‌ توانند دارای پنل‌ های TN، VA و IPS باشند. نمایشگر‌هایی که به مجهز به پنل‌های TN هستند با نرخ زمان پاسخگویی مناسب در این زمینه عملکردی ایده‌ آل به اجرا می‌ گذارند. با این حال زاویه دید محدود و همچنین کنتراست کمتر نسبت به پنل‌ های دیگر را می‌ توان نقاط ضعف این دسته از نمایشگرها دانست. قیمت مانیتورهای 4K با پنل TN نیز مناسب است.

در طرف دیگر مانیتورهایی با پنل‌ های VR قرار گرفته‌ اند. این سری از مانیتورها نیز با نرخ زمان پاسخگویی کمتر نسبت به پنل‌ های دیگر در بازار عرضه می‌ شوند. با این حال زاویه دید مانیتورهایی که دارای پنل VA هستند نسبت به پنل های TN بسیار مناسب‌ تر بوده و به واسطه میزان کنتراست بالایی که دارند به بهترین شکل پاسخگوی نیازهای کاربران به خصوص گیمرها خواهند بود.

دسته دیگری از مانیتورهای 4K با پنل IPS در بازار عرضه می‌ شوند. سرعت پاسخگویی مانیتورهایی که دارای پنل IPS هستند بین مانیتورهای VA و TN است. از جمله ویژگی‌ های مانیتورهای دارای پنل IPS می‌ توان به قدرت پردازش بالای طیف رنگی گسترده اشاره نمود. این شرایط نشان می‌ دهد که کاربران حرفه‌ ای و گیمرها برای خرید مانیتور 4K می‌ توانند از محصولاتی با پنل IPS بهره‌ مند شوند.

همچنین بخوانید : راهنمای خرید مانیتور 2K

رزولوشن تصاویر

اساسا هنگامی که صحبت از خرید مانیتور 4K می‌ شود در واقع یعنی شما یک نمایشگر با رزولوشن 2160×3840 در اختیار خواهید داشت.

با خرید این نوع مانیتورها به سطح اول رزولوشن در دنیای گسترده مانیتورها خواهید رسید. هر چند که این روزها صحبت از مانیتورهای 8K هم می شود ولی به صورت گسترده هنوز این مدل از مانیتورها در دسترس قرار نگرفته اند و به واسطه قیمت زیادی که دارند از تقاضای کمتری برای خرید برخوردار هستند. تصاویری که از مانیتورهای 4K دریافت می‌ کنید با رزولوشن فوق العاده و کیفیت تصویر ایده‌ آل می‌ توانند به شما کمک کنند تا تجربه بهتری هنگام وبگردی، تماشای فیلم و انجام بازی داشته باشید.

زاویه دید، فاکتور مهم در راهنمای خرید مانیتور 4K

اگر به دنبال خرید بهترین مانیتور 4K هستید، سعی کنید گزینه‌ ای را انتخاب نمایید که از زاویه دید گسترده‌ ای برخوردار باشد. این نکته بسیار مهم است که کاربر از زوایای مختلف بتواند به راحتی صفحه مانیتور 4K را مشاهده نماید. سعی کنید که در خرید مانیتور 4K زاویه دید را نیز مد نظر قرار دهید. این شرایط کمک می‌ کند که در هر نقطه‌ ای از اتاق که نشسته باشید، تصاویر را با بالاترین کیفیت بتوانید مشاهده کنید.

درگاه‌ های اتصالی

از نکات برجسته دیگر که در راهنمای خرید مانیتور گیمینگ 4K باید به آن اشاره کنیم، توجه به انواع پورت‌ های ورودی و درگاه‌ های نمایشگر خواهد بود. در این زمینه مانیتورهای 4K معمولا به شکلی طراحی می‌ شوند که به صورت کامل از پورت های اتصالی پشتیبانی خواهند نمود. از مهم‌ ترین درگاه‌ هایی که کاربران با خرید مانیتور 4K به آن نیاز دارند، می‌ توان به خروجی HDMI اشاره کرد. علاوه بر این درگاه VGA و DVI نیز برای کاربران اهمیت دارند. لازم است مانیتور خریداری شده دارای تعدادی پورت USB نیز باشد.

اگر به دنبال خرید بهترین مانیتور 4K هستید باید به سراغ گزینه‌ ای بروید که دارای ورودی جک ۳.۵ میلیمتری بوده تا از هر نظر بتواند نیازهای شما را برطرف کند. گیمرها می توانند با اتصال هدست به مانیتور، هنگام بازی کردن نهایت هیجان را تجربه کنند.

نرخ بروزرسانی تصویر یا Refresh Rate

نرخ رفرش ریت یا بروزرسانی تصویر یکی دیگر از مهمترین نکات در خرید مانیتور 4K به شمار می‌ رود.

برای اینکه خیالتان راحت باشد باید بدانید که معمولا بخش زیادی از مانیتورهای 4K از نرخ بالایی در زمینه بروزرسانی تصاویر بهره می‌ برند. لازم است بدانید که واحد هرتز را برای نمایش این پارامتر مد نظر قرار داده‌ اند. در حقیقت نرخ به روز رسانی تصویر به فریم هایی گفته می‌ شود که در هر ثانیه از مانیتور تشکیل خواهند شد. به عنوان مثال اگر یک مانیتور گیمینگ 4K دارای نرخ بروزرسانی ۶۰ هرتزی باشد یعنی قادر است که در هر ثانیه ۶۰ فریم را در مقابل دیدگان کاربران بارگذاری نماید.

کاربرانی که به دنبال خرید مانیتور گیمینگ هستند و یا قصد انجام کارهای گرافیکی سنگین را دارند باید به سراغ گزینه‌ ای بروند که دارای نرخ بروزرسانی حداقل 60 هرتزی بوده تا بتوانند تصاویر را با جزئیات کامل مشاهده نمایند.

مدت زمان پاسخگویی

یکی از فاکتورهایی که معمولا کاربران هنگام خرید مانیتور 4K به آن توجه نمی‌ کنند، مدت زمان پاسخگویی نمایشگرها به شمار می‌ رود. مدت زمان پاسخگویی مانیتور در واقع بیان می‌ کند که چه زمانی طول می‌ کشد تا رنگ‌ های ارائه شده بر روی نمایشگر تغییر یابند. این روزها مانیتورهای 4K با مدت زمان پاسخگویی ایده‌ آل و با تاخیر یک ثانیه‌ ای در بازار عرضه می‌ شوند. در حالت کلی نمایشگرهایی که دارای پنل TN هستند نسبت به نمایشگرهای دارای پنل IPS و VA زمان پاسخگویی بهتری دارند.

هر اندازه مدت زمان پاسخگویی کمتر شود با سرعت بیشتری رنگ پیکسل‌ ها تغییر می‌ کند. به همین علت کاربران می‌ توانند از مقابله با پدیده Ghosting خود را دور نگه دارند. اگر به عنوان یک گیمر حرفه‌ ای قصد خرید مانیتور 4K را دارید، سعی کنید گزینه‌ ای را در نظر بگیرید که دارای سریع‌ ترین زمان پاسخگویی باشد. در دنیای بازی‌ های آنلاین و حرفه‌ ای این دسته از مانیتورها می‌ توانند به شما کمک کنند تا بازی‌ ها را با کیفیت بیشتر و بدون کمترین کندی بتوانید انجام دهید.

میزان کنتراست نمایشگر

در دنیای تکنولوژی برای بیان میزان کنتراست از تعاریف مختلفی استفاده می‌ شود. با این حال ساده‌ ترین تعریف Contrast Ratio می‌ تواند حد فاصل بین سیاه‌ ترین تا سفیدترین رنگ در یک نمایشگر عنوان شود. هر اندازه میزان کنتراست بالاتر رود یعنی قدرت نمایشگر برای نمایش رنگ‌ ها بالاتر است.

قیمت مانیتور 4K

بدون تردید در راهنمای خرید مانیتور 4K لازم است که به قیمت نمایشگرها نیز اشاره کنیم. در واقع فاکتور قیمت برای خرید هر وسیله‌ ای اهمیت بالایی دارد. متناسب با بودجه‌ ای که در اختیار دارید و همچنین انتظاری که از تصاویر دریافت شده خواهید داشت، لازم است به سراغ خرید مانیتور 4K بروید. فراموش نکنید که خرید مانیتور را باید از یک فروشنده معتبر انجام دهید. علاوه بر این دریافت پشتیبانی های لازم و گارانتی معتبر نیز برای خریدار اهمیت بالایی دارد.

بهترین مانیتورهای 4K

اکنون که به صورت تخصصی راهنمای خرید مانیتور 4K را ارائه داده‌ ایم، می‌ توانیم به معرفی بهترین گزینه‌ های موجود در بازار بپردازیم. بر اساس نیاز خود می‌ توانید گزینه‌ های زیر را بررسی کرده و روی به خرید هر کدام بیاورید.

مانیتور دل S3221QS 4K Curved Monitor

اگر قصد خرید مانیتور 4K با ابعاد بزرگ را دارید، می‌ توانید به سراغ محصول ارائه شده توسط دل بروید.

برند دل در زمینه تولید تجهیزات گیمینگ فعالیت گسترده‌ ای انجام می‌ دهد. این مانیتور نیز با اندازه ۴۰ اینچی و با نرخ رفرش ریت ۶۰ هرتزی روانه بازار می‌ شود. از جمله ویژگی‌ های این مانیتور می‌ توان مجهز شدن به پنل IPS را نام برد. علاوه بر این کاربران با خرید این مانیتور 4K از برند دل می‌ توانند به پورت HDMI 2.0 دسترسی داشته باشند. انواع درگاه‌ های ورودی و خروجی نیز بر روی این مانیتور مشاهده می‌ شوند.

از جمله ویژگی‌ هایی که موجب شده‌ اند مانیتور S3221QS 4K Curved Monitor را ما در لیست بهترین مانیتورهای 4K قرار دهیم، قابلیت‌ های چند وظیفه‌ ای مانند PiP به شمار می‌ رود. این مانیتور ارزش خرید بالایی داشته و نگاه کردن به تصاویر پخش شده بر روی آن جذابیت زیادی خواهد داشت.

مانیتور سامسونگ U28E590D

برای خرید بهترین مانیتور 4K می‌ توانید به سراغ محصولات ارائه شده توسط سامسونگ بروید.

صفحه نمایش ۲۸ اینچی ارائه شده توسط سامسونگ با پنل LED و با رفرش ریت ۶۰ هرتزی در اختیار کاربران قرار گرفته می‌ شود. این مانیتور به صورت ۱۰۰ پشتیبانی خود از قابلیت sRGB را ارائه می‌ دهد. از دیگر ویژگی‌ های مانیتور سامسونگ U28E590D می‌ توان به عملکرد تصویر به تصویر آن اشاره نمود. قیمت مناسب با وجود کیفیت بالا را از ویژگی دیگر مانیتور سامسونگ دانست. نمایشگر ارائه شده توسط سامسونگ با ظاهری مناسب و طراحی جذاب در اختیار کاربران قرار گرفته می‌ شود.

مانیتور بنکیو EW3280U

برند بنکیو تلاش زیادی برای ارائه مانیتورهای گیمینگ با کیفیت بالا داشته است. محصول ارائه شده توسط این برند 32 اینچی بوده و با قابلیت چرخش عمودی و با بهره‌ گیری از نرخ نوسازی ۶۰ هرزی در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد

این صفحه نمایش با پشتیبانی از جدیدترین فناوری‌ ها به شما کمک می‌ کند که از ویژگی ضد بازتاب نور آن نیز بتوانید بهره‌ مند شوید. قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های مانیتور EW3280U را که مرور کنیم، متوجه می‌ شویم از فناوری‌ های متعدد دیگری نیز شما را بهره‌ مند خواهد نمود. به عنوان مثال پشتیبانی از فناوری حذف پرش تصویر و همچنین بهره‌ گیری از فناوری نور آبی برای مراقبت از چشم کاربر را می‌ توان ویژگی‌ های دیگر این مانیتور در نظر گرفت.

بنکیو به خوبی توانسته است تمام ویژگی‌ های مورد نیاز کاربران در خرید بهترین مانیتور 4K را در نظر بگیرد. پشتیبانی از انواع درگاه ها مانند USB 3.0 و USB 2.0 را می‌ توان از دیگر ویژگی های مانیتور EW3280U نامید. این مانیتور با بهره‌ گیری از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون به شما کمک می‌ کند تا برای انجام بازی بتوانید هدست‌ های گیمینگ خود را به آن متصل کنید. طراحی مانیتور بنکیو به گونه‌ ای صورت گرفته که برای سیستم‌ های گیمینگ و برای کاربرانی که قصد طراحی و ویرایش دارند انتخابی مناسب به شمار رود.

مانیتور ۳۲ اینچ سامسونگ مدل A700

برای خرید بهترین مانیتور 4K از برند محبوب سامسونگ می‌ توانید به سراغ مدل A700 بروید.

این مانیتور ۵ کیلوگرم وزن داشته و با پنل VA کیفیت بی‌ نظیری را از خود نشان می‌ دهد. حداکثر روشنایی مانیتور ارائه شده توسط سامسونگ نیز ۳۰۰ نیت است. مانیتور ۳۲ اینچ سامسونگ مدل A700 با زاویه دید عمودی و افقی ۱۷۸ درجه‌ ای و با پوشش صفحه نمایش مات در اختیار کاربران قرار می‌ گیرد. این محصول با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز و با پشتیبانی از درگاه های مختلف شما را یاری می‌ کند تا از یک نمایشگر کامل بتوانید بهره‌ مند شوید.

جالب است بدانید که سامسونگ با بهره‌ گیری از تکنولوژی Eco Saving Plus شما را یاری می‌ کند که از یک محصول با کمترین میزان مصرف انرژی بتوانید استفاده نمایید. از دیگر ویژگی‌ های مانیتور سامسونگ 4K می‌ توان به پشتیبانی از قابلیت نور آبی جهت محافظت از چشم کاربر، تکنولوژی حذف پرش تصویر، ویژگی تصویر در تصویر و همچنین بهره‌ گیری از حالت گیم اشاره نمود.

مانیتور A700 سامسونگ یک مانیتور حرفه‌ ای بوده که برای گیمرها می‌ تواند جزئیات عمیقی از بازی‌ ها را به نمایش بگذارد. این مانیتور را می‌ توانید با نام LS32A700 در بازار مشاهده نمایید.

مانیتور 4K ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q

برند محبوب ایسوس نیز در زمینه طراحی و ساخت مانیتورهای گیمینگ فعالیت گسترده‌ ای داشته است.

مانیتور ایسوس مدل TUF GAMING VG289Q با بهره‌ گیری از پنل ips و با نرخ رفرش ریت ۶۰ هرتزی روانه بازار می‌ شود. این مانیتور 28 اینچ با قدرت نمایش دقیق رنگ‌ ها و با انعطاف پذیری در موقعیت‌ های مشاهده به کاربر کمک می‌ کند تا محصولی کامل بتواند در اختیار داشته باشد. جالب است بدانید با وجود کیفیت بسیار بالای مانیتور TUF GAMING VG289Q از ایسوس قیمت این محصول بسیار مقرون به صرفه بوده و برای کاربرانی که به صورت گسترده رسانه‌ های بصری مشاهده می‌ کنند انتخابی ایده‌ آل به شمار می‌ رود.

مانیتور ال جی Ultrafine 24MD4KL

مانیتور ۲۴ اینچ ارائه شده توسط ال جی می‌ تواند یکی از بهترین گزینه‌ ها برای کاربرانی باشد که قصد خرید نمایشگر با ابعاد کم را دارند. این مانیتور با پنل ips و با پشتیبانی از انواع ورودی‌ ها روانه بازار می‌ شود. نرخ رفرش ریت مانیتور ال جی مدل Ultrafine 24MD4KL نیز ۶۰ هرتز بوده و با دقت رنگ عالی شما را یاری می‌ کند تا هر آنچه نیاز داشته باشید را بتوانید بر روی آن مشاهده کنید. فیلمبرداران و عکاسانی که نیاز به استفاده از یک مانیتور با وضوح بالا دارند، می‌ توانند به سراغ خرید مانیتور ال جی Ultrafine 24MD4KL بروند. این مانیتور گزینه ای ایده‌ آل برای جفت شدن با اولترا بوک و مک بوک‌ ها به شمار می‌ رود. اگر به عنوان یک ویرایشگر ویدیو یا تصویر قصد خرید مانیتور گیمینگ را دارید، توصیه می‌ کنیم که از این محصول ارائه شده توسط ال جی دیدن کنید.

مانیتور ایسر مدل Predator XB273K

آخرین محصولی که در میان بهترین مانیتورهای 4K معرفی می‌ کنیم، نمایشگر ارائه شده توسط برند ایسر است.

این مانیتور با طراحی منحصر به فرد روانه بازار می‌ شود. مانیتور ۲۷ اینچی ارائه شده توسط ایسر با پنل ips و با زمان پاسخگویی ۴ میلی ثانیه‌ ای گزینه‌ ای ایده‌ آل برای گیمرها خواهد بود.

یکی از ویژگی‌ های جذاب مانیتور ایسر Predator XB273K پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی به شمار می‌ رود. این میزان نرخ نوسازی بیان می‌ کند که محصولی بی‌ نظیر در اختیار خواهید داشت. نمایش بالای جزئیات تصاویر و قیمت مناسب را می‌ توان از جمله ویژگی‌ های این مانیتور از برند ایسر نامید. ایسر تلاش کرده است که یک مانیتور مشابه پرچمداران گیمینگ در اختیار کاربران بگذارد. نمایش تصاویر توسط این مانیتور با کیفیت و شفافیت بالا صورت می‌ گیرد. برای واکنش‌ های سریع هنگام انجام بازی‌ های گیمینگ به هیچ عنوان این مانیتور شما را ناامید نمی‌ کند. مانیتور ایسر مدل Predator XB273K گزینه‌ ای مناسب برای افرادی است که قصد انجام بازی‌ های چند نفره رقابتی را دارند.

جمع بندی

بررسی راهنمای خرید مانیتور 4K به شما کمک می‌ کند تا تصمیم درستی در انتخاب خود بتوانید اتخاذ نمایید. برندهای ایسر، ایسوس، سامسونگ، دل در کنار سایر برندهای معتبر تلاش کرده‌ اند انواع مانیتورهای گیمینگ را با رزولوشن 4K در اختیار کاربران بگذارند.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.