پربازدیدترین مطالب

راهنمای خرید

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی، بهترین لپ تاپ برای دانشجویان کدام است؟

سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵

راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی، بهترین لپ تاپ برای دانشجویان کدام است؟

برای خرید لپ تاپ دانشجویی کدام گزینه را پیشنهاد می دهید؟ در خرید لپ تاپ برای دانشجویان چه نکاتی باید مد نظر گرفته شوند؟ بهترین لپ تاپ برای درس خواندن دانش آموزان و دانشجویان از کدام برند انتخاب می شود؟ همانگونه که می دانید پس از اوج گیری کرونا و به واسطه اینکه بخش زیادی از کلاس های درس به حالت مجازی تغییر یافت، تقاضا برای خرید لپ تاپ دانشجویی و گوشی‌ های هوشمند به میزان قابل توجهی بالاتر رفت. هم اکنون با وجود اینکه از این بیماری عبور کرده ایم تعدادی از کلاس ها به صورت مجازی دنبال شده و نیاز دانش‌آموزان و دانشجویان برای خرید لپ تاپ همچنان حس می‌ شود.

لپ تاپ ها امروزه با تنوع بسیار زیاد و با قیمت های متنوع در دسترس شما قرار گرفته اند. بدون تردید هنگامی که به دنبال خرید بهترین لپ تاپ برای درس خواندن می روید، تنوع زیاد گزینه های موجود در بازار مقداری شما را سردرگم می‌ کند. به همین علت ما در این مطلب تصمیم گرفته‌ ایم که با ارائه راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی به شما کمک کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

لپ تاپ دانشجویی چیست؟

برای معرفی لپ تاپ دانشجویی می توانیم بیان کنیم که در واقع بر اساس نیاز دانشجویان و حتی دانش آموزان لپ تاپ هایی که در بازار وجود دارند را می توان در چند سطح قرار داد. دسته بندی نهایی و خاصی نمی‌ توان برای لپ تاپ های دانشجویی و دانش آموزی مشخص نمود. لپ تاپ هایی که برای دانشجویان مناسب هستند با توجه به مشخصات و ویژگی هایی که دارند، می توانند در رشته های علوم انسانی و رشته‌ های مهندسی مورد استفاده قرار گیرند.

در واقع بهترین لپ تاپ دانشجویی مهندسی نسبت به لپ تاپ دانشجویی در شاخه های نظری و علوم انسانی با تفاوت‌ هایی انتخاب می شود. دانشجویانی که در رشته های مهندسی مشغول به درس خواندن هستند برای اجرای برنامه های سنگین گرافیکی و طراحی نیاز به خرید لپ تاپ با سخت افزاری قدرتمندتر دارند. در طرف مقابل اگر قصد خرید لپ تاپ دانشجویی برای رشته های انسانی را دارید، می توانید به سراغ مدل‌ های ارزان‌ قیمت بروید. این سری از دانشجویان تنها به دنبال جستجو در فضای اینترنت، رسم نمودار، تایپ و به احتمال فراوان اجرای نرم افزارهای سبک هستند.

مهمترین نکات برای خرید لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی

بدون شک سوالی که هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی مطرح می‌ شود این است که بهترین گزینه برای دانشجویان کدام است؟ ما در راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی از جنبه های مختلف به بررسی جزئیات کاربردی پرداخته ایم تا در انتخاب خود بتوانید در بازه های قیمتی مختلف به سراغ بهترین لپ تاپ بروید.

صفحه نمایش لپ تاپ دانشجویی چگونه باید باشد؟

در گام نخست برای بررسی راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی به سراغ نوع صفحه نمایش این محصول خواهیم رفت. با توجه به اینکه دانشجویان باید هنگام کار کردن با لپ تاپ و همچنین حضور در کلاس های درسی مدت زمان زیادی را صبر کنند، گزینه هایی که انتخاب می کنند باید دارای رزولوشن FULL HD و از نوع مات باشد. این سری از مانیتور ها بازتاب نور را به میزان قابل توجهی کاهش می‌ دهند. علاوه بر این روشنایی پنل نیز از جمله نکاتی به شمار می‌ رود که در خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی می تواند مدنظر قرار گیرد. این سری از لپ تاپ ها به شما کمک می کنند تا در محیط های باز نیز بتوانید محتواها را با بالاترین کیفیت و به خوبی مشاهده نمایید.

پردازنده مرکزی یا CPU

در هنگام خرید لپ تاپ برای هر نوع کاربری یکی از مهمترین قسمت هایی که مورد بررسی قرار می گیرد سی پی یو یا پردازنده مرکزی است.

با توجه به اینکه این بخش از لپ تاپ وظیفه دارد پردازش های مختلف را انجام دهد، محصولی که انتخاب می کنید باید حداقل برای انجام کارهای روزمره بتواند به خوبی عمل کند. اگر تخصص کافی در خصوص بررسی قدرت پردازنده ندارید باید بدانید که توجه به نسل آن و تعداد هسته های CPU از مهمترین نکات به شمار می روند. لازم نیست برای خرید لپ تاپ دانشجویی به سراغ انتخاب گزینه هایی با پردازنده های قدرتمند و از نسل جدید بروید.

مقدار حافظه رم

یکی دیگر از سخت افزارها که در خرید لپ تاپ دانشجویی مورد بررسی قرار می‌ گیرد، حافظه رم است. در استفاده روزمره از لپ تاپ، این سخت‌ افزار نقش بسزایی ایفا می کند. دلیل اهمیت حافظه رم برای خرید لپ تاپ دانشجویی این است که اگر یک لپ تاپ مولتی تسکینگ یا مولتی مدیا خریداری کنید دائما لازم است که در کنار هم چند برنامه مختلف را اجرا نمایید. ضروری است که میزان حافظه رم لپ تاپ دانشجویی اندازه‌ ای باشد که کاربر و دانشجو بدون مشکل به راحتی بتوانند میان چندین برنامه و مرورگر جابجا شوند.

یک لپ تاپ با حافظه ۸ گیگابایتی برای امور مهندسی نیز کافی است. انواع لپ تاپ دانشجویی مهندسی با حافظه های رم 4 گیگابایت به بالاتر در دسترس شما قرار گرفته اند.

نقش نوع حافظه ذخیره سازی در خرید لپ تاپ دانشجویی

بدون شک در خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی و دانش آموزی میزان حافظه نیز می‌ تواند حائز اهمیت باشد. در عین حال مهمتر از میزان فضای ذخیره سازی، نوع حافظه لپ تاپ است. اگر تخصص کافی برای بررسی لپ تاپ های موجود در بازار ندارید باید بدانید که حافظه های ssd به میزان قابل توجهی می‌ توانند سرعت لپ تاپ را بالاتر ببرند. ترجیحا لپ تاپی که خریداری می کنید دارای حافظه SSD باشد. در عین حال لپ تاپ هایی نیز وجود دارند که امکان تغییر حافظه HDD به حافظه های SSD را در اختیار شما قرار می دهند.

حافظه گرافیکی

یکی از سخت افزارهای کاربردی دیگر که در خرید لپ تاپ دانشجویی مورد توجه قرار می گیرد، حافظه کارت گرافیک است. در دو صورت باید توجه ویژه‌ ای به این سخت افزار داشته باشید. نخست اینکه قصد داشته باشید هر از گاهی با لپ تاپ خود به بازی کردن بپردازید. علاوه بر این اگر در رشته های مهندسی مشغول به درس خواندن هستید و نیاز به استفاده از نرم افزارهای گرافیکی دارید، این سخت افزار را نیز باید با دقت بررسی نمایید.

معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی و دانش آموزی

اکنون که با راهنمای خرید لپ تاپ دانشجویی آشنایی به دست آورده‌ اید، می توانیم چند مدل از بهترین گزینه های موجود در بازار را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315_58_34X1 گرافیک اینتل

برای خرید لپ تاپ دانشجویی می توانید به سراغ محصول ارائه شده توسط این بروید. قیمت این لپ‌ تاپ دانشجویی به شکلی است که برای طیف گسترده ای از کاربران می تواند بهترین انتخاب به‌ شمار رود.

این لپ‌ تاپ با وزن ۱.۸ کیلوگرمی و با ابعاد صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ به راحتی امکان جابجایی را در اختیار شما قرار خواهد داد. لپ تاپ ایسر برای پردازنده مرکزی خود به سراغ اینتل رفته و یک پردازنده از سری Core i3 انتخاب کرده است. حافظه ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 نیز بیان می‌ کند که در این زمینه می توانید عملکردی مناسب از محصول ارائه شده توسط ایسر دریافت کنید.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسر A315_58_34X1 از نوع LED بوده و با دقت FULL HD شما را یاری خواهد کرد تا در اجرای نرم افزارها و تماشای محتویات بتوانید از کیفیت بالای آن بهره ببرید. پردازنده گرافیکی نیز از اینتل انتخاب شده و قابلیت ارتقا تا ۲ گیگابایت را در اختیار شما قرار می دهد. یکی از ویژگی های لپ تاپ برای دانش آموزان و دانشجویان، بهره گیری از حافظه اس اس دی ۲۵۶ گیگابایت خواهد بود. این نوع حافظه ذخیره سازی سرعت دستگاه را بالاتر می‌ برد.

لپ تاپ ایسوس R465FA

در ادامه معرفی بهترین لپ تاپ برای دانش آموزان و دانشجویان به سراغ محصول ارائه شده توسط ایسوس می رویم.

لپ تاپ ایسوس R465FA با حافظه رم ۴ گیگابایتی از جمله بهترین گزینه هایی به شمار می‌ رود که برای طراحان گرافیکی می‌ تواند انتخابی مناسب به شمار رود. این لپ‌ تاپ با صفحه نمایش ۱۴ اینچی و با دقت FULL HD از نظر نمایشگر کیفیت بالای خود را به اجرا می‌ گذارد. صفحه نمایش مات لپ تاپ ایسوس R465FA کمک می کند تا بتوانید هنگام استفاده از آن بازتاب نور کمتری مشاهده نمایید.

ایسوس این لپ‌ تاپ خود را مجهز به یک حافظه یک ترابایتی کرده است. با وجود اینکه نوع حافظه انتخاب شده برای این لپ تاپ HDD بوده ولی کیفیت بالای دستگاه می‌ تواند شما را ترغیب کند تا از این نقطه ضعف چشم پوشی کنید. حافظه گرافیکی انتخاب شده برای این لپ‌ تاپ نیز به شکلی است که می‌ تواند برای دانشجویان مهندسی عملکرد مناسبی به اجرا می گذارد. استفاده از پردازنده نسل دهم اینتل و قیمت مناسب را می توان از جمله ویژگی‌ های مناسب لپ تاپ ایسوس R465FA در نظر گرفت. این لپ تاپ با بدنه ای باریک و سبک و با بهره مندی از کیبورد عالی به دانشجویان کمک خواهد کرد تا بتوانند در انجام امور دانشجویی و هنگام حضور در کلاس های آنلاین از لپ تاپ با عملکرد مناسب بهره ببرند.

لپ تاپ لنوو IDEAPAD 3، بهترین لپ تاپ برای درس خواندن با قیمت مناسب

اگر به دنبال خرید لپ تاپ دانشجویی ارزان قیمت هستید، توصیه ما به شما بررسی IDEAPAD 3 خواهد بود. لپ تاپ لنوو با وجود قیمت مناسبی که دارد می‌ تواند در عملکردهای مختلف پاسخگوی نیازهای کاربران باشد.

لنوو برای این لپ‌ تاپ خود از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی استفاده کرده است. دقت صفحه نمایش FULL HD بوده و به واسطه بهره مندی از نمایشگر مات کمترین بازتاب نور را از آن مشاهده خواهید کرد.

در بررسی بیشتر لپ تاپ ارزان قیمت دانشجویی لنوو IDEAPAD 3 متوجه می‌ شویم که این محصول با حافظه رم ۴ گیگابایتی از نوع DDR4 سرعت مناسبی در اجرای نرم‌افزارها از خود نشان می دهد. علاوه بر این پردازنده مرکزی اینتل این امکان را می‌ دهد تا کاربر بتواند سرعت بالایی را هنگام استفاده از این لپ‌ تاپ مشاهده نماید. در بخش‌ های دیگر نیز یک لپ تاپ با کیفیت و با عملکرد مناسب مشاهده خواهید کرد. یکی از خلاقیت های لنوو برای طراحی و ساخت این لپ‌ تاپ بهره گیری از حافظه هارد یک ترابایتی از نوع HDD به شمار می‌ رود. جالب است بدانید که حافظه SSD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت نیز در کنار این حافظه قرار گرفته است. کاربر در این زمینه می‌ تواند عملکرد بی نظیر لپ تاپ لنوو IDEAPAD 3 ذا مشاهده نمایند.

لپ تاپ ایسر Aspire 3 A315، لپ تاپ دانشجویی مهندسی

برای معرفی بهترین لپ تاپ دانشجویی مهندسی با قیمت مناسب به سراغ محصول ارائه شده توسط ایسر رفته ایم. این لپ تاپ با پردازنده سری Core i7 روانه بازار می‌ شود.

استفاده از طراحی منحصر به فرد با وزن ۱.۷ کیلوگرم و صفحه نمایش full hd از نوع TFT LED_Backlit LCD نشان می‌ دهد که ایسر در تمام زمینه ها به دنبال ارائه لپ تاپ ایده‌ آل بوده است. این صفحه نمایش از نوع مات با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ شما را یاری می‌ کند تا محتوا را در هر شرایطی با بالاترین کیفیت بتوانید مشاهده نمایید.

از دیگر ویژگی های لپ تاپ ایسوس Aspire 3 A315 می‌ توان به بهره گیری از رم ۸ گیگابایتی اشاره نمود این مقدار رم در کنار پردازنده قدرتمند کمک خواهد کرد که در اجرای نرم افزارهای مهندسی و گرافیکی به راحتی بتواند عمل کند. یک حافظه گرافیکی ۲ گیگابایتی از نوع GeForce MX350 برای این لپ‌ تاپ انتخاب شده که در این زمینه نیز می توان نمره قبولی به لپ تاپ ایسر داد. در ادامه خلاقیت های ایسر برای طراحی لپ تاپ دانشجویی و مهندسی می توانیم به حافظه یک ترابایت آن از نوع SSD اشاره نماییم. این میزان حافظه از نوع SSD بیانگر این است که علاوه بر امکان ذخیره سازی حجم زیادی از داده ها، سرعت دستگاه نیز به خوبی افزایش می‌ یابد. لپ تاپ ارائه شده توسط ایسر با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با طراحی بی نظیر بهترین گزینه برای دانشجویان می تواند عنوان شود.

لپ تاپ ایسر TRAVELMATE P2 با گرافیک ۲ گیگابایتی

یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی لپ تاپ ارائه شده توسط ایسر مدل TRAVELMATE P2 است.

این لپ تاپ با بهره گیری از پردازنده Core i5 و با رم ۸ گیگابایتی به شما کمک می کند تا بتوانید از یک محصول با سرعت بالا جهت اجرای چندین برنامه و جابجایی بین آن ها بهره ببرید. صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی لپ تاپ ایسر TRAVELMATE P2 با رزولوشن FULL HD و با پوشش مات نیز بیانگر این است که یک محصول با کیفیت بالا در اختیار خواهید داشت.

ایسر با استفاده از یک رم ۸ گیگابایت از نوع DDR4 و با بهره گیری از گرافیک 2 گیگابایتی ترجیح داده است که یک محصول میان رده با عملکرد مناسب را برای طیف گسترده ای از کاربران روانه بازار نماید. این لپ تاپ با حافظه یک ترابایتی از نوع HDD روانه بازار شده است. علاوه بر این در کنار حافظه یک ترابایت می توانید فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی از نوع SSD را نیز مشاهده کنید. قیمت لپ تاپ دانشجویی ایسر TRAVELMATE P2 نیز بسیار مناسب بوده و می توانید از آن به عنوان یک لپ تاپ برای کاربری های دیگر نیز استفاده کنید.

لپ تاپ ایسوس E510MA

خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی را می توانید از میان محصولات متنوع ایسوس انجام دهید. لپ تاپ ایسوس E510MA از جمله گزینه‌ هایی به شمار می رود که برای دانش آموزان می تواند انتخابی مناسب به شمار رود.

این لپ‌ تاپ با بهره گیری از رم ۴ گیگابایتی و صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی عملکرد مناسبی به اجرا می‌ گذارد. ایسوس تلاش کرده است که در ارائه این لپ‌ تاپ شرایطی را مدنظر قرار دهد تا کاربران بتوانند از جنبه های مختلف یک لپ تاپ کامل در اختیار داشته باشند.

استفاده از صفحه نمایش TN با دقت HD و با بهره گیری از پوشش مات بیانگر این است که ایسوس به دنبال کاهش قیمت محصول بوده است. علاوه بر این پردازنده گرافیکی انتخاب شده برای این لپ‌ تاپ پاسخگوی نیازهای دانش‌ آموزان و دانشجویان خواهد بود. حافظه SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت که برای این لپ‌ تاپ انتخاب شده است کمک می کند تا سرعت آن افزایش یابد. بهره گیری از پردازنده سلرون از اینتل نیز بیان می‌ کند که یک محصول میان رده برای کاربری های عمومی، دانشجویی و خانگی در اختیار خواهید داشت. بدون تردید قیمت لپ تاپ ایسوس E510MA برای بخش زیادی از کاربران می تواند به عنوان یک فاکتور مهم جهت خرید مدنظر قرار گیرد.

سوالات متداول

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان کدام است؟

در خرید بهترین لپ تاپ دانشجویی فاکتورهای مختلفی باید بررسی شوند. گزینه هایی که بیان کردیم می توانند برای هر نوع رشته هی انتخابی مناسب محسوب شوند.

قیمت لپ تاپ دانشجویی چگونه است؟

معمولا قیمت لپ تاپ دانشجویی مهندسی در مقایسه با لپ تاپ های دانشجویی برای رشته های نظری مقداری بیشتر است. در عین حال تمام لپ تاپ های دانشجویی از جمله گزینه های اقتصادی موجود در بازار به شمار می روند.

بهترین مارک لپ تاپ دانشجویی کدام است؟

گزینه و برندهای مختلفی را می توانیم به عنوان بهترین مارک معرفی کنیم. از میان لپ تاپ های ارائه شده توسط ایسوس، لنوو و کمپانی های معتبر دیگر می‌ توانید پس هم بررسی اولویت های خود بهترین گزینه را انتخاب نمایید.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.