پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

دوربین ۴۰۰ مگاپیکسلی هاسلبلاد با قابلیت ثبت چندگانه تصاویر

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

دوربین ۴۰۰ مگاپیکسلی هاسلبلاد با قابلیت ثبت چندگانه تصاویر

هاسلبلاد دوربین 400 مگاپیکسلی با نام H6D-400C MS را معرفی کرد. مهم‌ترین ویژگی این دوربین ثبت چندگانه تصاویر و عکاسی تترینگ است.

کمپانی سوئدی Hasselblad در ماه آوریل سال 2016 از یک دوربین 100 مگاپیکسلی ثبت کننده تکی مدیوم به نام H6D-100C رونمایی کرد. حال این کمپانی به سیستم دوربین خود قابلیت‌های سنسور شیفت و ثبت چندگانه تصاویر را اضافه کرده و آن را با نام H6D-400C MS معرفی کرده است. این دوربین با وضوح 400 مگاپیکسلی خود، تصاویری با جزئیات بسیار دقیق و فوق‌العاده حرفه‌ای را ثبت می کند.

این دوربین 400 مگاپیکسلی هاسلباد نیز به یک سنسور 100 مگاپیکسلی CMOS با اندازه فیزیکی 53.4 در 40 میلی‌متر مجهز است و ظرفیت ثبت چندگانه تصاویر برخوردار است که به ترتیب می‌تواند 6 تصویر 400 مگاپیکسلی، 4 تصویر 100 مگاپیکسلی و یا یک تصویر 100 مگاپیکسلی را ثبت کند.

این دوربین برای خلق تصاویر شگفت انگیز 400 مگاپیکسلی، در واقع سنسور دوربین و مانت توسط یک پیکسل کامل حرکت می‌کنند تا 4 تصویر، ابتدا تمامی اطلاعات رنگی را ثبت کند و دوباره سنسور به جایگاه اصلی خود بازمی‌گردد. سپس 6 تصویر با یکدیگر ادغام شده تا یک فایل 2.4 گیگابایتی 16 بیتی با فرمت TIFF و وضوح 23200×17400 پیکسل خلق شود.  برای این عملکرد باید این دوربین به یک کامپیوتر متصل باشد. رابط کاربری این دوربین جدید علیرغم قابلیت ثبت چندگانه تصاویر و مگاپیکسل‌های بیشمار، مشابه با دیگر دوربین های مجهز به سیستم ثبت تکی تصاویر شرکت هاسلبلاد است. در این رابط کاربری 15 محدوده دینامیکی، True Focus II برای تمرکز درست و دقیق در زمینه تصویر و محدوده ISO بین 64 الی 12.800 طراحی شده است.

دوربین 400 مگاپیکسلی هاسلبلاد مجهز به یک درگاه USB C برای عکاسی تترینگ یاعکاسی با کامپیوتر و تصویر زنده 30 فریم بر ثانیه، یک درگاه مینی HDMI، یک اسلات کارت حافظه CFast 2.0 و یک اسلات برای کارت‌های SD است و از یک نمایشگر 3 اینچی 920K-dot لمسی همراه با قابلیت فیلمبرداری UHD با فرمت RAW بهره می برد. این دوربین همچنین به یک چیپ وای فای داخلی تجهیز شده است تا بتوانید از طریق اپلیکیشن موبایلی به نام Phocus Mobile، تصاویر دوربینتان را به صورت مستقیم بر روی آیفون و یا آیپد مشاهده کنید.

انتظار می رود شرکت سوئدی هاسلبلاد دوربین جدید H6D-400C MS خود را با قیمت 47.995 دلار و از ماه مارس سال 2018 روانه بازار جهانی کند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.