پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

جذاب‌ترین قابلیت های گلکسی ای ۸ اس

پنج شنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

جذاب‌ترین قابلیت های گلکسی ای ۸ اس

امروز تصمیم به برسی مختصری درمورد اولین گوشی دنیا با دوربین سلفی درون صفحه‌ای یعنی همان Galaxy A8s گرفته ایم با همراه باشید.

سامسونگ مثل همیشه بر طراحی ناچ معتقد نبوده و تا به امروز هیچ گوشی ناچ استایلی را تولید و عرضه ننموده است. گلکسی ای 8 اس مجهز به سوراخی بر روی صفحه برای دوربین سلفی خود می باشد که به نظر می رسد آینده طراحی اسمارت فون ها در تحت تاثیر قرار دهد.

فناوری جدید سامسونگ و جذابیت‌های فراوان آن تنها به صفحه نمایش کم‌حاشیه این تلفن هوشمند منتهی نمی شود؛ که به برخی از سایر مهم‌ترین قابلیت های گلکسی ای 8 اس خواهیم پرداخت.

گلکسی ای 8 اس نخستین موبایل از خانواده معتبر سامسونگ می باشد که از فناوری اسنپدراگون 710 بهره مند خواهد بود. در واقع عملکرد این چیپست نسبت به مدل قبل تا حد زیادی بهبود داده شده است و باید گفت که SD710 با بهره مندی از فناوری ساخت 10 نانومتری ساخته شده است. همین موضوع سبب شده که تراشه جدید کوالکام از مصرف انرژی پایین‌تر و قدرت بالاتری بهره مند شده باشد و دستورات کاربران را با سرعت بیشتری به انجام می رساند. همچنین از هسته‌های پردازشی جدید ARM Cortex  نیز در پردازنده این سیستم بهره برده و در بررسی دقیق ساختار آن می‌توان به دو هسته پردازشگر Cortex-A75 همراه شش هسته Cortex-A55 را مشاهده نمود.

همراهی این تراشه با پردازشگر گرافیکی آدرنو 616 سبب گردیده است تا افزایش سرعت 35 درصدی را در مقایسه با پردازشگر گرافیکی آدرنو 512 در اسنپدراگون 660  شاهد باشیم. به نظر می رسد که این اعداد و ارقام فقط روی کاغذ درست  باشند، اما با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که قوی‌ترین موبایل میان رده سامسونگ تا به امروز گلکسی ای ۸ اس می باشد. همچنین نسخه گران‌تر این گوشی نیز همانند مدل 2018 گلکسی A9 با بهره مندی از 8 گیگابایت رم عرضه گردیده است. مدل پایه نیز مجهز به 6 گیگابایت رم می باشد و کاربران می توانند بر اساس نیاز خود آنها را تهیه نمایند.

متوان گفت که مهم‌ترین قابلیت های گوشی های امروزی در بخش دوربین آنهاست. در مورد  گلکسی ای 8 اس نیز باید به دوربین سه گانه آن اشاره نمود؛ سامسونگ ظاهرا همانند گلکسی A7 جدید، سنسورهای دوربین خود را بر روی قاب پشتی قرار داده است که این دوربین با دارا بودن سنسور اصلی 24 مگاپیکسلی، از یک لنز زاویه گسترده نیز بهره مند گردید است. این لنز به کاربران این امکان را میدهد تا بتوانند هنگام ثبت عکس های خود ، فضای بیشتری از منظره های مورد نظر را درعکس ها ثبت نمایند. همچنین این سنسور فاقد فوکوس خودکار می باشد و از دقت 10 مگاپیکسلی بهره مند گردیده است که بهره مندی گوشی هوشمند میان رده از چنین دوربین ویژه ای  یک نقطه قوت محسوب می گردد.

باید گفت اگر Galaxy A8s مجهز به  لنز زوم  نیز میگردید کاربران حتما بیش از پیش از این گوشی و دوربین ویژه  آن استقبال می کردند، گمان می شود که سامسونگ مجبور به حذف دوربین چهارم برای  پایین نگه داشتن قیمت این محصول شده است.

سامسونگ با استفاده از رنگ‌های شیب‌دار Gradient در طراحی محصولات خود در واقع با رنگ آمیزی ویژه محصول خود به جذابیت های آن افزوده است و گفته می شود که این موضوع به بخش جداناپذیری گوشی های آینده سامسونگ مبدل خواهد شد.

سامسونگ جلوه‌ای خاص با بهرمندی از رنگ‌های شیب‌دار به محصول  جدید خود عطا نموده است؛ جلوه ای لوکس همراه با ظاهری کلاسیک که در محصولات قبلی این شرکت مشاهده نمی شد همانند نسخه جذاب خاکستری Galaxy A8s. همینطور مدل های آبی و سبز نیز که بسیار جذابند.

ویژگی جذابی که باید برای فهمیدنش باید کمی بیشتر دقت نمود وجود حلقه‌ای کوچک دور لنز وسطی دوربین سه گانه است که گمان نمی شود عملکرد خاصی داشته باشد و ظاهرا برای زیبایی بیشتر گوشی به کار گرفته شده است و بنا بر  تصاویر منتشرشده، متناسب با رنگ‌های مختلف، رنگ این حلقه نیز متغیر می باشد.

گلکسی ای 8 از  حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره مند گردیده که این ویژگی سبب گردیده تا  گلکسی ای ۸ اس را در کنار گلکسی نوت 9 و گلکسی ای 9 2018 که از حافظه پایه 128 گیگابایتی بهره مند می باشند قرار بگیرد. اکثر کاربران معتقدند با بهره مندی گوشی از پشتیبانی  کارت حافظه میکرو اس دی دیگر نیاز به خرید گوشی هایی با بهره مندی از حافظه داخلی بالاتر از 64 گیگابایت بیهوده خواهد بود؛ همینطور برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال نصب بازی‌ها و اپلیکیشن های متعدد می باشند فضای ذخیره‌سازی بالا موضوعی حیاتی به حساب می آید. این نکته نیز حائز اهمیت است که در نظر داشته باشید کارت‌های حافظه جانبی نیز از قیمت نسبتا بالایی برخوردارند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.