پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

تکنیک جدید و خون آلود انویدیا در بازی Killing Floor ۲

یکشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۰۰

تکنیک جدید و خون آلود انویدیا در بازی Killing Floor ۲

جالب این جاست که دشمنان موجود در این بازی نیز موجوداتی زامبی مانند هستند که با نام Zed شناخته می شوند. در این میان یکی از نکات قابل توجه در ساختار بصری بازی Killing Floor 2 بی شک چگونگی از بین بردن دشمنان و افکت های تصویری مربوط به آن هاست. افکت هایی که تعدادی از آن ها توسط قابلیت های منحصر به فرد میان افزار GameWorks شرکت انویدیا طراحی شده اند.

در بازی Killing Floor 2 شما این توانایی را دارید که موج های مختلف و فزاینده ی دشمنان را به اشکال مختلف از پیش رو بردارید. از استفاده از سلاح های سردی همچون شمشیر گرفته تا بهره گیری از اسلحه های گرمی نظیر کلت، مسلسل یا حتی خمپاره انداز. اما در این میان از هر وسیله ای که بخواهید برای ناکار کردن دشمنان خود استفاده کنید، فرق چندانی در اصل موضوع نمی کند. چون در هر صورت شما شاهد به وقوع پیوستن خونین ترین و افسار گسیخته ترین صحنه های ممکن در برابر دیدگانتان خواهید بود. فواره زدن خون از بدن دشمنان و پاشیده شدنشان به هر کنج و کناری از محیط، قطع شدن اعضای بدن حریفان و پراکنده شدنشان به هر سو و همچنین پخش و پلا گردیدن امیا و احشای بدن دشمنان در اثر اصابت ضربه های سهمگین همگی جزو مواردی به شمار می روند که در ساختار بصری این بازی وجود دارند و در واقع عواملی هستند برای میخکوب کردن هر چه بیشتر شما در جای خود و همچنین تزریق نهایت شور و هیجان ممکن به زیر پوستتان. در این میان برای طراحی جلوه های بصری مذکور، ابزار مورد استفاده توسط سازندگان این بازی بخش PhysX Flex از میان افزار GameWorks شرکت انویدیا بوده است. به کمک تکنیک های مبتنی بر فیزیک این بخش از میان افزار مذکور، نوعی سیستم خونریزی منحصر به فرد برای این بازی طراحی شده است که در اثر اصابت گلوله یا وارد آمدن ضربات فیزیکی به شخصیت های موجود در بازی فعال شده و شکل بسیار طبیعی تری به روند خارج شدن خون از بدن دشمنان می دهد. به این ترتیب که با شلیک به هر نقطه ی خاص از بدن دشمنان یا ضربه زدن با سلاح سرد به نقاط مذکور، این خونریزی تا حد فراوانی متفاوت از دیگر موارد خونریزی در اثر ضربه خوردن جلوه خواهد کرد. همچنین سیستم فیزیک پویای طراحی شده برای این اثر، این اجازه را می دهد که اعضای قطع شده یا امیا و احشای بیرون ریخته شده از بدن دشمنان به شکلی کاملاً متفاوت و طبیعی به اطراف پراکنده شوند.

 

در بازی Killing Floor 2 شما نقش بازمانده ی یک بحران انسانی در اروپا را ایفا خواهید کرد که باید یک تنه به مصاف دشمنان زامبی مانند خود برود و برای بقا تا سر حد مرگ بجنگند. به بیان ساده تر، هدف شما در طول این بازی بقا به هر قیمت ممکن است و همان گونه که پیش تر نیز ذکر شد، برای این هدف شما باید تا جایی که می توانید با موج های بی امان دشمنان مبارزه کنید. نسخه ی ابتدایی از پلتفرم PC این اثر، حدود چهار ماه پیش بود که منتشر شد و البته باید گفت که این نسخه از بازی نسخه ی نهایی Killing Floor 2 به شمار نمی رود. در واقع روند ساخت این بازی، بر اساس باز خورد های دریافت شده از سوی کاربران شبکه ی استیم، در حال تکمیل توسط سازندگان آن است. بر اساس اطلاعات موجود، نسخه ی نهایی بازی Killing Floor 2 (که با موتور آنریل انجین 3 ساخته شده است) قرار است در انتهای سال جاری میلادی منتشر شود و علاوه بر پلتفرم PC به کنسول خانگی سونی یعنی PS4 نیز راه خواهد یافت. سازندگان بازی Killing Floor 2 یعنی اعضای استودیو Tripwire Interactive دلیل اصلی نیامدن بازی به روی پلتفرم XboxOne را عدم همکاری و علاقه ی اعضای مایکرو سافت عنوان کرده اند و در عوض طی صحبت های جسته گریخته ی خود، از همکاری مستمر شرکت سونی بسیار سخن گفته اند. با این وجود سازندگان بازی Killing Floor 2 حضور این بازی بر روی کنسول خانگی مایکرو سافت را غیر محتمل ندانسته و عنوان کرده اند که شاید این بازی در ادامه برای کنسول XboxOne نیز منتشر شود.

 

منبع: مجله سخت افزار

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۲۹
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۱/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۲/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۳/۰۳
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۱
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۹/۲۸
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۰۲/۱۵
راهنمای خرید
۱۴۰۰/۱۰/۰۹

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.