پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

تولید گوشی های هوشمند سری E کمپانی میزو با پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰

یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۰

تولید گوشی های هوشمند سری E کمپانی میزو با پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰

طی اعلامیه و دعوتنامه های رسمی شرکت میزو (Meizu) از خبرنگاران و اصحاب رسانه برای مراسمی که قرار است 20 مرداد همین سال برگزار شود، قرار است گوشی های هوشمند سطح بالا و جدید این شرکت معرفی شوند. در این مراسم از اولین گوشی های هوشمند شرکت میزو که از پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ استفاده خواهند کرد، رونمایی خواهد شد.


استفاده از پردازنده اکسینوسی در این شرایط نباید چندان هم باعث تعجب شود، چراکه باید به این حقیقت توجه کرد که شرکت میزو و کوالکام در حال حاضر رابطه خوبی با یکدیگر ندارند. کوالکام حدود یک ماه قبل شکایتی را علیه شرکت میزو در دادگاه ارائه داد و درخواست غرامتی ۵۲۰ میلیون یوانی (حدود ۷۸.۳ میلیون دلار) از این شرکت مطالبه کرد.


چیپ اکسینوس ۸۸۹۰ بر پایه معماری ARMv8 ساخته شده و از نوع ۶۴ بیتی است. این چیپ هشت هسته پردازشی دارد که بر پایه معماری big.LITTLE کار می کنند. این چیپ از پردازشگرهای سفارشی سامسونگ (اکسینوس M1) استفاده کرده و هسته های آن، بر روی ۲.۳ گیگاهترز تنظیم شده اند. چهار هسته دیگر این چیپست که از نوع Cortex-A53 هستند نیز با فرکانس کاری ۱.۵۶ گیگاهرتز برای کارهایی که به نیروی پردازشی کمتری احتیاج دارند در نظر گرفته شده اند. این چیپ همچنین بر پایه دومین نسل فناوری ۱۴ نانومتری FinFET تولید شده که عملکرد بسیار خوبی را با مصرف باتری بسیار بهینه به ارمغان می آورد. این چیپ همچنین از مودم های Category 12/13 استفاده کرده که سرعت دانلود آن به ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه می رسد. همچنین سرعت آپلود این مودم تا ۱۵۰ مگابایت بر ثانیه اعلام شده است.

 

در تست ها و آزمایشاتی که برای دو پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ سامسونگ و اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام انجام شده است، محصول شرکت کوالکام امتیاز ۲۳۲۰ را در حالت فعالیت تک هسته ای به دست آورد و پردازنده ساخت سامسونگ در این شرایط امتیاز ۲۲۰۰ را کسب کرد. در حالت چند هسته ای نیز چیپ ساخت سامسونگ موفق به کسب امتیاز ۶۵۰۰ و چیپ ساخت کوالکام نیز موفق به کسب امتیاز ۵۳۶۹ شد. در نتیجه می تواند گفت پردازنده اکسینوس ۸۸۹۰ در حالت چند هسته ای عملکرد بهتری را نسبت به اسنپدراگون ۸۲۰ از خود نشان دهد ولی در حالت تک هسته ای چیپ ساخت کوالکام عملکرد نسبتا بهتری دارد.

 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.