پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

توسعه یک دستگاه ویندوزی دارای دو نمایشگر توسط دل

یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۰

توسعه یک دستگاه ویندوزی دارای دو نمایشگر توسط دل

کمپانی دل چند وقتی است که در حال توسعه یک پروژه یا دستگاهی ویندوزی می‌باشد. این دستگاه که دارای دو نمایشگر است و از معماری آرم بهره‌مند می‌باشد قرار است نهایتا در قالب یک تبلت و یا لپ‌تاپ دل ارائه شود.

همین روز‌ها است که دل محصول متفاوت خود را روانه بازار کند. امروزه بیشتر دستگاه‌های ویندوزی از تراشه‌های اینتل استفاده می‌کنند. البته در سال جاری و احتمالا در سال آینده تعداد دستگاه‌هایی که از پردازنده کوالکام مبتنی بر معماری آرم بهره می‌برند بیشتر خواهد شد. یکی از این دستگاه‌ها تبلت یا لپ‌تاپ دل خواهد بود که با نام تجاری Januss و همراه با 2 نمایشگر عرضه خواهد شد.

در گذشته نیز شایعاتی مبنی بر پروژه شرکت مایکروسافت پیرامون توسعه یک دستگاه منعطف مجهز به دو نمایشگر به گوشمان رسیده بود. اما تا امروز شاهد هیچ نمونه و طرح اولیه‌ای نبوده‌ایم و فقط چند طرح مفهومی ‌و تصویر‌هایی از پتنت‌های دستگاه ویندوزی تاشو مایکروسافت به دستمان رسیده است. اما طبق شایعات تازه منتشر شده توسط WinFuture یکی از شرکت‌های متحد مایکروسافت یعنی کمپانی دل تصمیم گرفته است تا در این پروژه مشارکت داشته و طرحی مشابه آن را پیاده‌سازی کند.

طبق ادعا‌های وب‌سایت مذکور، دستگاه جدید دل از سیستم‌عامل ویندوز 10 پشتیبانی کرده و همراه با یک تراشه کوالکام عرضه خواهد شد. در واقع این دستگاه ویندوزی از تراشه اسنپدراگون 850 برخوردار خواهد بود.

این دستگاه با نام Januss از تابستان گذشته در حال توسعه است. البته تا به الان هنوز خبری مبنی بر زمان معرفی آن منتشر شده است. کمپانی دل در گذشته نیز درگیر پروژه توسعه برخی موبایل‌های ویندوزی بوده است که در نهایت این پروژه‌ها منتفی شده‌اند، به همین دلیل پروژه کنونی این شرکت اولین تجربه آن‌ها نبوده و می‌توان به آینده این پروژه امیدوار بود.

البته از این قبیل اتفاقات در شرکت‌های مختلف نیز مشاهده شده است. برای مثال مایکروسافت نیز مدتی قبل قرار بود از تبلت جدید خود یعنی سرفیس مینی رونمایی کند که دقیقا یک هفته قبل از تاریخ مقرّر اخباری مبنی بر منتفی شدن ساخت آن منتشر شد.

ناگفته نماند که وب‌سایت The Verge پس از آنکه سایت WinFuture اخبار مذکور را منتشر کرد، اعلام کرد که این مدارک قدیمی ‌بوده و نمی‌توان خیلی روی آن‌ها حساب کرد. شاید دل در این زمان اهداف متفاوت‌تری را برای خود در نظر گرفته باشد.

البته به جز شرکت دل، همچنان از مایکروسافت نیز پیرامون عرضه یک دستگاه ویندوزی دارای دو نمایشگر انتظارات زیادی می‌رود. با این که مایکروسافت یک تجربه ناموفق در مورد سرفیس مینی داشته است، اما همچنان کاربران منتظر یک دستگاه مشابه به نام Andromeda هستند. این محصول که شاید روزی به دست مایکروسافت ساخته شود یک نسخه ویندوزی است که از دو نمایشگر و انعطاف زیاد برخوردار می‌باشد.

البته هم‌اکنون شرکت مایکروسافت در زمینه دستگاه‌های موبایل قدرت گرفته از ویندوز 10، فعالیت‌های زیادی را در راستای کارش قرار نداده است اما همکاری‌های خوبی را با شرکت‌های مرتبط با این پروژه داشته است. مثلا اچ پی، ایسوس، لنوو و دل که از شرکت‌هایی هستند که فعالیت‌هایی پیرامون ساخت دستگاه‌های ویندوزی مبتنی بر معماری آرم و قدرت گرفته از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام داشته‌اند.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.