پربازدیدترین مطالب

معرفی برندها

تمامی مواردی که بایستی در خصوص شرکت کمپانی سامسونگ بدانید.

شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۹

تمامی مواردی که بایستی در خصوص شرکت کمپانی سامسونگ بدانید.

تمامی مواردی که بایستی در خصوص شرکت کمپانی سامسونگ بدانید.

کمپانی سامسونگ نسبت به سایر شرکت های دیگر که در صنعت دیجیتال فعالیت می کنند دارای عمر کمتری است ولی تقریبا از همه رقیبان خود در این مدت کوتاه موفق تر بوده است. سامسونگ در زبان کره ای به معنی 3 ستاره می باشد که این شرکت کره ای در ابتدا با ماهیت یک  شرکت بازرگانی در سال 1983 توسط لی بیونگ چول پایه گذاری شد. این شرکت در ابتدا تنها با 40 نفر شروع به کار کرد که عمده تجارت این شرکت خرید و فروش ماهی خشک، مواد غذایی محلی و نودل بود. 

چه زمانی کمپانی سامسونگ وارد صنعت دیجیتال شد؟

پس از اینکه این شرکت در زمینه بازرگانی توانست موفق عمل کند و این تجارت را به تمامی قسمت های کشور  کره جنوبی گسترش دهد. در سال در سال 1947 میلادی با مشارکت فردی به نام چوی هونگ-جای که صاحب شرکت گروه هیوسونگ بود همکاری کرده  و سپس در سال 1960  کمپانی سامسونگ وارد صنعت الکترونیک شد. اولین محصول این شرکت در صنعت الکترونیک تلویزیون های سیاه و سفید سامسونگ بود. 

 کمپانی سامسونگ از چه زمانی وارد صنعت تولید تلفن همراه شد؟

این شرکت بعد از اینکه در زمینه تولید لوازم خانگی بسیار موفق عمل کرد در سال 1980 وارد تولید صنعت سخت افزار تجهیزات ارتباطات شد. که در ابتدا با تولید تلفن و دستگاه فکس شروع و به تولید تلفن همراه ختم شد. که امروزه این شرکت تبدیل به یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده موبایل شده است که تا به امروز چیزی بالغ بر تعداد 800 میلیون گوشی تلفن همراه تولید کرده است. این شرکت تحت عنوان سامسونگ الکترونیک  در زیر مجموعه هلدینگ  کمپانی سامسونگ طبقه بندی شده است. 

در سال 1986 لی بیونگ چول  بعد از 2 هفته از درگذشت پدرش که بنیانگذار کمپانی سامسونگ بود توانست صندلی ریاست را به دست بیاورد. 

زیر شرکت های  کمپانی سامسونگ:

در سال 1987 پس از اینکه پسر بنیانگذار سامسونگ در کرسی ریاست نشست این شرکت را به زیر شرکت های  گروه سامسونگ (Samsung Group)، گروه شینس گاه (Shinsegae Group) ، گروه سی‌جی (CJ Group) و گروه هانسول (Group Hansol) تبدیل کرد.  که در این بخش به بررسی شرکت های زیر گروه کمپانی سامسونگ می پردازیم:

شرکت شین گائه : این بخش از شرکت بزرگ سامسونگ مدیریت زنجیره‌ای از فروشگاه‌های در تمام کره جنوبی و جهان در زمینه  پوشاک، کفش،  لوازم آرایشی، کالاهای لوکس، جواهرات و لوازم خانگی فعالیت دارد. البته این زمینه فعالیت بیشتر در داخل خود کشور کره جنوبی می باشد.
گروه سی‌جی: یکی دیگر از زیر مجموعه های کمپانی سامسونگ  می باشد که در زمینه تولید مواد غذایی، خدمات لجستیکی، رسانه‌های گروهی و داروسازی و خدمات پزشکی  فعالیت دارد. 
شرکت هانسول: یکی دیگر از زیر شرکت های این ابر شرکت چند ملیتی می باشد که در زمینه کاغذ و صنعت مخابرات فعالیت می کند. که این شرکت بیشتر در زمینه بین المللی فعال است. 

نکته: البته تمامی این شرکت ها در حال حاضر از کمپانی سامسونگ جدا شده و با مدیریت مستقلی اداره می شوند.

کمپانی سامسونگ و جهش در زمینه صنعت الکترونیک و دیجیتال:

این شرکت در سال 1990 تمرکز خود را بر تولید محصولات الکترونیک برای تصرف شرکت های جهانی گذاشت و در سال 2000 با رونمایی از تلفن های هوشمند خود با  نام سری گالاکسی توانست به این مهم دست یابد. این شرکت در سال 2006 بیشترین فروش را در زمینه فروش تلویزیون رقم زد و در سال 2010 با رونمایی از Samsung Galaxy Tab وارد عرصه تولید تبلت  شد. 

موفقیت های کمپانی سامسونگ:

این شرکت در هر زمینه ای وارد شده توانسته موفقیت های بسیار بزرگی به دست آورد. در زمینه تلفن همراه با کنار زدن رقبای قدیمی مانند: نوکیا که بیشترین سهم فروش بازار تلفن همراه را داشت و رقابت با کمپانی بزرگ اپل در آمریکا توانست پیروزی بزرگی در این زمینه به دست آورد. این شرکت تقریبا تمامی بازار فروش گوشی های میان رده جهان را در دست  دارد. در زمینه وسایل خانگی رقابتی تنگاتنگ با شرکت ال جی دارد  که در این زمینه هم کاملا موفق عمل کرده است. این شرکت بزرگترین سهم را در تولید ناخالص کشور کره جنوبی دارد. درآمد این شرکت  در سال 2016 بالغ بر درآمد    ۴۶۳٫۸۳ $ می باشد. و کارکنان این شرکت طبق آمار سال 2013 ۶۰۰٬۰۰۰ نفر می باشد. 

کمپانی سامسونگ در حال حاضر دارای زیر شرکت های زیر می باشد:

سامسونگ الکترونیک، سامسونگ لایف،  سامسونگ فایر، شرکت های صنایع سنگین، سامسونگ سی اند تی، مهندسی مادر  سامسونگ، سامسونگ کارت، سامسونگ الکترومکانیک، رنو سامسونگ موتورز که سامسونگ با این شرکت در زمینه خودروسازی و تجهیزات خودرو همکاری دارد.



 

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.