پربازدیدترین مطالب

علم و تکنولوژی

ترفندهای صرفه جویی در مصرف باتری گوشی آیفون

چهارشنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۰۰

ترفندهای صرفه جویی در مصرف باتری گوشی آیفون

با آمدن سیستم عامل iOS9 و اضافه شدن گزینه low power mode در بخش تنظمیات گوشی آیفون، صرفه جویی در مصرف باتری آیفون خیلی خیلی ساده شد و ترفندهای مربوط به آن کم کم به گوشی های آیفون راه پیدا کردند. اما میدانید چگونه می‌توان بدون ورود به بخش تنظیمات گوشی (Settings) و تنها با یک دستور ساده آن را فعال کرد؟

زمانیکه باتری گوشی آیفون شما به 20 درصد میرسد، قابلیت low power mode با تایید شما روشن می‌شود اما حتما نیازی نیست تا برای فعال شدن این قابلیت، منتظر شوید تا حجم باتری به 20 درصد برسد. برای روشن و فعال کردن low power mode علاوه بر رفتن به بخش تنظیمات گوشی، چند راه ساده تر دیگری هم وجود دارد.

اولین راه: استفاده از دستور صوتی سیری (Siri)
با استفاده از دستور صوتی سیری خیلی راحت می توانید گوشی تان را به حالت صرفه جویی در مصرف باتری ببرید. برای این کار کافیست جمله Hey Siri, turn on low power mode را به زبان بیاورید. عبارت Hey Siri بدون نیاز به فشردن کلید هوم، سیری را برای شما فعال میکند. برای خاموش کردن آن هم باید کلید هوم را بگیرید تا سیری فعال شود، سپس عبارت Turn off low power mode را تکرار کنید (توجه داشته باشید چون قابلیت Hey Siri در حالت low power mode غیر فعال است، باید به صورت دستی با فشردن کلید هوم، سیری را صدا کنید)

دومین راه: استفاده از لمس سه بعدی (3D Touch)
راه سریع دیگری برای فعال سازی حالت صرفه جویی در مصرف باتری آیفون وجود دارد. وارد منوی Settings شوید. از بین گزینه‌ها، Battery را انتخاب کنید. این کار شما را مستقیما به صفحه تنظیمات باتری گوشی می‌برد و به راحتی می‌توانید حالت low power mode آیفون را فعال نمایید.


نکته مهم:
هنگام استفاده از حالت صرفه جویی در مصرف باتری آیفون، این را بخاطر داشته باشید که قابلیت‌های خاصی از گوشی شما غیر فعال میشوند؛ از جمله بروزرسانی ایمیل، رفرش شدن برنامه‌ها در پس‌زمینه، دانلود خودکار و البته تعدادی از افکتهای تصویری گوشی. علاوه بر اینها گوشی شما بعد از 30 ثانیه بصورت خودکار قفل میشود.

امتیاز و دیدگاه کاربران

۰

از

۵

0 نفر امتیاز داده‌اند

دیدگاه خود را درباره این مطلب بیان نمایید

نظری برای این مطلب ارسال نشده است

راهنمای خرید

راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۸/۰۸
راهنمای خرید
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب مجله آترا تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.